Batman får inte ta slut

Skägg.
10 Chambers
Batman får inte ta slut

När jag stängde av Batman igår återstod det bara ett tiotal procent av
storyns huvudfåra. Det ger mig samma seperationsångest som lill-Calle kände
när favoritprogrammet på TV tog slut, under Krita-perioden innan
dvd-boxarna belönade vår underhållning med evigt liv.

Till en början gillade jag inte Arkham Citys öppna planlösning men efter
första bossen och mer tid inomhus med gargoyl-vännerna från ettan känner
jag lika starkt för uppföljaren som originalitet. Flygningen är också
precis så Super Mario-influerad som jag hoppades. Batman får inte ta slut.
Får inte!

[ia=487183; large;nb;nl]

#blogg


signatur
Medlem
Batman får inte ta slut

hmm, är det en direkt uppföljare, eller går det att spela 2:an utan att ha klarat ut hela 1:an?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tja, det är en del plots som fortsätter rakt av så det är bättre att lira ettan, men det är så grymt att du gör dig bara en otjänst att INTE lira det också


signatur

Videomupp

Medlem

Spelade väl igenom lite mer än halva, men sen tyckte jag det blev så otroligt repetetivt att jag bara inte orkade mer... Kanske skulle pröva en gång till.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har aldrig varit förtjust i superhjältespel, men det här är faktiskt väldigt bra. Passade på att skaffa det under steamrean, helt klart värt pengarna(trots att jag har en massa annat att spela samtidigt).

Skägg.
10 Chambers

Enda smolket är Catwoman och alla playboy-urringningar... Jamenar kvinnliga karaktärer.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Enda smolket är Catwoman och alla playboy-urringningar... Jamenar kvinnliga karaktärer.

Ja, det var...distraherande. Löjligt sådant, och då menar jag "Ur context för spelets setting och premiss".

Batman bevisar än en gång att en hjälte ( i film, spel, bok ) inte är något utan en bra skurk. Batman har Mr Freeze, The mad hatter, The joker, Bane, Clayface. Omg hur ska man kunna välja vem som är bäst??


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Förstår mig inte på varför folk hänger sig så mycket upp på den öppna ytan. Den är awesome-sauce. I Arkham Asylum så gick man in i ett rum, "åh fiender, måste besegra dem innan jag kan gå vidare", gjorde då det, gick in i ett nytt rum, samma sak igen. Det sabbade illusionen lite. I Arkham City känns det mer trovärdigt tack vare att man kan gå var man vill.

Håller med om urringningarna och allt det där. Det är tyvärr inte mycket bättre i serierna (nog värre tbh)

Har samma ångest Calle, spelare saaaakta, så det tar längre tid att avsluta. En av de bästa spelen som någonsin släppts. Tänk vilka bra spel man kunde gjort med spelmotorn, mmm.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Oops, du har visst kvar länken till "alter ego" som är borta i cyberrymden


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har 100% av spelet kvar att njuta av

Jag har spelat 18 timmar och har bara spelat 28%


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Roll credits!

Väldigt bra, blir nog NG+ på direkten.


signatur
1
Skriv svar