Dice rådfrågar communityn om vapenbalanseringar i BF3

Robot
Dice rådfrågar communityn om vapenbalanseringar i BF3

Balanseringar av vapen i en online-shooter är alltid kontroversiella. För att få så många olika åsikter som möjligt har Dice lagt fram förslag till vapenändringar till Battlefield 3-communityn.

#digital-illusions-ce, #battlefield-3


Medlem
Dice rådfrågar communityn om vapenbalanseringar i BF3

Nu har det inte med attachment att göra, men skulle vilja att burst var aning kraftfullare, speciellt på m16a4.
Känns som den har samma skada som många andra med burst och full auto, så varför skulle man vilja använda a4 då?

Medlem

Tycker att all ändringar låter riktigt vettiga.
Även om jag är skeptisk till att jag kommer använda Heavy Barrel eller Flash Suppressor mer för det.

Medlem

Vill se något bra sätt att skjuta ner Jets på från marken.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag tycker det viktigaste att fixa är att låta en customize en knapp som bara sköter bipod. Så man slipper problemet när man ska sikta in och bipod deployar istället

Medlem

Låter vettigt. Att nerfa sjukt bra grejer OCH höja de dåliga är bara bra. Hoppas det implementeras fullt ut.

Medlem

Mer rekyl! Bad Company 2 tycker jag kändes roligare, speciellt som assault för rekylen var lite hårdare


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har faktiskt inte tänkt så mycket på vapenhanteringen, tycker det funkar bra. Det jag skulle vilja ha är "alt-knappen" som i BF2 där du kunde välja att ta bort det grafiska på skärmen, typ basernas beteckting (Bas A, Bas B. tex).

Medlem

Jag förstår ärligt talat inte vitsen med suppressor och flash suppressor. Det är väl skitsamma om andra hör när jag skjuter eller ser en liten ljusblixt när jag skjuter? Jag har testat med dessa tillbehör men tkr inte att det hjälper ett smack. Tvärtom blir ju vapnen mindre kraftfulla och får sämre räckvidd. Det är väl möjligtvis om man hittar ett camper-ställe och kör hardcore så ingen kan varken se eller höra var man gömmer sig efter att man har dött. Eller om man själv tycker att det låter ballare med ljuddämpat.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Jag förstår ärligt talat inte vitsen med suppressor och flash suppressor. Det är väl skitsamma om andra hör när jag skjuter eller ser en liten ljusblixt när jag skjuter? Jag har testat med dessa tillbehör men tkr inte att det hjälper ett smack. Tvärtom blir ju vapnen mindre kraftfulla och får sämre räckvidd. Det är väl möjligtvis om man hittar ett camper-ställe och kör hardcore så ingen kan varken se eller höra var man gömmer sig efter att man har dött. Eller om man själv tycker att det låter ballare med ljuddämpat.

Med suppressor syns du inte på mini-mapen, ganska viktig detalj du glömde bort.
Sen får vapnen bara sämre räckvidd inte mindre skada.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Vill se något som gör att det används mindre raketer, granater och mortars, vill se eldstrider och att granater kastas med lite eftertanke...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Medlem

Ingenting om M320 och SMAW?!?!?!?!?!?

Medlem

Jag undrar varför SMAW-skotten är explosiva av sig? Varför kan dom inte vara som på BF1942, de är bra mot fordon men mot gubbar är den dålig för då måste man pricka exakt på gubbarna för att döda.

Medlem

Visst på alla förutom Suppressor ändringen.

Medlem

Har märkt att Suppressorn suger på längre avstånd, gör halva skadan typ. Dessutom så blir väl skotten kylda så de syns ? Är väldigt osäker på detta men har för mig det. Kör därför aldrig suppressor, men om nån kommer o säger att allt detta är fel och att den är lika OP nu som IRNV var innan kommer jag nog köra den!

Medlem

Tillåt 30 skottsmagasin för G3A3 (AK4)

BME
Medlem

Bara de inte nerfar SOFLAM/CITV + Javelin guided shells
De är redan sjukt nerfade iomed att de kräver teamwork där lasraren får korvören och skjutaren går mad points. Plus att det nu krävs 2st GS/J på Transport heli för att sänka. En huey/kasatka utan engineers har en ärlig chans att klara sig undan nu, istället som förut när det kunde ge 5 kills utan förvarning


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem
Skrivet av NympH:
Skrivet av starboy83:

Jag förstår ärligt talat inte vitsen med suppressor och flash suppressor. Det är väl skitsamma om andra hör när jag skjuter eller ser en liten ljusblixt när jag skjuter? Jag har testat med dessa tillbehör men tkr inte att det hjälper ett smack. Tvärtom blir ju vapnen mindre kraftfulla och får sämre räckvidd. Det är väl möjligtvis om man hittar ett camper-ställe och kör hardcore så ingen kan varken se eller höra var man gömmer sig efter att man har dött. Eller om man själv tycker att det låter ballare med ljuddämpat.

Med suppressor syns du inte på mini-mapen, ganska viktig detalj du glömde bort.
Sen får vapnen bara sämre räckvidd inte mindre skada.

När syns man inte? Om man blir spottad?

Medlem

Lägg in fler prylar istället. army of two 2 ftw

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av NympH:
Skrivet av starboy83:

Jag förstår ärligt talat inte vitsen med suppressor och flash suppressor. Det är väl skitsamma om andra hör när jag skjuter eller ser en liten ljusblixt när jag skjuter? Jag har testat med dessa tillbehör men tkr inte att det hjälper ett smack. Tvärtom blir ju vapnen mindre kraftfulla och får sämre räckvidd. Det är väl möjligtvis om man hittar ett camper-ställe och kör hardcore så ingen kan varken se eller höra var man gömmer sig efter att man har dött. Eller om man själv tycker att det låter ballare med ljuddämpat.

Med suppressor syns du inte på mini-mapen, ganska viktig detalj du glömde bort.
Sen får vapnen bara sämre räckvidd inte mindre skada.

När syns man inte? Om man blir spottad?

Nej, när du skjuter syns du på kartan.

Såvida du inte har suppressor.

Medlem

Frågan är om de kan för gudsskull fixa problemen som många har att spelet CTD:ar hela tiden.
Det intressanta är att vissa servrar flyter spelet på skit bra (hittade en fransk server här om dagen där spelet har fungerat klockrent) men tex på NetonNet, Gotland, Webhallen och några tyska servrar som har har testat - så kraschar spelet antigen direkt efter man har joinat (10 gånger på raken är mitt rekord idag) eller att man har spelat en stund och sen CTD.

Vet att detta har skrivits tidigare så detta är ingen nyhet men tänkte passa på om Dice själva läser denna forum tråden, att igen påpeka detta.
Spelet är fenomenalt och roligt att spela när det väl "fungerar".

Medlem

Det sjukast är att när man skjuter utan suppressor så blir man spottad och att spotten följer efter dig hela tiden vart du står. Spoten ska funka som den gjorde i bf2. I helis ska bara föraren kunna använda flare, göra så att javelin inte ska kunna låsa på air targets. Man ska kunna skjuta direkt när man blir ressad och inte behöva acceptera ressen. Minska rpg ammo till 5 och granatkastar ammo till 3. Spelet är ju en dålig konsol port så inte konstigt att man hittar diverse fel här och där. Battlefield 3 skillnivå stegen är sjukt mycket lägre än i battlefield 2.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Ta bort fittlampan först bara...

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av NympH:
Skrivet av starboy83:

Jag förstår ärligt talat inte vitsen med suppressor och flash suppressor. Det är väl skitsamma om andra hör när jag skjuter eller ser en liten ljusblixt när jag skjuter? Jag har testat med dessa tillbehör men tkr inte att det hjälper ett smack. Tvärtom blir ju vapnen mindre kraftfulla och får sämre räckvidd. Det är väl möjligtvis om man hittar ett camper-ställe och kör hardcore så ingen kan varken se eller höra var man gömmer sig efter att man har dött. Eller om man själv tycker att det låter ballare med ljuddämpat.

Med suppressor syns du inte på mini-mapen, ganska viktig detalj du glömde bort.
Sen får vapnen bara sämre räckvidd inte mindre skada.

När syns man inte? Om man blir spottad?

Du syns på mini-mapen när du börjar skjuta som du gör om du kör utan suppressor.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av swordfish:

Det sjukast är att när man skjuter utan suppressor så blir man spottad och att spotten följer efter dig hela tiden vart du står. Spoten ska funka som den gjorde i bf2. I helis ska bara föraren kunna använda flare, göra så att javelin inte ska kunna låsa på air targets. Man ska kunna skjuta direkt när man blir ressad och inte behöva acceptera ressen. Minska rpg ammo till 5 och granatkastar ammo till 3. Spelet är ju en dålig konsol port så inte konstigt att man hittar diverse fel här och där. Battlefield 3 skillnivå stegen är sjukt mycket lägre än i battlefield 2.

Den följer en inte hela tiden, den försvinner ganska fort! Kunna skjuta direkt? Så man kan ligga på samma ställe och bli ressad och ressad och ressad om och om igen? Nää, rpg ammo kommer minskas FRÅN 5 till 4, granatkastar ammo har du bara 3 av om du har squad explosives väl!?

All jävla vehicle unlocks får de gärna ta bort tycker jag för de förstör hela spelet. De kommer aldrig få en bra balans på de grejjerna..

Skrivet av RAMMESTUSS:

Vill de att folk ska använda bipoden mer vore det ju bra om de kunde få den att fungera ordentligt från första början. Deploy-systemet är verkligen inte helt hundra, och det inte går att binda deploy till nån annan knapp än den man siktar med. Bipoden är trasig, den behöver inte twekas, den behöver lagas.

Bipoden får de gärna fixa ja!
Ibland kan du inte sätta ut den alls och sätter du ut den så hamnar den helt fel,
Den blir låst på konstiga ställen så du inte kan röra den.
Försöker man sätta den på något som lutar lite uppåt så kommer den alltid för långt ner eftersom de gjort så att man sjunker ner med huvudet när man sätter ut den..

Den där "coola" hoppanimationen de gjort kan de också ta bort för den är värdelös! Hitboxen hänger inte med alls på den och det är jävligt ofta gubben inte hoppar över utan blir kvar på samma sida eller glider längs med objektet om du inte hoppar rakt på..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Nu är jag kritisk mot DICE igen. Det sämsta dem kan göra ät att fråga hela communityn om råd. De personer det ska fokusera på är eliten. Inte dem högst rankade utan dem som anses dem bästa battlefield spelarna i världen. De har alltid bra balanserings feedback jämfört med kidsen som sitter o lirar på Xbox och Playstation.

Det syns verkligen hur sjukt oprofessionella DICE är när dem håller på som dem gör och inte fixar CTD buggarna. Har dem något som helst bugg rapporterings program som skickar loggar vad det är som orsakar krashandet?


signatur

Idono. That's me!

Medlem

De måste hålla sig till gränser tycker jag, lite realism. Annars kommer det sluta med att t.ex. suppressor gör så att skotten flyger snabbare eller något. De har redan fuckat up massa andra saker så att de inte alls fungerar som de borde.

Medlem

[quote=dotque]

Skrivet av swordfish:

Det sjukast är att när man skjuter utan suppressor så blir man spottad och att spotten följer efter dig hela tiden vart du står. Spoten ska funka som den gjorde i bf2. I helis ska bara föraren kunna använda flare, göra så att javelin inte ska kunna låsa på air targets. Man ska kunna skjuta direkt när man blir ressad och inte behöva acceptera ressen. Minska rpg ammo till 5 och granatkastar ammo till 3. Spelet är ju en dålig konsol port så inte konstigt att man hittar diverse fel här och där. Battlefield 3 skillnivå stegen är sjukt mycket lägre än i battlefield 2.

Den följer en inte hela tiden, den försvinner ganska fort! Kunna skjuta direkt? Så man kan ligga på samma ställe och bli ressad och ressad och ressad om och om igen? Nää, rpg ammo kommer minskas FRÅN 5 till 4, granatkastar ammo har du bara 3 av om du har squad explosives väl!?

All jävla vehicle unlocks får de gärna ta bort tycker jag för de förstör hela spelet. De kommer aldrig få en bra balans på de grejjerna..

Menade att spotten följer efter dig istället för att vara still som i bf2. Ja ressen ska vara som i bf2 om du nu är dum och bara skjuter på den som blir ressad och inte medicen får du skylla dig. Menade om dem hade squad explosives o sqaud granades så om dem inte hade det blivit rpgs 3 granatkastar ammo 2.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem

Ta bort ficklampan så är jag nöjd

123
Skriv svar