Fem miljoner användare online på Steam samtidigt

Robot
Fem miljoner användare online på Steam samtidigt

Ett nytt rekord i antal användare online på Steam har slagits. Det gamla rekordet slås med så mycket som en miljon.

#valve, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #counter-strike, #football-manager-2012, #call-of-duty-modern-warfare-3, #counter-strike-source


Medlem
Fem miljoner användare online på Steam samtidigt

Är det "aktiva" användare eller gäller det bara att bara inloggad på själva Steam?

- That auto start

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Är det "aktiva" användare eller gäller det bara att bara inloggad på själva Steam?

- That auto start

Det är inloggade användare.

Medlem

Jag äger runt 260st, men jag har nog bara spelat ett tiotal från början till slut.


signatur

//Schmoo

PaZ
Medlem

Jag har inte köpt ett spel på steam sedan orange box, men det är klart att jag är inloggad mycket nu när Skyrim tvingar en att logga in för att spela det...

Medlem

166 köpta spel + ett tiotal Steamexklusiva moddar, så jag är certifierat cool.

Medlem
Skrivet av KatOne:

166 köpta spel + ett tiotal Steamexklusiva moddar, så jag är certifierat cool.

Haha, din avatar!

Medlem

Kul att det går så bra för dom

Då är det bara 1400 spel kvar att köpa XD

Medlem

"Bara" 1119 kvar >_> Trodde inte det fanns sååå många >_<

Medlem

Oj, 1475 det är fler än jag trodde. Vad kan jag ha? 30 stycken kanske. Klart det är rean som lett till att rekordet slagits.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Jag har definitivt varit mer aktiv under jul-rean. Spelat lite spel som jag inte rört på år för kol som CS:Source och DoD:S.

Medlem

Tycker det känns lite lite faktiskt, då steam ligger i autostart på så många datorer.
Fast det kanske det inte gör å andra sidan. Eller så har man blivit bortskämd med sensationalism nyheter och "20 miljoner sålda ex" och så vidare

Medlem
Skrivet av Gurant:

Tycker det känns lite lite faktiskt, då steam ligger i autostart på så många datorer.
Fast det kanske det inte gör å andra sidan. Eller så har man blivit bortskämd med sensationalism nyheter och "20 miljoner sålda ex" och så vidare

Precis vad jag tänkte också, låter väldigt lite ifall det bara handlar om att vara inloggad. Jag har mitt Steam på autostart, så jag är alltid inloggad på Steam


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv

Då har ni valt att starta det på autostart också. Grymt gjort av Valve. Kommer själv ihåg när Steam hade maintaince på friends för många år sedan.. var verkligen en tråkig tjänst och man trodde inte att det skulle bli så stort som det blev idag.

Medlem

Counter strike har alltid legat etta under alla åren, ( hamnat på andra plats) då nya spel som MW2, Blops & MW3 släppts ... men upp på första plats efter någon vecka,
Nu har skyrim legat på första väldigt länge

Medlem

Jag har inte Steam på autostart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Jag har inte Steam på autostart.

Eftersom det är default ligger klienten igång hos många utan att de tänker på det. Stängde av det första jag gjorde efter att jag installerade Steam.

Inaktiv

886 st, mer än halvvägs då iaf


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Jag loggar in varje dag och sprider död och kaos i Gotham.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag lägger in alla mina spel i steam så jag kan ha tillgång till min friend list och steams webläsare när jag spelar
Steam är ett underbart program, men det skulle kunna ladda sidorna lite snabbare, hoppas Valve uppdaterar det snart.

Hur som helst, hurra för Steam!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Gurant:

Tycker det känns lite lite faktiskt, då steam ligger i autostart på så många datorer.
Fast det kanske det inte gör å andra sidan. Eller så har man blivit bortskämd med sensationalism nyheter och "20 miljoner sålda ex" och så vidare

Fast man får ju också tänka på att Steam är globalt, så det är 5 milj datorer inloggade samtidigt över hela världen. Fast jag misstänker att topparna ligger då amerikanerna kommer hem från jobbet/skolan.

Jag konstaterar också att det var en rejäl dykning ner till 1.5 milj online ca kl.16:30 igår (lokal Steam-tid). Någon som vet vad som hände då?

Medlem
Medlem

Säger bara en sak skyrim suger fett mycket det är det sämsta spelet på planeten telus.....

Medlem

Jag kör ALLT gejmande igenom Steam. LOVE IT

Medlem

Jag kör ALLT gejmande igenom Steam. LOVE IT

Du var så glad du skrev det två gånger

Men allvarligt talat, många dubbelposter igen på FZ.se, servern har fått hicka?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Heja STEAM, man kanske bör uppgradera sitt nät och bygga ut det innan man börjar med jul rean. Nu har jag inte kunnat spela på en timme pga steam är offline.

Inaktiv
Skrivet av OliZMO:

Jag kör ALLT gejmande igenom Steam. LOVE IT

Personligen spelar jag spel som är bra, oavsett om de finns på Steam eller inte.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av OliZMO:

Jag kör ALLT gejmande igenom Steam. LOVE IT

Personligen spelar jag spel som är bra, oavsett om de finns på Steam eller inte.

Vilken jävla kommentar. Låt killen gilla Steam.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar