Funderingar om mobilabonnemang

Medlem
Funderingar om mobilabonnemang

Hej och hallå

Går och funderar på att köpa en iphone 4s från Mediamarkt med ett abonnemang som passar mig, ett Kompis Surf.

Blev osäker om det var Telia eller Tele 2, antagligen Tele 2 eftersom det står på hemsidan.

Någon som har något av dem abonnemangen och kan rekommendera/inte rekommendera dem?

Alternativt tipsa om vart ni köpte eran iphone 4s till ett schysst pris, med ett abonnemang för någon som inte snackar så mycket i telefonen, sms:ar mer, och vill kunna surfa hyfsat mycket.

Tacksam för svar

Medlem

Kompis surf är Tele2. Det är bra imo. Däremot är luren ingen höjdare

Inaktiv

Luren är bra tycker jag men Tele2 är inte alls bra

Medlem
Skrivet av mordsint:

Luren är bra tycker jag men Tele2 är inte alls bra

Varför inte om jag får fråga?

Inaktiv
Skrivet av NoName:
Skrivet av mordsint:

Luren är bra tycker jag men Tele2 är inte alls bra

Varför inte om jag får fråga?

Dålig täckning så gott som överallt i sverige och helt värdelöst i norra delarna.

Medlem
Skrivet av mordsint:
Skrivet av NoName:
Skrivet av mordsint:

Luren är bra tycker jag men Tele2 är inte alls bra

Varför inte om jag får fråga?

Dålig täckning så gott som överallt i sverige och helt värdelöst i norra delarna.

Överallt är väl att ta i? ALLA har väl dålig täckning någonstans antar jag. Jag använder tele2 och har aldrig tappat täckning. Bor i Halmstad för övrigt.

Medlem

Tele2 funkar klockrent för mig i Skåne. Däremot har jag väldigt mycket problem med Telenor.
Telia har jag inte och kan således inte uttala mig men jag tror nog att det är bra.

Medlem

Har tele2, klockren täckning i princip överallt. Bor i södra Sverige.

Medlem

Någon som vet surfhastigheten med Kompis surf? Ingick 1 GB surf/månad tror jag det var, har läst lite och det verkar räcka till allmänt surfande, någon video här och där, tyngre grejer görs med enkelhet hemma med Wifi.
Hur mycket surfar ni ungefär/månad?

Hur blir det med surfhastigheten med Kompis Surf om man skulle gå över 1 GB, extra kostnad eller stryps hastigheten?

Får ju såklart svar på frågorna när jag åker dit nästa vecka, men tänkte att det kunde vara bra att försöka få några svar innan dess.

Medlem

Bumpar lite här och kollar om ingen har något svar?

Medlem

Jag hjälper dig lite då :).
Hastigheter upp till 6 mbit.

http://www.tele2.se/mobilabonnemang/kompis-surf.aspx#beskrivn...

Jag surfar rätt mycket på min mobil och har därför deras plus-paket "Surf Large". Är väl 5 gb.

Annars är denna rätt bra med:
http://www.tele2.se/mobilabonnemang/smart.aspx

Med den ringer du och sms:ar gratis till alla nät, och där ingår också 1 gb surf. För 169 kr / mån.

Om du överskrider gränsen stryper man hastigheten till 192 kbit. Du har också möjlighet att köpa mer trafik för en mindre kostnad tillfälligt om du skulle råka överskrida.

1
Skriv svar