Digital kopiering – en erkänd religion

Robot
Digital kopiering – en erkänd religion

Det Missionerande Kopimistsamfundet vill få alla att erkänna kopiering och spridning av information som etisk rättighet och har nu godkänts av svenska Kammarkollegiet som officiell religion.


Inaktiv
Digital kopiering – en erkänd religion

Skriv snabbsvar: Fyll i ditt meddelande här och klicka på knappen "Skicka snabbsvar" nedan.

OBS: När du svarar hamnar ditt inlägg alltid sist i tråden.


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Man kanske skulle ta och konvertera?

Medlem

Äntligen en religion som är logisk

Medlem

where do i sign up?

Medlem

Låter ju inte så illa.

Medlem

Trots att det var jag som skrev artikeln känns det som ett aprilskämt. Ska bli oerhört intressant att se vad här kommer leda till.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Comkilla:

where do i sign up?

Ja, var? Vill gå med!


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Comkilla:

where do i sign up?

Ja, var? Vill gå med!

http://kopimistsamfundet.se/join-the-movement/

här går ni med kära kopimister

Medlem

Nåt löjligare får man ju leta efter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jävla hippies som tror allt ska vara gratis.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Dags att bli religös då.

Medlem

Trovärdigaste religionen jag hört om hitills!

Where do I sign up? Oh wait, livslång piratpartist. Nvm.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Jävla hippies som tror allt ska vara gratis.

Var ser du kopplingarna med hippies?

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Trovärdigaste religionen jag hört om hitills!

Where do I sign up? Oh wait, livslång piratpartist. Nvm.

Varför skulle det här vara livslångt? Är ju bara gå ur om man ändrar sig senare.

Inaktiv

Det där var fan det dummaste jag läst på länge, fyfan vilken arrogant religion. Kommer inte påverka några lager utan gör bara att vi lättare får reda på vilka som är vrickade.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Nåt löjligare får man ju leta efter.

Det är ju iallafall inte löjligare än någon annan religion i världen?

Det här handlar ju iallafall om någonting VERKLIGT till skillnad från de flesta övriga.

Medlem

Haha, vad Kanada gjorde med partipolitik har nu Sverige gjort med religion. Det är lite komiskt, man får väl ta det med en gnutta salt, vilket fall som helst tänker jag vara tolerant och acceptera deras tro till fullo.
Som med alla andra religioner.

fan va dåligt, undrar om dom förstår att om dom ska dela allt gratis så kommer det inte komma något nytt...

Medlem

Vilket extremt jävla hittepå. Att folk ska kunna driva något så här långt. Det är ta mig fan pinsamt. Spaghetti monster i all sin ära, men vad fan!?!? Logik är inte religion!! Det är bara sunt förnuft vilket både bibel och koranen en gång var grund för. Dock inte så mkt längre om man nu ska ta det bokstavligt som står i skiten.

Varför måste folk dilla och göra skit av allting. Jävla PR trick osv etc etc.

Så nu var jag klart för inatt. Puss och kram kärlek osv.

Medlem

Älskar att se folk bli upprörda i kommentarerna såhär, detta är ju humor på hög nivå.

Medlem

Ett bra sätt att få uppmärksamhet, men kommer antagligen bara ha negativ påverkan.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

KoP
Medlem

Ren och skär bullshit.. som den mesta annan religion också iofs.

Medlem

Jösses... detta är ju nästan sorgligt. Tänka sig att folk idag har ett så stort behov av att känna att de är en del av en gemenskap att man startar något så här löjligt.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ren och skär bullshit.. som den mesta annan religion också iofs.

För att inte nämna vetenskap som Big Bang. Skapelseteori som skapelseteori. Fast värsta religionen är nog ateismen.

Medlem

Ja, ett trossamfund kan i princip se ut hur som helst. Vad som är avgörande är samfundets egenbild. Det ska vara en gemenskap för religiös verksamhet. Den tron kan se ut lite hur som helst och det är så att säga kvintessensen i det hela. Myndigheterna ska inte ha någon uppfattning om vad samfunden tror på, understryker han

Så alltså kan man nu säga att gaming är en religion.
Varje gång jag spelar ett spel så utövar jag min religion.
Varje gång jag köper ett spel så gynnar jag för min religion.
Så nu kan folk inte slänga ur sig att spela är inte bra, för jag utöver min religion.

Nä, nu ska jag ta å be till den helige spel guden för lite extraliv.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Varför hatar folk så mycket? För övrigt är jag tveksam till erkännandet av kopimism som religion. Vad har Kammarkollegiet för definition av religion? Jag tycker mer att det här låter som en livsåskådning om något, på samma sätt som vissa grenar av buddhism. Ateistiska religioner är lite iffy, om man frågar mig.

Skrivet av Sillage:

Så alltså kan man nu säga att gaming är en religion.
Varje gång jag spelar ett spel så utövar jag min religion.
Varje gång jag köper ett spel så gynnar jag för min religion.
Så nu kan folk inte slänga ur sig att spela är inte bra, för jag utöver min religion.

Nä, nu ska jag ta å be till den helige spel guden för lite extraliv.

Du kan väl säga det, men det gör det inte till en erkänd religion. Dessutom kan folk visst fortfarande påstå att spela inte är bra, eftersom vi är fria att ha våra egna åsikter. Dock så anser jag att allt som inte kan bevisas empiriskt inte bör tas som fakta och bara ses som hypoteser/åsikter. Om man empiriskt bevisar att spel inte är bra, så kan man framföra det argumentet och jämföra det med ditt argument till att motsatsen är sann (vore det baserat på ett kall från spelgudarna som har 'sagt' det, eller vad du nu föredrar). Ditt enda argument i det fallet skulle vara att ingenting någonsin som är dedukterat av en människa eller en grupp av människor är empiriskt, men det bevisar å andra sidan inte att du talar sanning heller. Repetera ad infinitum.

Och för övrigt så ser jag inget fel med erkännandet av, låt oss kalla det "gamism" ... åtminstone inget som är mer eller mindre fel i jämförelse med alla andra teistiska/ateistiska religioner eller allmäna livsåskådningar. 'Gaming' är väl redan i mångt och mycket jämförbart med en relligion, på många sätt. Det är ett sällskap med en gemensam uppfattning om vissa saker och ting, man ser upp extremt mycket till spelutvecklare, som skulle kunna jämföras med präster. Jag skulle kunna förklara det djupare, men jag är rädd att folk inte ens kommer att orka läsa hela det här.

gg

Gautr


signatur

Murphy's lag är min ofrivilliga livsfilosofi.

Medlem

Vorheece 2012-01-05 06:48:56 #25

KoP skrev:
Ren och skär bullshit.. som den mesta annan religion också iofs.

För att inte nämna vetenskap som Big Bang. Skapelseteori som skapelseteori. Fast värsta religionen är nog ateismen.

Hoppas du skämtar :/

Medlem

Kära medlemmar ni har detta redan som religion, inget nytt. Lika väl som att ni tillber er själva, pengar, datorn, och märket på era kalsonger så kan jag lungt säga att ni dyrkar fler religioner än ni kan tänka er.


signatur

Everyday I worry all day

Skriv svar