Tomb Raider-utvecklarna jobbar på nytt IP

Robot
Tomb Raider-utvecklarna jobbar på nytt IP

Crystal Dynamics menar att Lara Crofts reboot och den nya titeln kommer göra 2012 till deras största år någonsin.

#crystal-dynamics, #tomb-raider, #square-enix


Medlem
Tomb Raider-utvecklarna jobbar på nytt IP

Ett nytt Legacy of Kain! Yeeah, det skulle jag gilla

Medlem

Verkligen dags för Legacy of Kain igen. Tror dock att de hade gjort företaget bättre om de hade satsat på något helt nytt, eller lägga mer kräm på tomb raider.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Bah! Ge mig bara nya Tomb Raider så får ni släppa vad ni vill sen

Medlem

Ja, ännu ett Soul Reaver hade varit fint. Gillade att spela Raziel mer än Kain. Sjukt bra story i Legacy of Kain-spelen förövrigt(och riktigt bra skådisar för sin tid).


signatur

//Schmoo

Medlem

noobfråga: IP?

Medlem

Jag vill ha mer Legacy of Kain. Älskar dom spelen


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem
Skrivet av Runken:

noobfråga: IP?

"Intellectual property" http://dictionary.reference.com/browse/intellectual+property

Alltså ett nytt spel eller spelserie i detta fall.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Inaktiv

Dags och göra något nytt. Så less alla tomb radier spel som kommit genom åren. Där är ett spelnamn jag tycker dom verkligen mjölkat på.

Skrivet av qun0:

Dags och göra något nytt. Så less alla tomb radier spel som kommit genom åren. Där är ett spelnamn jag tycker dom verkligen mjölkat på.

Nya Tomb Raider ser ju ut som nåt helt nytt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av qun0:

Dags och göra något nytt. Så less alla tomb radier spel som kommit genom åren. Där är ett spelnamn jag tycker dom verkligen mjölkat på.

Nya Tomb Raider ser ju ut som nåt helt nytt

om du menar remaken på ettan anser jag det mer som bättre grafik endast man man gör typ samma sak. Jag har inte orkat ge mig in i något nytt tomb raider på ett bra tag för jag är så jäkla less

Medlem

"Release: 2011"
Yeah right...

Medlem

Älskar hur många som bubblar om uppföljare på spel när det rakt ut står att det är ett nytt IP. Dvs, ingen uppföljare av något slag.

Alltid kul med nya IPn, speciellt nu när alla företag verkar pumpa ut samma jävla spel om och om igen.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av qun0:

Dags och göra något nytt. Så less alla tomb radier spel som kommit genom åren. Där är ett spelnamn jag tycker dom verkligen mjölkat på.

Nya Tomb Raider ser ju ut som nåt helt nytt

om du menar remaken på ettan anser jag det mer som bättre grafik endast man man gör typ samma sak. Jag har inte orkat ge mig in i något nytt tomb raider på ett bra tag för jag är så jäkla less

Antar att han menar deras nästa TR med en ung Lara som verkar vara väldigt Uncharted-inspirerat.

Medlem

Kul med nått helt nytt! Hoppas de lyckas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av asdfg:
Skrivet av qun0:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av qun0:

Dags och göra något nytt. Så less alla tomb radier spel som kommit genom åren. Där är ett spelnamn jag tycker dom verkligen mjölkat på.

Nya Tomb Raider ser ju ut som nåt helt nytt

om du menar remaken på ettan anser jag det mer som bättre grafik endast man man gör typ samma sak. Jag har inte orkat ge mig in i något nytt tomb raider på ett bra tag för jag är så jäkla less

Antar att han menar deras nästa TR med en ung Lara som verkar vara väldigt Uncharted-inspirerat.

då har jag missat det. Men känns inte så värst tilltalande. dom har oavsett mjölkat produkt namnet. Spelen har ju funnits sen jag gick lågstadiet. Man är rätt less tycker det är dags att göra något nytt oavsett

Jepp det jag menade


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]

Skrivet av Runken:

noobfråga: IP?

"Intellectual property" http://dictionary.reference.com/browse/intellectual+property

Alltså ett nytt spel eller spelserie i detta fall.

ah tackar

1
Skriv svar