The Old Republic – lever det upp till hajpen?

Robot
The Old Republic – lever det upp till hajpen?

Drygt två veckor har gått sedan den 20 december och releasen av Star Wars: The Old Republic. Har den första tiden med det massiva online-rollspelet levt upp till dina förväntningar?

#star-wars-the-old-republic, #bioware, #ea, #everquest, #final-fantasy-xi, #world-of-warcraft


Medlem
The Old Republic – lever det upp till hajpen?

vet ej för oss som... inte vet?

Medlem

Tvivlar , dålig start för fansen. Dags att slänga lite extra kaksmulor åt de trogna anhängarna tycker man som plåster på såren.


signatur

William "Låtskrivaren" Prado

Medlem
Medlem

Jag älskar verkligen spelet. Trodde faktiskt aldrig det efter 4 år av WoW spelande. Men Swtor har stulit mitt hjärta

Medlem

Förutom en stor avsaknad av endgame-content så tycker jag det är ett fantastiskt spel!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Njjaeeee. Kom till 22 sen dog lusten. Så himla trött på dessa värdelösa korridors-mmo'n som pumpas ut med jämna mellanrum. Väntar på Archeage.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Förutom en stor avsaknad av endgame-content så tycker jag det är ett fantastiskt spel!

Nja, det vette fan.

Finns ju pvp(lite dött i Illum atm, men där finns ju alltid några imps att avliva), Hardmode instances, raids och hardmode raids. Finns en hel del att göra.

Medlem

Garanterat! Helt klart, länge sedan jag haft så kul i ett mmo :') hoppas endgame håller bara =P

Medlem

Inget säger mig att det inte kan bli bättre. Om jag inte minns fel hade väl inte MMOvärldens monster, WoW, 11 miljoner spelare på launch? Det tog ett bra antal år innan det växte till sig ordentligt?

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Newklear:

Förutom en stor avsaknad av endgame-content så tycker jag det är ett fantastiskt spel!

Nja, det vette fan.

Finns ju pvp(lite dött i Illum atm, men där finns ju alltid några imps att avliva), Hardmode instances, raids och hardmode raids. Finns en hel del att göra.

Jo, men för mig som föredrar PvP framför PvE så finns det inte lika mycket att göra. Warzones blir snabbt tråkigt när det inte finns fler än 3, som dessutom är små och begränsade, och Ilum är som sagt trasigt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag har bara spelat betan så kan inte riktigt utala mig om det. Men det ser allt ut att ha en riktigt potens! Dock är jag inte sugen på att betala en månadskostnad. Går och lägger mig igen och väntar in Guild Wars 2...

Medlem

Jävla fanboys som röstar ja. När lever något sjukt stort egenligen upp helt till sin hype?

Bra spel, dock är det skittråkigt på Tatooine....


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Riktigt bra och välgjort spel. Otroligt polerat.
Lirat runt 230 timmar på ca 20 dagar och fördelat på flera karaktärer.

Spelet går ifrån lite slutna världar i början till att sedan öppna upp i Tattooine runt level 26 när man fått sin speeder.

Endgame är inte riktigt där men det är lite bortskämt att tänka endgame på ett spel som varit ute i 2-3 veckor.
Det är roligt direkt, det är vägen och en rik story som underhåller en fram till maxlevel. Det är inget spel som tutar i spelaren att det blir inte kul förrän i endgame.

Jag tycker också bäst om sandlådor (SWG pre-nge) men i dagens läge så är det tyvärr themepark som gäller.

Medlem

Det är helt underbart! Det var verkligen över min förväntan
Jag gillar hur storyn körs, vissa gillar inte att bli hållen i handen men det får står för er.


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jävla fanboys som röstar ja. När lever något sjukt stort egenligen upp helt till sin hype?

Jag har aldrig gillat star wars, men detta spel har verkligen öppnat upp mina ögon för star wars.

fan boy kan man nog inte kalla mig då jag såg filmerna första gången för några veckor sedan. haha

mycket bra spel, gillar du MMO så testa det ist för kvida på Fz, det leder ingenvart.

Medlem

Tycker det vart riktigt roligt efter 25 då världen blev mer öppen!

Ja det gör det och anledningen är enkel så det sprakar, Jag sitter här och skriver, men tänker bara på att spela SWTOR. Det har enbart varit Skyrim som tidigare lockade mig till såna här "jag önskar jag satt och spelade nu" tankar.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det är ett roligt spel och en story som är underhållande - dock tycker jag imellanåt att man känner sig inte så "hero" aktig pgr av sin companion. Du klarar dig inte längre utan att ha med dig han/henne. Visst kan du dumpa din companion, men det är inte så att du får mer experience om du gör det...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag har knappt testat muliplayer delen utan kört mest singelplayer och gjort någon heroic med lite random folk ibland.

Som singelplayer spel är det ju helt underbart. Ruskigt bra story.

Hur det är som MMO, d.v.s. instanser och raider har jag inte någon aning om men det blir intressant att utforska de bitarna också senare.

För de som inte gillar MMO så kan jag i alla fall rekommendera detta spel även till er för att det är så grymt bra singeplayer delar i det

Medlem

Nej.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Nej skulle jag säga. Världen är väldigt linjär och det hjälper inte att kontenten på 50 är helt extremt buggad, Illum är förmodligen den tråkigaste world pvp zonen i något spel. Fixar Bioware inte detta innan månaden är slut så köper inte jag en extra månad iaf.

Medlem
Skrivet av isorill:

Nej skulle jag säga. Världen är väldigt linjär och det hjälper inte att kontenten på 50 är helt extremt buggad, Illum är förmodligen den tråkigaste world pvp zonen i något spel. Fixar Bioware inte detta innan månaden är slut så köper inte jag en extra månad iaf.

Hoppas dom inte fixar det då, så slipper vi iaf en gnällspik till.

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av isorill:

Nej skulle jag säga. Världen är väldigt linjär och det hjälper inte att kontenten på 50 är helt extremt buggad, Illum är förmodligen den tråkigaste world pvp zonen i något spel. Fixar Bioware inte detta innan månaden är slut så köper inte jag en extra månad iaf.

Hoppas dom inte fixar det då, så slipper vi iaf en gnällspik till.

Hej mega fanboy.

Är jag en gnällspik för att jag pekar ut problem ett spel har? Tycker du själv det är kul att sitta och raida och dö för att en boss buggar ur 9/10 gånger du försöker. Tycker du att det är bra när buggar sedan closed beta testing finns kvar som folk klagade på då, men Bioware inte fått tummen ur röven att fixa?

Medlem

bah jag vill allt minnas att det tog ett tag för wow att reda ut diverse buggar och att vinna folkets kärlek, 2 veckor är ingen tid så jag låter den första stora content patchen avgöra min framtid i spelet


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Man får ta det för vad det är just nu. Det har precis släppts och jag tycker det har varit över all förväntan. Visst har jag stött på irriterande buggar men vad fan... Är utleda trött på folk som fortfarande jämför det med WoW etc. Om de inte började spela WoW 2010 så skulle de minnas att det jävla spelet var kantat av problem och buggar från starten med. Det är en process och det kommer ta sin tid innan det har patchats upp till en riktig bra standard, men som sagt: det lever verkligen upp till förväntan!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Om du vill ha BRA end content så njaaaaa.
Sämre än WoW exempel vis men lvling och RPG:n är "helt okej".

Testpilot

Det är skönt med ett spel som är singleplayer upplevelse fast som ett MMORPG , efter WOW är man rätt trött på hela multiplayer delen så det är uppfriskande.
Egentligen är det 8st singleplayer spel i samma.

Resten har de tid på sig att fixa , de som står och stampar nu och väntar på endgame prylar får väl chilla lite och spela nåt annat tills de släppt nya content patchar.

Medlem

Otroligt att det enligt vissa här är som att WoW kastar ut content patchar var 2-3 vecka.. riktigt besynnerligt då jag spelade WoW i 5 år och tog då oftast 2-3 månader mellan varje content patch om inte mer. Spelet är nytt, dem måste ju få tid till att fixa en del av sakerna i alla fall, WoW var ju inte direkt bra från början heller, sedan hade WoW inte heller mer än 2 (?) BG's till att börja med när det släpptes. Om man inte kan ge ett spel lite mer andrum än 2-3 veckor och sedan begär att det ska ha lika mycket content som WoW har efter 6 år så ska man nog skita i att börja med ett nytt spel överhuvudtaget faktiskt. Men det är ju min åsikt såklart.

Spelet är riktigt nice även om Marauder har väldiga överlevnads problem medans man questar. Själv ångrar jag att jag ändrade mig från Juggernaut just innan jag valde, hade kanske gått lite snabbare då. Marauder är "the glass cannon" i spelet och gör att man ofta dör lite väl mycket om man inte har maxat sin gear hela tiden. Förutom detta så jo visst finns det buggar.. många irriterande sådana men det ska nog krävas mer för att jag personligen ska sluta just nu då det är förbannat kul! Jag tror dem kommer fixa spelet tillslut, och när dem gör detta kommer det äga sönder totalt.

EDIT: Lever det upp till min hype? Helt klart. Eran hype? Får ni avgöra själv.. jag grundar mitt beslut på vad jag hade för förhoppningar och tro om spelet innan det släpptes.

Skriv svar