Super Meat Boy når miljonen

Robot
Super Meat Boy når miljonen

Över en miljon sålda indiemasoschistlekar har sålts till allsköns individer. Är du en av dessa?

#super-meat-boy, #team-meat


Medlem
Super Meat Boy når miljonen

Grattis. Riktigt underhållande spel. Men Binding of Isaac har stulit fler timmar från mig.

Medlem

Indie visar framfötterna mer och mer!

Medlem

Köpte detta på Steam-rean nu under mellandagarna, fantastiskt roligt spel!

/ LordDaimos

Medlem

Köpte även jag detta spel på rean, finns för få spel som verkligen är svåra, SM verkar helt klart vara ett av de svåraste spelen på senare tid. Kul att se att det inte bara är jag som gillar svåra spel, trodde faktiskt inte att spel som Demon Souls och Dark Souls skulle sälja så bra som de gjort=).

Medlem

Det var rätt hysteriskt kul när folk som köpte Super Meat boy, endast för att kunna låsa upp julklapps tjafset, började skriva på steam forumet och beklaga sig.

Skribent

Försäljningen från Humble Bundle måste väl vara medräknad då? Annars är det rätt sjukt att det kan sälja en miljon på ~14månader.

Inaktiv

Grymt kul spel, men så jävla svårt känns det då inte som endel verkar vilja få en att tro.

Medlem
Skrivet av robineng:

Grymt kul spel, men så jävla svårt känns det då inte som endel verkar vilja få en att tro.

Har inte spelat det själv än men Super Meat Boy verkar helt klart vara ett av de svårare spelen som kommit. Gears of War på Insane hade jag läst skulle vara svårt, jag blev grymt besviken när jag efter att ha spelat om spelet en sådär 2-3 gånger låste upp den svårighetsgraden, var inte alls så svårt som många sagt att det skulle vara. Det enda som var svårt, var slutbossen, vet inte hur lång tid det tog mig men det tog ett bra tag innan jag till slut besegrade honom. Gears of War 2 var betydligt lättare, slutbossen där var ett skämt även på högsta. NGS däremot, det är ett riktigt svårt spel även på lättaste, inte vem som helst som klarar av det på svåraste. SM Boy har jag inte testat än men det verkar helt klart vara ett spel som kräver en hel del omspel, ju svårare spel desto mer krävs det att man spelar om det, till slut kommer man komma ihåg banorna och det är detta som gör att man klarar av det (Mega Man är ett ypperligt exempel på vad jag menar).

1
Skriv svar