Valve skjuter ner Half-Life 3-rykten

Medlem

Jag tippar att de håller tillbaka HL 3 lite till, för att sedan lansera det med dunder och brak i nästa konsollgeneration.

Medlem
Skrivet av john2376:

Men också, Valve: Var är Portal 3, och left4Dead 3?
Man saknar smått Portal serien efter att spelat igenom tvåan, få spel är så luriga som Portal,
de kan gärna köpa rätten att använda samma spelmotor som Deus Ex använde desutom,
då jäklar blir speciellt L4D3 ett skrämmande spel!

Portal 2 kom nyss ut, det kom ut ett gratis dlc för ca 2 månader sedan och ett nytt dlc är på väg. Det tog 4 år mellan Portal och Portal 2. Det finns något som heter tålamod, vet inte om du hört talas om det.

Håller med andra här i tråden som tror på att HL3 pushas fram till den nya konsolgenerationen för vinstmaximering.

Medlem

Självklart kommer dom inte lansera HL3 till nurvarande generation av konsoller. Dom vill ju inte göra en Rage utan dom väntar till nästa generation för att kunna leverera nått fett.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Han bekräftar ju i alla fall att det finns någonting att läcka.

Medlem

Sen kan man ju undra varför Valve väntar över 6år med en fortsättning på HL för att kunna lansera den till nästa gen. Det måste funnits någon annan anledning från början även om det låter relevant nu.


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av El Presidente:

Sen kan man ju undra varför Valve väntar över 6år med en fortsättning på HL för att kunna lansera den till nästa gen. Det måste funnits någon annan anledning från början även om det låter relevant nu.

Många andra spel som kommit ivägen som Portal, TF, L4D. Hela episodic-content vara eller icke vara skapade säkert en hel del problem också. Utvecklandet av en helt ny motor tar tid om de nu gjort det. Fyll gärna på med fler teorier.

Medlem

Åh minns så väl julen jag fick HL 1 tilsammans med ett voodo 2 3D kort! vilket spel! vilken grafik! vilken dator! (233 Mhz) har nog inte upplevt den "övergivna" äventyrliga känslan i någon annan shooter jag lirat som HL-serien erbjuder, vilken ( lone-wolf-kaos man gör med dom stackars "städarna" i första spelet,,,

Fysiken som kom med source motorn var väl riktigt stort kliv i spel genren då HL-2 kom? och håller hög standard i fysikväg även i dag,

Men om dom ytterligare ska få in en fullträff så hoppas jag dom tar den tid dom behöver, Jag väntar gärna på en värdig fortsättning

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av El Presidente:

Sen kan man ju undra varför Valve väntar över 6år med en fortsättning på HL för att kunna lansera den till nästa gen. Det måste funnits någon annan anledning från början även om det låter relevant nu.

Många andra spel som kommit ivägen som Portal, TF, L4D. Hela episodic-content vara eller icke vara skapade säkert en hel del problem också. Utvecklandet av en helt ny motor tar tid om de nu gjort det. Fyll gärna på med fler teorier.

Prioritering från Valve då kanske. Jag har alltid trott att nästa HL (HL2 Ep3 eller HL3) skulle ligga på befintlig motor men det är säkert fel. Jag skulle nog gå på spåret om nyutveckling nu. De bedömmer det säkert inte som en risk att låta fansen vänta heller. Suget efter ett nytt HL verkar lika stort nu som då.


signatur

Jag vill ha page...

Zax
Medlem

Tråkigt att det ska behöva ta så många år för en uppföljare. Dem har nog bara intresse att hålla rykte och status när dem släpper det. Det är klart att dem ska känna sig motiverade men 4-5år är lång tid. Den ekonomiska biten kommer in och dem vill få ut en succé med dota 2. Angående grafikmotorn kommer självklart source engine användas, en väloptimerad och snygg motor som vi i portal 2 såg att det håller ett tag till men source engine 2 är nog inte långt borta efter att episode three släpps.

Medlem
Skrivet av Zax:

Tråkigt att det ska behöva ta så många år för en uppföljare. Dem har nog bara intresse att hålla rykte och status när dem släpper det. Det är klart att dem ska känna sig motiverade men 4-5år är lång tid. Den ekonomiska biten kommer in och dem vill få ut en succé med dota 2. Angående grafikmotorn kommer självklart source engine användas, en väloptimerad och snygg motor som vi i portal 2 såg att det håller ett tag till men source engine 2 är nog inte långt borta efter att episode three släpps.

Tror du ärligt talat ett Ep 3 kommer komma efter så här lång tid? Det troliga är att Valve har skrotat episodkonceptet. Annars hade de visat upp något livstecken av att den faktiskt var under utvecklingen som de gjorde med ep 1 och 2. En episod ska inte ta år att göra.

Zax
Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Zax:

Tråkigt att det ska behöva ta så många år för en uppföljare. Dem har nog bara intresse att hålla rykte och status när dem släpper det. Det är klart att dem ska känna sig motiverade men 4-5år är lång tid. Den ekonomiska biten kommer in och dem vill få ut en succé med dota 2. Angående grafikmotorn kommer självklart source engine användas, en väloptimerad och snygg motor som vi i portal 2 såg att det håller ett tag till men source engine 2 är nog inte långt borta efter att episode three släpps.

Tror du ärligt talat ett Ep 3 kommer komma efter så här lång tid? Det troliga är att Valve har skrotat episodkonceptet. Annars hade de visat upp något livstecken av att den faktiskt var under utvecklingen som de gjorde med ep 1 och 2. En episod ska inte ta år att göra.

I portal 2 visas en skymt av "borealis" Valve har förmodligen inte haft ett tidigare intresse av att få igång ett produktions team för ep 3 vars största anledning antar vi är ekonomska?

Medlem
Skrivet av Zax:

I portal 2 visas en skymt av "borealis" Valve har förmodligen inte haft ett tidigare intresse av att få igång ett produktions team för ep 3 vars största anledning antar vi är ekonomska?

Men Borealis kan lika gärna vara en del av Half-Life 3.

Zax
Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Zax:

I portal 2 visas en skymt av "borealis" Valve har förmodligen inte haft ett tidigare intresse av att få igång ett produktions team för ep 3 vars största anledning antar vi är ekonomska?

Men Borealis kan lika gärna vara en del av Half-Life 3.

Nej, jag tror dem väntar med det tills source engine 2 kommer, next gen grafik 2014. För stunden kan man inget annat än att längta till ep3.

Medlem

Elak rubriksättning, satte kaffet i vrångstrupen.

12
Skriv svar