Bioware försvarar kontroversiella SWTOR-avstängningar

bre
Medlem
Skrivet av bre:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av bre:

lol @bronko, du blir inte bannad för att åka dit, du blir bannad för att anväda exploits som dansbuggen.. kanske läs innan du kommenterar.

Skulle kunna säga detsamma till dig, du verkar ha noll förståelse om vad folk blir bannade för.

jag vet exakt, efter som flera av mina gille kompisar som blev just bannande för just detta, så fort de fick skeppet var det bara att flyga dit och använda sig ut av buggen.

http://www.youtube.com/watch?v=vun5geNHA5M <-- exempel

Skrivet av bre:

jag vet exakt, efter som flera av mina gille kompisar som blev just bannande för just detta, så fort de fick skeppet var det bara att flyga dit och använda sig ut av buggen.

Uppenbarligen inte, för det dem uttryckligen blev bannade för var att de lootade containers i stor mängd och det "störde ekonomin".

Sedan att bioware fortfarande inte fixat det är ju i deras typiska anda numera.

bre
Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av bre:

jag vet exakt, efter som flera av mina gille kompisar som blev just bannande för just detta, så fort de fick skeppet var det bara att flyga dit och använda sig ut av buggen.

Uppenbarligen inte, för det dem uttryckligen blev bannade för var att de lootade containers i stor mängd och det "störde ekonomin".

Sedan att bioware fortfarande inte fixat det är ju i deras typiska anda numera.

efter som jag tror att du själv spelar så vet du att dessa "containers" inte står helt själva, utan skyddas av silver eliter till guld eliter, ibland även av mini bossar. med dans+samt snabb spawn buggen så kan du snabb spawna kistorna.. == exploit + ban ( kvittar sen vad som skrivs, det är en exploit som förstör marknaden.

bre
Medlem
Skrivet av Lonefox:
Skrivet av starboy83:

Jag tror att det här är en typisk "bugg" som kan förekomma i denna typ av MMO. Grundproblemet är antagligen otydliga designbeslut. Å ena sidan vill man ge intryck av att spelaren är fri att göra vad man vill. Å andra sidan vill man ha kontroll och styra spelaren in i storyn och de uppdrag som står till buds. Det är tråkigt att spelare som vill testa vad som är möjligt att göra i världen straffas genom avstängning, när världen faktiskt tillåter grejerna. Tänk om spelare i Eve online blev avstängda för att de bildar gäng och tar över områden eller agerar pirater? Tillåter världen det, ska det vara tillåtet...

Precis........är ju bara att läsa exakt vad de skrivit på forumet:

Skrivet av StephenReid:

First, action was taken against a number of accounts for what's commonly known as 'gold farming' - or in our case, credit farming. These accounts were found to be exploiting the game in a variety of ways to maximize their credits in order to sell them to other players. Our Terms of Service team took action against these accounts and removed them permanently from the game.

Här framgår det att exploits användes för farming på stor skala, dvs för försäljning.

Skrivet av StephenReid:

Second, a smaller number of accounts were warned or temporarily suspended for exploiting loot containers on Ilum. To be completely clear, while players may choose to travel to Ilum earlier than the recommended level (40+) and may loot containers if they can get to them, in the cases of those customers that were warned or temporarily suspended, they were systematically and repeatedly looting containers in very high numbers resulting in the game economy becoming unbalanced.

None of these accounts were banned for their actions and no accounts have been banned for travelling to Ilum while still relatively low level. By comparison, the number of accounts that were warned or temporarily suspended was considerably lower than the number of accounts banned for 'credit farming'.

Här framgår det att vanliga spelare som gjorde det för att få in credits själva för egen del blev varnade och temp-bannade. Eftersom det ÄR en exploit...

Jodå.....jag tycker att BW gjorde rätt.

Visst, jag och en polare kan få bossar att bugga ur, vi går faktiskt IN för det och kan vi upprepa det ngr ggr så rapporterar vi det.
Finns saker som missats under beta, och detta gäller ALLA spel eftersom alla kompinationer av saker inte hinns med att testas.....

dagens bug fix:
Bug Fixes

Social emotes (like /getdown) can no longer interfere with combat.

som sagt..

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Goldfish:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Goldfish:
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Goldfish:

Så förbannat larvigt av er Bioware, detta är inte spelarnas fel när ni slarvar med er produkt. Nej jag ger fan i det här spelet. jag tänkte köpa detta men nu har ni bevisat är ni inte är värdiga en ny spelare.

Älskar verkligen hur blåögd man kan vara. Bara för att du läser att Bioware varnat folk tänker du inte köpa spelet. Det var en ytterst liten skala som "fuskade" och de fick vad de förtjänade. Eller så kanske du är en sådan som gör allt för att förstöra i spel och i så fall är det skönt att slippa dig.

Ja det kan du tycka fan du vill, fanboy. Denna kontroversiella åtgärd av Bioware tycker jag ändå skrämmer folk från att skaffa detta lir. en sak att hade jag hållit med om det varit temporärt avstängning. men tyvärr verkar dom göra en blizzard åtgärd av det. en sak till mr miles så verkar du endast anta att jag är en som gillar och förstöra i spel, där har du väldigt fel. jag blir lika pissed off på troll som förstör för dem som spelar ärligt i MMO.

lol, det är ju temporär avstängning det handlar om. De enda som blivit bannade är de som försökte credit farma för att sedan sälja dem för riktiga pengar.

Sen allvarligt, "fanboy"? Blir så trött på sådana kommentarer...

ja det kan jag förstå men tyvärr uppstår dom när en som miles kommer med en sådan onödig fras i hans svar som t ex "Eller så kanske du är en sådan som gör allt för att förstöra i spel och i så fall är det skönt att slippa dig." så tar jag det mest ett trollande :S och då svarar jag på det sättet.

Iofs, jag ser din poäng.

Både Fanboy och Troll, i en och samma tråd, jag måste pajjat internet.

Nähmen ber om ursäkt för mina förutfattade meningar om att du kanske, notera att jag skrev k a n sk e, var en som gillade exploita / förstöra med tanke på tonen av att det var "larvigt av Bioware". Men innan du börjar utbryta dessa härliga internetord kanske du skulle läsa lite mer artiklar än enbart det FZ skrev då folket som höll på och exploitade blev varnade och sedan temporärt avstängda. Inte så att de vaknade upp en dag, loggade in och så var de bannade utan att veta om det. De visste vad de höll på med, fick varning men fortsatte så helt enligt regelboken om du frågar mig.

Err, det var väl ändå det jag sa?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Struggle:

De enda som blivit bannade är de som försökte credit farma för att sedan sälja dem för riktiga pengar.

Inkorrekt.

Bronko, Källa?

Sen så står det ju faktiskt i Rules of Conduct

Dels:

"Exploit any bug in the Service or in any BioWare product to gain unfair advantage in the game and/or communicate the existence of any such bug (either directly or through the public posting) to any other user of the Service."

http://www.swtor.com/legalnotices/rulesofconduct

Sedan står det :

" Please refrain from taking advantage of any mechanic in the game that gives an ‘edge’ or unfair benefit in any way as this can result in temporary or permanent account suspension"

http://www.swtor.com/support/helpcenter/1879

Det som folk vet om incidenten är utnyttjandet av dansbuggen för att nå kistorna och sedan utnyttjandet av en respawn-bugg.

Beskrivning av buggen som använts förutom /getdown, för att respawna kistorna.

"exploit: In Ilum, when control moves from Republic to Empire and vice versa, the loot boxes respawn immediately. Seeing the potential for profit, players have set up a system on servers where they simply trade control back and forth with guild members out on the field to collect the boxes. This is what Bioware is referring to by banning players for exploiting the treasure chests, and in that case I would support the temporary suspensions as long as Bioware is warning the players beforehand, which they appear to be doing, or if the activity is truly as impossible for a legitimate player to stumble upon as is being claimed."

Detta har skett systematiskt (grupper av personer, kommit överens och gått in och hjälpt varandra) och upprepade gånger.

Är inte detta att exploita?


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Err, det var väl ändå det jag sa?

Ja men quoteing system på FZ är som det är så var menat som ett quote till den andre och inte dig


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av MiLeS:
Skrivet av Struggle:

Err, det var väl ändå det jag sa?

Ja men quoteing system på FZ är som det är så var menat som ett quote till den andre och inte dig

Ah, i c


signatur

Nämen!

Skrivet av bre:

kvittar sen vad som skrivs.

Är du riktigt go i huvudet människa? När de säger att de banner för att de lootade dem i för stor mängd och att detta "störde" ekonomin så säger du att det spelar noll roll?

Ska vi inte sitta och anta att spelarna besvärjde satan själv för att förtrolla spelet också så de verkar lite mer onda? För att tro att bioware är helt snevridna med sina bans är ju knappast svårt att tro efter deras dragon age 2 fiasko.

Skrivet av Struggle:

Det som folk vet om incidente

Är att folk blev bannade för att de lootade containers de kunda loota på en planet de kunda åka till, tom. enlight bioware själva.

Sedan ska vi inte tala om det moraliska förfallet bland folk som svär i privata meddelande, de måste vi också banna.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av Struggle:

Det som folk vet om incidente

Är att folk blev bannade för att de lootade containers de kunda loota på en planet de kunda åka till, tom. enlight bioware själva.

Sedan ska vi inte tala om det moraliska förfallet bland folk som svär i privata meddelande, de måste vi också banna.

Allvarligt, lägg ner du borde verkligen läsa ingeom det som faktiskt skedde. Sluta kalla andra människor dumma i huvudet, när du själv inte kan läsa igenom det som det faktiska utalande av bioware säger.

Jag ska ge det i klartext för dig.

StephenReid på Bioware.

" First, action was taken against a number of accounts for what's commonly known as 'gold farming' - or in our case, credit farming. These accounts were found to be exploiting the game in a variety of ways to maximize their credits in order to sell them to other players. Our Terms of Service team took action against these accounts and removed them permanently from the game."

"Second, a smaller number of accounts were warned or temporarily suspended for exploiting loot containers on Ilum. To be completely clear, while players may choose to travel to Ilum earlier than the recommended level (40+) and may loot containers if they can get to them, in the cases of those customers that were warned or temporarily suspended, they were systematically and repeatedly looting containers in very high numbers resulting in the game economy becoming unbalanced.

None of these accounts were banned for their actions and no accounts have been banned for travelling to Ilum while still relatively low level."

Vart står det att folk blev bannade bara för att "loota" ?

De som gjorde detta systematiskt i väldigt höga siffror blev varnade och sedan temporärt avstängda i ett par dagar.

Sedan förklaras att det anses normalt att sitta och campa en kista i 8 timmar på ett dygn och loota om och om igen. Även vid låg level, men det är inte det som har skett i detta aktuella fall, och folk har inte blivit bannade av Bioware för att enbart loota en kista på Illum vid låg level. De som skriver det är iaf inte officiella uttalande av Bioware och är forum användare.


signatur

Nämen!

bre
Medlem

+1

ärligt bronko kommer inte fatta det vilket fall som helst.. det går fram tydligt, i alla hans svar.

Medlem
Skrivet av bre:

+1

ärligt bronko kommer inte fatta det vilket fall som helst.. det går fram tydligt, i alla hans svar.

Jag har redan haft långa diskussioner med honom om hans bristande förmåga att förstå. Det är inte lönt att lägga ner energi i det

bre
Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av bre:

+1

ärligt bronko kommer inte fatta det vilket fall som helst.. det går fram tydligt, i alla hans svar.

Jag har redan haft långa diskussioner med honom om hans bristande förmåga att förstå. Det är inte lönt att lägga ner energi i det

ah skulle man ha vetat det, men nu vet jag.

måste ge cred till bioware för att de fixar dessa buggar så snabbt, var och kollade på tatooine( pvp området och de hade plockade bort en heldel containers och noder där ) samt dance/och sit buggen idag

Medlem

[quote=Bronko den arga hästen]

Skrivet av bomiis:

Åtgärdar problemet som de upptäckt.

Har de då verkligen inte gjort, man akn fortfarande göra det.

Nej, läser man artikeln står det att det kommer ske inom en snar framtid. Aldrig sagt att det inte går att göra längre.

Skrivet av Vorheece:
Skrivet av bre:

+1

ärligt bronko kommer inte fatta det vilket fall som helst.. det går fram tydligt, i alla hans svar.

Jag har redan haft långa diskussioner med honom om hans bristande förmåga att förstå. Det är inte lönt att lägga ner energi i det

Ah just det, grinollen jag ägde sönder när han tyckte det var intelligent att säga att betala för patcher, det var en god ide. Kan göra det igen om du vill.

Skrivet av bre:

+1
ärligt bronko kommer inte fatta det vilket fall som helst.. det går fram tydligt, i alla hans svar.

"buuuhuuu, jag blir stenägd, buhuuu, mamma hjälpa mig, varför är han stygg mot mig när jag bara vill dyrka min bioware gud, varför tror han mig inte när jag säger de blev bannade för exploits när bioware själva säger annorlunda"

Vänj dig.

Skriv svar