Dice rådfrågar communityn om vapenbalanseringar i BF3

Medlem

Fixa input-lagg tack...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Bara för att ett vapen används mycket behöver det inte vara OP, det är bara populärt. Många gnäller ofta i onödan när de blir dödade av samma vapen hela tiden.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Bipoden behövs fixas, och sen tycker ja att ir siktet blev för hårt strypt med senaste updaten, bara en stor grön smörja. nu ser man ju bättre utan än med i mörkret, vilket känns fel.
Skulle gärna se att de tar tillbaka bc 2 kniven och dogtags som sparas med namn på spelare.
Skulle gärna se att de fixar server list så det går att skilja conquest från conquest assault.
Göra gärna iconerna för flaggor mindre och kanske halv transparanta nu skymmer de fiende spelare och gör spelet svårt.
möjlighet att claner på över 4 spelare ska kunna länka squads så clanen inte blir uppdelad till de andra laget vid laddning av ny bana och autobalance swoppar runt klan medlemmar
Gör det möjligt att springa runt på tomma servrar för att utforska(likt bc2) , detta gör det enklare att få en tom server att börja.

som det är nu så är det extremt svårt att spela ihop på BF3

Medlem
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Stromlaren:
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Stromlaren:

Önskar de kunde lägga upp siffervärden på skillnaderna mellan vapen, addons m.m.
I dagsläget sitter man mest och gissar förhållandena mellan olika vapens skada eller hur mycket bättre/sämre bipod/suppressor gör dina vapen.

http://symthic.com/?s=bf3&sb=update

varsågod!

Tack!
Det där (mer lättillgängligt presenterat) vill jag ha i spelet.

Förstår exempelvis inte hur jag ska läsa ut skada per skott i statistiken. Hittar inget siffervärde.

Tex på Assault-gevärens diagram står det 25 som max och 17 som min. Antar att de gör 25 i skada per skott. Sen blir det värdet lägre och lägre desto längre bort målet är där minimum är 17 för gevären med den siffran. 50 meter och längre bort gör geväret alltså 17 i skada. G3an är lite annorlunda då den har högre skada överlag.

Ja, okej! Tyckte att alla vapen var för lika bara i skada jämfört med hur jag upplevt det i spelet - därför jag inte trodde det var möjligt. Tack för hjälpen!

Det ar inte vilket vapen du anvander som avgor skadan i BF3, det ar ammon. Alla vapen med samma ammo gor samma skada. Det som skiljer vapen at ar rekyl, omladdningstid, spridning, eldhastighet osv.

Medlem

Bara jag som tycker HSMG verkar ha för bra träffsäkerhet när folk i stort sätt springer och mejar ner en som att de hade en SMG , Och så klart menar jag på ett hyfsat avstånd .


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Det jag vill se för att balansera frontgrip är att granattillsatsen på för assault tar MYCKET längre tid att deploya och sikta med om man inte har den monterad på vapnet. Så vill man använda den så ska man ha rails inte några addons. För just nu finns det ingen som helst anledning att använda rails och få granattillsatsen monterad på vapnet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Grejen är väl också att man använder ett vapen man tycker om. Jag skulle nog vilja använda M4A1 men eftersom man måste ändra om själv varenda gång man byter lag så pallar jag inte. Varför gjorde de inte som på BC2 att man fick välja vad fan man ville? Men får ju ändå alla vapen på slutet....

Medlem

Fixa till Claymore så man inte kan huka sig för klara sig undan...
De flesta tassar ju omkring i hukad ställning o då är den värdelös som skydd. C4 samt claymore ska inte gå att aptera inom zonen för att ta en flagga. Är såå trött på alla kidd spelare som vräker c4 runt flaggan för o få lätta kills. Detta är ett väldigt vettigt förslag: Bipod: Här föreslås en förbättring av rekyldämpning och spridning av kulorna eftersom stativet måste sättas upp innan det används. Samt att Fi inte kan snipa in i basen o spawn killa och granat kastare inte skall gå att sätta upp nära FI basev så de inte kan sitta o ösa granater in i spawn zonen. Det är så tröttsamt att inte få spawna i fred så man kan slå tillbaka ett anfall mot egen bas.
MAO stoppa fjortis spelandet.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
123
Skriv svar