The Old Republic – lever det upp till hajpen?

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av jettemakaron:
Skrivet av cute_ninja:

hoppas verkligen att ni som jämför swtor med wow jämför med wow som det var vid start och inte som det är nu då dom haft bra många år på sig att slipa spelet ( och slipa ner det till ett tomt och kallt skal)

Det funkar tyvär inte så, om jag köper en ny produkt idag så gämför jag givetvis med konkurenterna som finns idag.

Om du tex köper en ny bil som saknar massa funktioner som DAGENS bilar har så hade du nog blivit ganska missnöjd eller?

Lika så när det gäller spel, swtor konkurerar med dagens mmo, inte med hur dom var när de först kom.

Jag gillar ändå swtor och kommer att behålla min subscription men jag kommer att fortsätt att
gämföra med dagens wow.

Du kanske ska sluta spela spel, och gå lite mer i skolan så att du lär dig att stava.

Moget.

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av jettemakaron:
Skrivet av cute_ninja:

hoppas verkligen att ni som jämför swtor med wow jämför med wow som det var vid start och inte som det är nu då dom haft bra många år på sig att slipa spelet ( och slipa ner det till ett tomt och kallt skal)

Det funkar tyvär inte så, om jag köper en ny produkt idag så gämför jag givetvis med konkurenterna som finns idag.

Om du tex köper en ny bil som saknar massa funktioner som DAGENS bilar har så hade du nog blivit ganska missnöjd eller?

Lika så när det gäller spel, swtor konkurerar med dagens mmo, inte med hur dom var när de först kom.

Jag gillar ändå swtor och kommer att behålla min subscription men jag kommer att fortsätt att
gämföra med dagens wow.

Du kanske ska sluta spela spel, och gå lite mer i skolan så att du lär dig att stava.

Fan va taskig attityd du har. Varför böla på alla som inte håller med dig?

OnT: Nej tycker jag inte, det är på alla vis sämmre än dagens MMO, med undantag för storynberättandet. Men å andra sidan så spelar jag hellre ett singleplayer spel där storyn är ännu bättre.
Det känns knappt som ett MMO, för få spelare på servrarna. En ekonomi som är helt skruvad och massa meningslösa crafts och ett beroende av sina störiga companions. Samma grind quests som WoW, sammla 10 blabla, spring dit tryck på knappen och spring tillbaks. *gäsp*

Medlem

Detta är ett underbart spel! Anledningen att jag tycker så är för att questandet har blivit kul igen med den djupa belönande historien, man blir involverad i spelvärlden runt om kring. Detta har jag inte kännt i något annat MMO på väldigt länge. I den sociala aspekten gillar jag grupp konversationerna väldigt mycket, ser fram emot dom guild features som kommer släppas och tycker flashpoints/warzomes har varit helt okey faktiskt.
Jag tycker combaten är väl actionbetonad och snyggt gjord, väldigt underhållande.

Det är nog det jag känner starkast med SWTOR, allt spelet innehåller är välpolerat och underhållande, vilket skapar en lycko känsla varje gång jag loggar in. Det är till och med så att man längtar till att logga in.
Sen får man ju äntligen spela I ett Star Wars universum, underbart!

Jag ser nog många som inte kommer spela SWTOR av olika anledningar, men spelet kommer ändå ha en stor och lojal spelarbas, med många Star Wars och Bioware fans, Och det passar mig perfekt faktiskt

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av jettemakaron:
Skrivet av cute_ninja:

hoppas verkligen att ni som jämför swtor med wow jämför med wow som det var vid start och inte som det är nu då dom haft bra många år på sig att slipa spelet ( och slipa ner det till ett tomt och kallt skal)

Det funkar tyvär inte så, om jag köper en ny produkt idag så gämför jag givetvis med konkurenterna som finns idag.

Om du tex köper en ny bil som saknar massa funktioner som DAGENS bilar har så hade du nog blivit ganska missnöjd eller?

Lika så när det gäller spel, swtor konkurerar med dagens mmo, inte med hur dom var när de först kom.

Jag gillar ändå swtor och kommer att behålla min subscription men jag kommer att fortsätt att
gämföra med dagens wow.

Du kanske ska sluta spela spel, och gå lite mer i skolan så att du lär dig att stava.

Hehe,roligt. Du kanske ska bli ståuppkomiker?

Medlem

Jag tror jag spelar min månad ut för att sen ta en paus och invänta eventuella förbättringar. Tills dess bör GW2 och Planetside 2 släppts vilket gör det tveksamt om man tar upp SWTOR igen men det är väl upp till utvecklarna.

Medlem
Medlem
Skrivet av jettemakaron:
Skrivet av Yabba:
Skrivet av jettemakaron:
Skrivet av cute_ninja:

hoppas verkligen att ni som jämför swtor med wow jämför med wow som det var vid start och inte som det är nu då dom haft bra många år på sig att slipa spelet ( och slipa ner det till ett tomt och kallt skal)

Det funkar tyvär inte så, om jag köper en ny produkt idag så gämför jag givetvis med konkurenterna som finns idag.

Om du tex köper en ny bil som saknar massa funktioner som DAGENS bilar har så hade du nog blivit ganska missnöjd eller?

Lika så när det gäller spel, swtor konkurerar med dagens mmo, inte med hur dom var när de först kom.

Jag gillar ändå swtor och kommer att behålla min subscription men jag kommer att fortsätt att
gämföra med dagens wow.

Du kanske ska sluta spela spel, och gå lite mer i skolan så att du lär dig att stava.

Hehe,roligt. Du kanske ska bli ståuppkomiker?

Jag menar ju dock mycket på att det är sjukt svårt att släppa ett spel som har samma kvalitet som ett som haft många många år på sig att patcha och bygga på, och hade swtor varit lika stort och slipat som wow är nu så hade vi nog sett bra många fler buggar


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag ser på det så här: Jag gillar Star Wars o har lirat en massa av alla dessa varianter på denna story sedan urminnes tider, troligen innan vissa här ens var födda... Jag har aldrig spelat WoW så kan inte säga nått om det, men varför jämföra med andra liknande spel och sen böla på att en funktion inte finns i det "nya" spelet? Det är ju inte samma, olika är ju bra har jag hört... Då jag inte har erfarenhet alls av att denna typ så ser jag det som oerhört underhållande, jag får ju spela i SW storyn liksom och det räcker LÅÅÅÅÅNGT för mig. Vill man inte spela så låter man bli, precis som att gå på donken eller birger kung. Eller för den delen köra iOS eller Android Man väljer det man vill, säger vad man anser till andra och accepterar deras samtycke eller ogillande. Det är det livet går ut på.


signatur

"Men men, jag kan ha fel"

Medlem
Skrivet av Yabba:

Varför är dom 70% oerfarna spelare och fanboys?

Sa inte att alla 70% var Oerfarma och Fanboys. Men många..
Alla polare jag har delar ungefär samma åsikt som mig, vi har spelat mycket MMORPG
Detta är bara en i mängden, Står inte ut ett jota.. Spel med laserpistoler och framtids tjosan har redan gjorts och på ett mycket bättre sätt än detta spel

Aldrig att 70% säger samma på hajpfrågan om några månader när dom sitter i träsket och grindar raids och dödar samma gubbar om och om igen bara för det inte finns något annat att göra..

Folk klagar på wow. Detta är samma skit. klicka på en gubbe springa omkring och trycka på 1-9 och hoppas man vinner. sen vinner oftast han med bäst gear i slutet, Ta bort autotarget så kanske spelen blir intressanta och svåra

Medlem

Så här långt är jag rätt nöjd med SWTOR. PVP är en av dom grejer jag helst vill hålla på med i SWTOR och där måste jag nog säga att BW har lite att jobba på. De måste finnas fler warzones för efter ett par dagar är men rätt trött på Huttballs om jag säger så.. open world pvp måste också kunna bli belönat.. som det är idag så sitter folk mest och gankar på missions spots o sånt.. rätt trist om jag säger så. Informationen ifrån BW måste också bli betydligt bättre. Spelet påminner på många sätt om WoW fast storyn är ju kanon.. man sugs in i sin class quest och man kan knappt sluta att spela.. den delen är riktigt bra! Frågan är vad som händer när man kommit till lvl 50.. utan sitt content så kommer de inte räcka långt.

Sen måste man ta itu med de lagg som drabbar dom som spelar warzones.. överallt annars så funkar allt bra men så fort man pvpar i warzones eller faktiskt med andra spelare i open world pvp med så är det mycket lagg. Dock är ju spelet bara 4 veckor gammalt så man får tåla sig lite..

BW kan göra de här till något stort.. särskilt om man fortsätter att bygga ut pvp funktionerna och hela tiden lägger till mer content i form av bra class quests.

Medlem

[dubbelpost]


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jag har problem med att välja vad för klass jag ska levla upp härnäst, väldans bra story.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Var sjukt skeptiskt till spelet och orolig för att det skulle vara ett MMO singleplayer spel. Blev väldigt hårt felbevisad utav spelet. Älskar det. Dock har dom så klart en hel del som behövs fixas. t.ex. tillåta addon support.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jävla fanboys som röstar ja. När lever något sjukt stort egenligen upp helt till sin hype?

Amen brother. Du får min röst!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Jävla fanboys som röstar ja. När lever något sjukt stort egenligen upp helt till sin hype?

DNF?

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av KatOne:

Jävla fanboys som röstar ja. När lever något sjukt stort egenligen upp helt till sin hype?

Amen brother. Du får min röst!

Spelet levde väl upp till sin hype och är helt underbart! Fick bra betyg både på IGN och här på FZ, synd att ni inte gillade det, nu spring tillbaka och lek med era pandor i WOW..

Medlem

Det är lite upprepande att gå till en ny planet med samma upplägg hela tiden men man vänjer sig. Har nu spelat väldigt intensivt i snart en månad. Förmodligen blir jag level 50 och får min Darth titel nästa helg. Segt kan man tycka men så har jag gjort i stort sätt varenda quest i spelet SWTOR levde helt klart upp till sin hype även om jag tvivlade där ett tag.

Medlem

Det är bara mer av "same old", så att säga. Ger inget nytt, annat än en singleplayer-upplevelse i MMO-miljö. Sen är det samma visa, så man kan lika gärna sitta och ugla i WoW tills Guild Wars 2 kommer ut. Och Star Wars har aldrig tilltalat mig. Det är nog pga min avsky för den fruktansvärde fåntratten George Lucas.

Medlem

Med tanke på hur mycket tid och pengar som har spenderats så, nej det tycker jag inte. Spelet känns fruktansvärt casual, saknar djup och combaten är otroligt klumpig.

Questandet är OK men inte mer, fortfarande samma strunt fast med dialoger som man ändå skippar för att de inte tillför något(utom den klass-specifika questlinen såklart). För ett nytt MMO känns världen väldigt tom och tyst.

Bara combaten I sig tycker jag förstör något så enormt. Vem vill sitta och hålla koll på om interfacet svarar när man trycker samtidigt som man ska hålla koll på en PvE rotation eller hålla koll på allt som händer i PvP?

Medlem
Skrivet av SteelStrike66:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av KatOne:

Jävla fanboys som röstar ja. När lever något sjukt stort egenligen upp helt till sin hype?

Amen brother. Du får min röst!

Spelet levde väl upp till sin hype och är helt underbart! Fick bra betyg både på IGN och här på FZ, synd att ni inte gillade det, nu spring tillbaka och lek med era pandor i WOW..

Ja, för recensioner är ju så otroligt tillförlitliga. Speciellt när det gäller MMO spel...

Medlem
Skrivet av morotN:
Skrivet av SteelStrike66:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av KatOne:

Jävla fanboys som röstar ja. När lever något sjukt stort egenligen upp helt till sin hype?

Amen brother. Du får min röst!

Spelet levde väl upp till sin hype och är helt underbart! Fick bra betyg både på IGN och här på FZ, synd att ni inte gillade det, nu spring tillbaka och lek med era pandor i WOW..

Ja, för recensioner är ju så otroligt tillförlitliga. Speciellt när det gäller MMO spel...

Många vänder sig till recensioner för att få en fingervisning om hur spelet är, vilket inte är något fel i sig. Jag tycker dessutom att både FZ ocg IGNs recensioner var vettiga med bra innehåll.
Dessutom visar röstningen ovan att majoriteten (70%) tyckte att spelet levde upp till sin hype vilket är ett gott betyg. Som vanligt är det de mest negativa personerna som får uppmärksamhet på forum, medan majoriteten verkar i det dolda. Tack och lov är det majoriteten som spelar spelet också, och inte har tid/intresse att gnälla på forum och jag ser fram emot att dela denna fantastiska upplevelse med dom i många år, för SWTOR är det bästa MMO jag spelat hittils (framförallt betoning på den glömda termen "roligaste").
Bara att spelet har gjort questandet underhållande och givande igen är nog för att få mig att återkomma, sedan att det är Star Wars är ett stort plus. Att den negativa minoriteten forsätter att gapa rör mig inte i ryggen, det finns pandor och nappflaskor till dom Jag lämnar er här i eran hat fest och kommer nog inte återvända, jag har betydligt mer givande och underhållande saker att göra, så som så många andra spelare också har uppenbarligen..

Medlem
Skrivet av Nomz:

Det är bara mer av "same old", så att säga. Ger inget nytt, annat än en singleplayer-upplevelse i MMO-miljö. Sen är det samma visa, så man kan lika gärna sitta och ugla i WoW tills Guild Wars 2 kommer ut. Och Star Wars har aldrig tilltalat mig. Det är nog pga min avsky för den fruktansvärde fåntratten George Lucas.

Vad har Guild Wars 2 som är så himla mycket bättre då?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av SteelStrike66:
Skrivet av Nemo:
Skrivet av KatOne:

Jävla fanboys som röstar ja. När lever något sjukt stort egenligen upp helt till sin hype?

Amen brother. Du får min röst!

Spelet levde väl upp till sin hype och är helt underbart! Fick bra betyg både på IGN och här på FZ, synd att ni inte gillade det, nu spring tillbaka och lek med era pandor i WOW..

Wtf var kom den ifrån, haha du är rolig du! Varför i hela friden skulle det spela någon roll vilket betyg spelet fått av några speljournalister här och där. Är jag inte intresserad så är jag inte. Min egna recension väger TYNGST av dem alla, om du frågar mig.

Och vad ska jag i WOW att göra? Det räckte med de tre månader way back då jag provade på när det var sprillans nytt. Efter det tröttnade jag stenhårt.

Det blir nog ingen speltid med TOR för min del, ser fram emot några andra titlar istället. Men självklart ska du och alla andra som diggar det spela järnet!

Inaktiv

svårt att hitta folk som vill göra hero quests .. ibland skriva LFG bla bla bla .. till tangentbordet går sönder..
och totalt misslyckat interface .. jag drar alltid ut knapparna av misstag så dom försvinner . ..fokus borde hamna på fienden man tittar på också .. blir ett jävla klickande, och ibland har muspilen buggat ur så man inte ser den

Inaktiv

och ekonomin i spelet är redan sabbad av att folk köper credits av goldfarmers .. så allt man vill ha på GTN är bara löjligt dyrt ..

Medlem
Skrivet av riktigninja:

.. jag drar alltid ut knapparna av misstag så dom försvinner ..

Det finns ju ett litet hänglås jämte knapparna som låser fast dom


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Citat:

Ja, för recensioner är ju så otroligt tillförlitliga. Speciellt när det gäller MMO spel...

Citat:

Många vänder sig till recensioner för att få en fingervisning om hur spelet är, vilket inte är något fel i sig. Jag tycker dessutom att både FZ ocg IGNs recensioner var vettiga med bra innehåll.
Dessutom visar röstningen ovan att majoriteten (70%) tyckte att spelet levde upp till sin hype vilket är ett gott betyg. Som vanligt är det de mest negativa personerna som får uppmärksamhet på forum, medan majoriteten verkar i det dolda. Tack och lov är det majoriteten som spelar spelet också, och inte har tid/intresse att gnälla på forum och jag ser fram emot att dela denna fantastiska upplevelse med dom i många år, för SWTOR är det bästa MMO jag spelat hittils (framförallt betoning på den glömda termen "roligaste").
Bara att spelet har gjort questandet underhållande och givande igen är nog för att få mig att återkomma, sedan att det är Star Wars är ett stort plus. Att den negativa minoriteten forsätter att gapa rör mig inte i ryggen, det finns pandor och nappflaskor till dom Jag lämnar er här i eran hat fest och kommer nog inte återvända, jag har betydligt mer givande och underhållande saker att göra, så som så många andra spelare också har uppenbarligen..

Jag håller med, dock så tycker jag inte att man ska lita på vad en recension säger om ett MMO som precis har släppts. En fingervisning för personer som inte har någon aning om vad spelet handlar om är en annan sak, det behöver man inte en recension för.

Att 70% av personerna tyckte att spelet levde upp till hypen har inte heller någon betydelse i denna konversationen då frågan var hur du/jag tyckte att spelet var. Vi håller helt enkelt inte med, det är helt ok. Ditt problem verkar ligga i att andra inte alltid håller med dig, rätta mig om jag har fel. Du måste helt enkelt acceptera att vissa väljer pandor framför lasersvärd, även om inte du gör det.

Jag säger inte heller att SWTOR bara är dåligt, men om man ser på det faktum att spelet har varit under utveckling i många år och att man faktiskt har spenderat enorma summor pengar på det så faller det platt. Utöver röstskådespelerierna tillför det inget nytt alls. Att släppa något som är precis likadant som sina föregångare anser jag relativt meningslöst.

Inaktiv
Skrivet av Quid:
Skrivet av riktigninja:

.. jag drar alltid ut knapparna av misstag så dom försvinner ..

Det finns ju ett litet hänglås jämte knapparna som låser fast dom

--
tack ,

Medlem

Nej det lever inte upp till hypen.
Faktum är att det kommer inte ens i närheten.
Bioware ska nog hålla sig till singel player spel, för detta är ett skämt.

Free to play inom 2 år.

Medlem

Nej, verkligen inte.
Jag förstår inte. MMO-marknaden står mer stilla än FPS-marknaden, och det är fan stilla det! Det finns ingenting som inte funnits tidigare, inte något som gör att man stannar.

Nä tack. Kan någon komma med något nytt? Hoppas som fan på Guild Wars 2, men blir mindre och mindre sugen ju mer gameplay jag ser.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar