Super Kid Icarus – nu i din browser

Robot
Super Kid Icarus – nu i din browser

Känns väntan på Pits 3DS-debut lång? Då kan du värma upp med den inofficiella remaken av NES-originalet i din webbläsare.

#kid-icarus, #kid-icarus-uprising


Medlem
Super Kid Icarus – nu i din browser

Haha, det där väckte lite minnen

Medlem

Så jäkla bra! Mer sånt här på internet.

MFZ
Medlem

lätt ett av nes'ens bästa spel!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Klarade kid icarus på mobilen i somras musiken sitter kvar i skallen än


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

000eeee-eeeee-eeeee-eeeee?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Roligt med re-make, men orginalet är faktiskt bättre


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Roligt med re-make, men orginalet är faktiskt bättre


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Skrivet av Ellakk:

000eeee-eeeee-eeeee-eeeee?

Haha just det


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Ellakk:

000eeee-eeeee-eeeee-eeeee?

De va väl ändå 0000-EEEE-EEEE-EEEE?
Eller sviker min gamla hjärna mig?

Medlem

"för den som tycker de sista månaderna av väntan känns alltför lång ("Jag har väntat sedan 1987. Nu räcker det!")"

För det första vill jag säga att din humor är genial, Fredrik Eriksson (bragging rights på redaktionen för din del!).

Men för det andra så har det faktiskt kommit ett till Kid Icarus-spel. Kid Icarus - Myths and Monsters till Game Boy (vilket du kanske visste men inte tänkte på i skrivstundens hetta...att skrivstunden var het utgår jag från, dels eftersom sådan humor inte tyder på kallhet, dels för att jag sett i julkalendern hur hett det går till på FZ:s redaktion...ehum) . Exakt vilket år det kom vet jag inte, men jag förmodar att det var 1990 eller 1991. Det kom rätt tidigt i Game Boyens "karriär". Game Boy kom 1989 och till Sverige 1990.

Undrar just om Kid Icarus of myths and monsters finns eller kommer till 3DS:ens Virtual Console...?

Medlem

"Careful study of the original game allowed this flash update to keep the feel, tone and overall play style of the original Kid Icarus game. However, Super Kid Icarus makes use of newer technologies such as parallax scrolling, MP3 sound, 16-bit sprites and so much more.

Final Note
Super Kid Icarus is a work in progress. Show support and be sure to bookmark us and check back often for updates.
Contact: flipindustries@yahoo.com
"

Undras om – eller snarare när – Nintendo stänger ner det här?

Medlem
Skrivet av Banjo:

Super Kid Icarus is a work in progress.

Det märkte man ju ganska snabbt när spelet frös totalt när man försökte gå in på "controls" via menyn.
sen inne i spelet fungerar ju bara piltangenterna, ingen annan tangent(tänker mer specifikt på "z","x","o" och "p") gör någonting alls.
Bara jag som har detta problemet?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Undras om – eller snarare när – Nintendo stänger ner det här?

Ja det lär väl bara vara en tidsfråga, tycker det är rätt kul att Nintendo såg till så att Great Giana Sisters försvann men idag kan man tydligen spela den på deras DS.

OT:
Kid Icarus var ett av de första spelen jag spelade på NES, det och Ice Climber (tusan vad kul IC var när man spelade mot andra). Testade remaken men att spela med tangenter var inte det lättaste, den här typen av spel ska spelas med en handkontroll. Nostalgi är det iaf=).

Moderator | Testpilot

eller så går man in på www.virtualnes.com och spelar orginalet i din webbläsare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

[quote=PcGamer]

Skrivet av Sebastian Lind:

Undras om – eller snarare när – Nintendo stänger ner det här?

Ja det lär väl bara vara en tidsfråga, tycker det är rätt kul att Nintendo såg till så att Great Giana Sisters försvann men idag kan man tydligen spela den på deras DS.

quote]

Det första Great Giana Sisters som kom till Amiga eller nåt var kanske ännu tydligare kopia på Super Mario Bros än det nya spelet till DS?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

eller så går man in på www.virtualnes.com och spelar orginalet i din webbläsare.

Virtualnes.com var en kul om än lite småful sida (och då menar jag inte layouten). Jag tar mig den högst tveksamma friheten att gå in på sidan och spela lite, men endast spel som jag redan har köpt.

Medlem
Skrivet av Sundance83:
Skrivet av Ellakk:

000eeee-eeeee-eeeee-eeeee?

De va väl ändå 0000-EEEE-EEEE-EEEE?
Eller sviker min gamla hjärna mig?

det första som dök upp i min skalle när ja såg kid icarus var "tre nollor, resten små e".
Men jag kan inte svära på det tyvärr, kanske får ta å blåsa rent kasetten å prova=)

En annan sak jag funderar på är om man någonsin kom någonstans med det fusket, eller var det bara en oändlig loop med odödlighet å fetaste pilbågen?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Banjo:

Det första Great Giana Sisters som kom till Amiga eller nåt var kanske ännu tydligare kopia på Super Mario Bros än det nya spelet till DS?

Nja finns fortfarande en hel del likheter med deras Super Mario Bros spel så det tror jag inte.
Hade Nintendo inte ändrat sig i denna fråga så hade DS versionen tydligen inte kommit, så tummen upp för det. Jag tvivlar dock på det här spelet kommer vara speciellt långvarigt iaf inte som en gratis titel men jag hoppas jag har fel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Banjo:

Det första Great Giana Sisters som kom till Amiga eller nåt var kanske ännu tydligare kopia på Super Mario Bros än det nya spelet till DS?

Nja finns fortfarande en hel del likheter med deras Super Mario Bros spel så det tror jag inte.
Hade Nintendo inte ändrat sig i denna fråga så hade DS versionen tydligen inte kommit, så tummen upp för det. Jag tvivlar dock på det här spelet kommer vara speciellt långvarigt iaf inte som en gratis titel men jag hoppas jag har fel.

Nu har jag kollat på första nivåerna i amigaspelet och första nivåerna i DS-spelet. Inget snack om saken, till Amiga är Great Giana Sisters rena karbonkopian på Super Mario bros. På DS däremot finns det en del stora likheter i spelupplägget, men det är inte alls samma rip-off. Nintendo insåg nog att de hade fått svårare att vinna en rättslig tvist angående DS-spelet. De som gjorde DS-spelet insåg nog också att de behövde göra ett mindre tydligt plagiat med fler egna inslag för att undvika ännu ett nederlag.

http://www.youtube.com/watch?v=nku8Gthr2b0 DS

http://www.youtube.com/watch?v=YMTdr026bZU Amiga

Medlem

riktigt tråkigt spel

Medlem

Ahhhh! Vilken glädje!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Banjo:

Nu har jag kollat på första nivåerna i amigaspelet och första nivåerna i DS-spelet. Inget snack om saken, till Amiga är Great Giana Sisters rena karbonkopian på Super Mario bros. På DS däremot finns det en del stora likheter i spelupplägget, men det är inte alls samma rip-off. Nintendo insåg nog att de hade fått svårare att vinna en rättslig tvist angående DS-spelet. De som gjorde DS-spelet insåg nog också att de behövde göra ett mindre tydligt plagiat med fler egna inslag för att undvika ännu ett nederlag.

http://www.youtube.com/watch?v=nku8Gthr2b0 DS

http://www.youtube.com/watch?v=YMTdr026bZU Amiga

Det där är inte Amiga versionen utan C64 versionen men visst var första Giana Sisters rena kopian både när det gäller banorna och när det gäller grafik. Versionen till DS må vara mindre lik men så som jag förstått det var det faktiskt Nintendo själva som såg till att denna version kom på deras bärbara. Om vi går tillbaks i tiden så minns jag än idag hur det var, Giana Sisters släpptes i butik och inte långt därefter drogs det tillbaka, en kompis lyckades innan dess dock få tag på ett exemplar och jag fick testa spelet. Det var inte direkt några svårigheter att spela spelet för de som ville, visst det gick inte att köpa men Giana Sisters var inte direkt svårt att få tag på och tack vare detta kom det att bli lite av ett kult spel.

Men nu var det ju inte Giana Sisters som tråden handlade om utan Kid Icarus och jag här råder det ingen tvekan, om Ninendo bestämmer sig för att ta bort det så kommer det ryka.

Medlem

Var en helt annan magi där när det kom till spel. Behövdes ingen brak-story uppbackat av någon miljardbudget. Plain and simple. Får hålla med om att orginalet är bättre. Remaken känns något ut av en slow-motion-fas. Och vad är det där med cheats ? Dom borde hört av sig till mig innan dom proddade de där versionerna till musiken. Dom var inte top-of-the-edge. Gav snarare ytterligare ett slowmotion intryck av orginalet!


signatur

William "Låtskrivaren" Prado

Medlem

Min och brorsans version av BOSS-stage-låten http://www.youtube.com/watch?v=QuGpC5Acyyc


signatur

William "Låtskrivaren" Prado

1
Skriv svar