Snakes on a Boob

Skägg.
10 Chambers
Snakes on a Boob

Eller Namcos reklamsida för redan omdebatterade Soul Calibur 5. Classy!

[ia=488010; large;nb;nl]

#blogg


signatur
Medlem
Snakes on a Boob

I'M TIRED OF THESE MOTHERFUCKING SNAKES ON THIS MOTHERFUCKING BOOB!


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

I'M TIRED OF THESE MOTHERFUCKING SNAKES ON THIS MOTHERFUCKING BOOB!

Öppna paint och sudda ut ormen, svårare är det inte.

Medlem

Ser bra ut, classy indeed!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Gillar taglinen

Ja, varför inte exploatera kvinnors behag, alla andra gör det?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Snart ger jag upp hoppet. Hur länge till ska man få vänta på renässansen inom spelvärlden, som medvetet bryter med medeltidens former och villkor i anslutning till den antika kåtisens mönster.

Fast detta är ju postern för folket Japan och de har ju sin speciella förhållning till sex i spel (och serier, och musik, och idoler...).
Undrar hur spelet skulle marknadsföras i den västerländska marknaden, troligen inte med "Go big or go home" -denna slogan hör hemma bland forumiternas pubertala kommentarer i nyhetstråden.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

På ett sätt tycker jag givetvis att spelutgivarna ska få marknadsföra sina spel på precis vilket sätt som helst. Samtidigt känns det ju dock lite trist när det görs på sånt här tramsigt vis, om man betänker vilka signaler det sänder till omgivningen och (främst) de som inte vet så mycket om spel.

Just SC-serien var väl en rätt "seriös" och bra fighting-serie tidigare, eller? Jag har aldrig spelat spelen själv, men eftersom det enda jag läst/hört om femman hittills har handlat om bröst och brist på kläder så placerar jag (oförtjänt?) in spelet i samma trams-och-flams-hylla som exempelvis Dead or Alive. Svårt att tro att spelet faktiskt har några vettiga kvalitéer när allt man ser från det är saker helt irrelevanta för ett fighting-spel...

Jag tror postern säkert appellerar till målgruppen, men alla andra kommer ta upp den som ett dåligt exempel på hur hemskt det är i spelvärlden. Varför ge "dem" (belackarna) något de kan använda.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Soul Calibur är fortfarande en väldigt seriös fighting-spel som uppskattas för fighting-delen utav sina fans och inte så mycket för porren. Men ändå kan verkar de inte vilja släppa den biten. Det är säkert något med den japanska spelmarknaden, som jobbar ganska tät med den japanska porr-spelmarknaden.

Jag kommer fortfarande köpa spelet, men än en gång kommer min PC-spelande bror säkert gå in i mitt spelrum och undra "Vafan är det för jävla porrspel du spelar!?" Är väldigt trött på det. Det är faktiskt inte kvinnorna som kunde varit gamers som tar skada av detta, det är vi som redan är gamers som måste gå runt med den där jävla pervostämpeln i huvudet.

Skrivet av DarkZide8:

Soul Calibur är fortfarande en väldigt seriös fighting-spel som uppskattas för fighting-delen utav sina fans och inte så mycket för porren. Men ändå kan verkar de inte vilja släppa den biten. Det är säkert något med den japanska spelmarknaden, som jobbar ganska tät med den japanska porr-spelmarknaden.

Jag kommer fortfarande köpa spelet, men än en gång kommer min PC-spelande bror säkert gå in i mitt spelrum och undra "Vafan är det för jävla porrspel du spelar!?" Är väldigt trött på det. Det är faktiskt inte kvinnorna som kunde varit gamers som tar skada av detta, det är vi som redan är gamers som måste gå runt med den där jävla pervostämpeln i huvudet.

Bra skrivet, men, kvinnorna tar visst "skada" av att exploateras, det gör alla individer som decimeras till könsdelar eller, kroppsdelar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Allt handlar om Presentation och Representation.

Jag vill inte att solida och roliga spel skall presenteras på dessa ovärdiga sätt.
Inte vill jag heller att dem som försvarar dessa teman på ogenomtänka viss skall Representera oss alla som omogna porr och våldgloriferade fjortisar. Och jag tycker ordet fjortis passar i detta sammanhang.

Karaktären kunde ha sett ut hur som helst, men de väljer att detta är representationen av kvinnan i spel och presenterar så hela spelet på ett ovärdigt sätt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av DarkZide8:

Soul Calibur är fortfarande en väldigt seriös fighting-spel som uppskattas för fighting-delen utav sina fans och inte så mycket för porren. Men ändå kan verkar de inte vilja släppa den biten. Det är säkert något med den japanska spelmarknaden, som jobbar ganska tät med den japanska porr-spelmarknaden.

Jag kommer fortfarande köpa spelet, men än en gång kommer min PC-spelande bror säkert gå in i mitt spelrum och undra "Vafan är det för jävla porrspel du spelar!?" Är väldigt trött på det. Det är faktiskt inte kvinnorna som kunde varit gamers som tar skada av detta, det är vi som redan är gamers som måste gå runt med den där jävla pervostämpeln i huvudet.

Bra skrivet, men, kvinnorna tar visst "skada" av att exploateras, det gör alla individer som decimeras till könsdelar eller, kroppsdelar.

Förlåt, jag tror jag glömde ett ord där. Jag mena "Det är faktiskt inte kvinnorna som kunde varit gamers som tar MEST skada av detta,"

Medlem

Jaha, dom marknadsförde ett spel!

1
Skriv svar