Detta leder till avstängning i Modern Warfare 3

Robot
Detta leder till avstängning i Modern Warfare 3

Community Manager på Infinity Ward har släppt information om vilka saker som leder till ban i Modern Warfare 3.

#call-of-duty-modern-warfare-3, #infinity-ward


Medlem
Detta leder till avstängning i Modern Warfare 3

Snygg banhammer. Ser ju busenkelt ut.

Medlem

Jag känner mig lite tveksam till att boostning inte är tillåtet, det sker ju ändå inom spelets egna "ramar och regler". Inga filer blir ju hackade eller tweakade utan allt sker "legit" så att säga, är ju bara organiserat mellan spelare.

Vissa skulle kunna försvara glitchar med mitt argument där, men boostning sker ju inom något som är menat för att gå upp i medans glitchar inte är det.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

"Offensive_Gamertag" <---- lol.

Har alltid undrat hur de vet om man har fuskat... Är det något pogram som håller koll på det?

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Dåligt uppförande, någon fuskar.. jag whinar.. jag blir avstängd och bannad permanent från Leaderboards

DÖ I EN ELD INFINITY WARD.. ÄCKEL COD

Det känns bra att du läst artikeln ordentligt innan du spottar ur dig en dum kommentar


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Kaptenkundvagn:

Har alltid undrat hur de vet om man har fuskat... Är det något pogram som håller koll på det?

Inte helt säker men alla fusk fungerar ju i stort sätt på det sättet att de ändrar på koden i spelet så de har väl nåt monitorprogram som upptäcker sånt sen är ju alla MW3 matcher inspelade så de går väl bara in och kollar då de fått en varning från något.

Sen att de bannar för dåligt uppförande är igentligen bara bra. De flesta privat servrarna brukar ha en liknande regel och ärligt talat så finns det inget som är värre än internet toughguys som ska vara uppkäftiga bara för att de tror att ingen kan komma åt dem.

Medlem
Skrivet av ohem:

Jag känner mig lite tveksam till att boostning inte är tillåtet, det sker ju ändå inom spelets egna "ramar och regler". Inga filer blir ju hackade eller tweakade utan allt sker "legit" så att säga, är ju bara organiserat mellan spelare.

Vissa skulle kunna försvara glitchar med mitt argument där, men boostning sker ju inom något som är menat för att gå upp i medans glitchar inte är det.

Man spelar inte som det är tänkt att göra...

Medlem

Helt efterblivet. Detta är varför servrar skall vara dedikerade, med olika regler gällande olika servrar. "Dåligt uppförande" ?? "Stötande namn" vad i helvete? detta är över internet, med den mängden kids som finns som garanterat kommer trolla med stötande namn osv, så kommer detta inte leda någonvart.

Banna dem som fuskar istället, var inte sådana jävla pussies.

Medlem

Och vem bryr sig? Fan ingen som lirar COD frivilligt ändå...

Medlem
Skrivet av Tjocksteffe:

Och vem bryr sig? Fan ingen som lirar COD frivilligt ändå...

Stämmer ju, bara 25 miljoner som tvingas köpa COD varje år...

Inaktiv

Vad är boostning?

Inaktiv
Skrivet av robineng:

Vad är boostning?

När man går in i t.ex. en free-for-all server och sätter sig nånstans och turas om att döda varandra för killstreaks eller liknande


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Vore intressant att veta hur det hela fungerar mellan speltillverkare och spelkonsolstillverkarna. Speltillverkarna måste ju ha något "special access" till Xbox Live, för att sedan kunna banna folk från spelen. Det här programmet dom använder sig utav, verka ju vara deras egna, men är det till PC eller Live/PSN kan man fråga sig.

Medlem

Är inte bilden från MW2?

MFZ
Medlem
Skrivet av Kaptenkundvagn:

Har alltid undrat hur de vet om man har fuskat... Är det något pogram som håller koll på det?

en gissning är väl att dom har loggar etc, sen vid eventuella klagomål etc så använder dom dessa som referens.

kolla på halo tex, det är oxo ett p2p-serversystem med på bungies hemsida kan man få ut en hel del information om individuella matcher etc.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Dåligt uppförande? Det sker ju varje gång man spelar, någon lackar ur för att de inte kan spela och skriver det ena och det andra. Vem ska kolla det, ett autofilter?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Tjocksteffe:

Och vem bryr sig? Fan ingen som lirar COD frivilligt ändå...

Jo, och poängen med din kommentar är?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker det är bra med offensive_gamertag grejjen, sist jag lirade mw1 hette nån snubbe "ANDERS_BEHRING_BREIVIK_RULES" Det tycker jag är lite onödigt.

Medlem
Skrivet av Siken:
Skrivet av Tjocksteffe:

Och vem bryr sig? Fan ingen som lirar COD frivilligt ändå...

Stämmer ju, bara 25 miljoner som tvingas köpa COD varje år...

Det är synd om oss, de hjärntvättade.

Medlem

Bra att de straffar för dåligt uppförande. Det finns ingen anledning till att bete sig så.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"Dåligt uppförande och stötande namn."

Kunde förstå om man blev kickad från servern, men bannad från ett spel man betalt för? Verkar som att fler och fler företag börjar bli lite väl fascistiska i sina regler.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

"Dåligt uppförande och stötande namn."

Kunde förstå om man blev kickad från servern, men bannad från ett spel man betalt för? Verkar som att fler och fler företag börjar bli lite väl fascistiska i sina regler.

It´s not fascism when we do it.

Medlem

Smaka hammare avskum!

Fast de borde eg slå sig själva med den för trolling med sitt årliga CoD

Medlem

Dåligt uppförande, vad innebär det? Innebär det att man får spel på folk och skriker av sig några svordommar, eller är det att man börjar gå till attack och använda rasistiska och kränkande meningar mot personer? Om det sistnämnda, no problem. Om det är att man helt enkelt säger "Fuck!", "Fuck you!" eller "Shit!" etc så live with it...welcome to the internet...

Medlem

Tycker det är onödigt att de bannar för glitching. Kan man göra något får man det, tycker jag. Vill de inte att man ska göra så ? Patcha bort det. Det sparar både dem o spelarna mycket tid i slutändan.

Jag menar dock inte att det är rätt att hålla på och fuska eller skaffa sig fördelar med en massa glitch men tycker heller inte det är spelarnas fel.

Vore som om Nintendo skulle banna alla som fixar sig 99 liv i SMB1 på den dära sköldpaddan.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Ja då kanske man ska ta en titt på COD om de nu fått lite fason med de nya reglerna, har dragit mig för att testa iomed den tråkiga attityden hos majoriteten av spelarna i spelet.

Medlem

Äntligen lite handling och konsekvens i spelvärlden!
Inte mer än rätt att folk får uppföra sig.

Menar då främst fuskande. Hoppas dom gör samma sak på battlefield 3 snart och inte är för fega att sålla idioter som whinar om det och dom som faktiskt fuskar. Det blir några få statuerade exempel sen slutar folk försöka. Och då slutar folk whina. Win/Win

Inte för att jag spelar Modern whorefare då.

Det absolut bästa är att ingen verkar veta vad "Dåligt uppförande" är, vilket styrker min bild av modern warfare's fanbase. Finniga tonåringar som aldrig är arg i verkigheten och då kompenserar det genom att spamma chatten i spel för att få nån form av utlopp.
Innan ni flame:ar sönder mig så är det faktiskt naturligt att bli arg i verkligheten. Det har funnits längre än datorer. Ta och skrik på dina vänner i ventrilo istället.

Inaktiv

"Dåligt uppförande"? Kan ju vara många saker. Allt från att en liten tolvåring som knappt fått pubishår mordhotar en till att någon idiot börjar med rasistiska påhopp.

Det sistnämnda är ju en självklarhet men tål man inte småkids och idioter som flippar ur totalt och skriker en massa saker åt en eller spammar chatten så fort man dödar dom så får man fan ta och rannsaka sig själv lite. Tål man inte sånt så bör man hålla sig borta från internet.

Medlem

Detta är väl inget att lipa över. Det är bra med regler, leder till en trivsam miljö. Så svårt är det inte att uppföra sig. Bara för att du är på internet betyder det inte att man ska uppföra sig som ett rövhål.

123
Skriv svar