Steelseries Sensei problem!

Medlem
Steelseries Sensei problem!

Hej!

Har lite problem med min sensei mus, vid olika tillfällen så hänger musen upp sig i ca 2sec. Den låser sig inte, det går att röra den men den tappar hastigheten går knappt att flytta. Lite svårt att beskriva. Är som att man drar musen genom ett tuggumi.

Laddat hem senaste mjukvaran, rensat den från smuts. Även musmattan. Väldigt störande problem, speciellt när man spelar. Någon som har liknande problem?

Medlem

Jag upplevde samma problem med min, slutade med att den hamnade i väggen och gick i tusen bitar.
Nu sitter jag här nöjd med min intellimouse explorer igen (skitmusen var en julklapp)

Medlem

Tyvärr har jag haft liknande problem med de Steelseries möss jag haft..de som ens fungerat. Även deras headset strular här, köpte ett 7H....fungerade i två dagar. Stabilt!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Sökt runt lite på internet men hittar ingen med liknande problem, bara problem vid installationen av mjukvaran. Vilket jag också hade... Risk att jag gör som Yabba snart.

Medlem

Ok, Då ska jag INTE köpa en Sensei, close call! phew!

Medlem

Musen isig är skön och de finns många inställningar man kan ändra och andra, kanske onödiga, finesser. Jag är super nöjd med den, när den väl fungerar. Är väl mjukvaran som inte är något vidare.

Medlem

Lite synd att det är något som spökar, behöver ny mus själv också, och Sensein var #1 i min lista, Kör med Mionix Naos 5000 och den hänger inte med, som i Bf3 så följer man t.ex. en gubbe med siktet, sen stannar musen till så hinner gubben försvinna, skitdrygt.

Medlem

MX518 är att rekomendera annars, tror den heter G400 nu. Hade en innan men "råkade" pajja den, och ville testa nåot nytt. Men ångrar mig lite nu. Den är betydligt billigare också.

Medlem

Jag hade problem med min Sensei och fick tipset att rensa drivrutinerna ordentligt innan jag uppgraderade till 1.1.
Efter det funkade allt fin-fint.
Sensein är en trevlig mus i mitt tycke men just nu har den fått flytta till skåpet till fördel för Corsair M60 som jag gillar skarpt just nu.

Detta är förresten det som hjälpte mig med mina Sensei problem från Steelseries:
We recently came out with an update for SteelSeries Engine as well so I believe an outdated version is causing the problem.

Please take the following steps to re-install your SteelSeries Engine software. note: this process will remove any custom profiles that you have created

1) Ctrl-alt-delete to access your task manager. Under the process tab, find SSEngine.exe, select it, and end process

2) Uninstall the SteelSeries Engine software through control panel -> programs & features / add-remove programs. When prompted to keep custom profiles, select no.

3) Open your start menu and in the search bar, type: %appdata% and hit enter. In the folder that it opens, find the SteelSeries folder and delete it. Note: If you have other additional SteelSeries devices with software, open this SteelSeries folder and delete the SteelSeries Engine folder.

4) Unplug your SSE device and wait 10 seconds, then plug it back in

5) Download the latest SteelSeries Engine software here (please do not rely on a previous download - when prompted, be sure to select 'save' to save the installer to your computer - do not simply run the installer to avoid any complications):
http://cdn.steelseries.com/keyboards/engine/SteelSeriesEngine...

6) Right click the installer and 'run as administrator' - complete the installation to the default directory. It may or may not run a firmware update. Please let me know if it does or does not.


signatur

A badly drawn wolf

1
Skriv svar