Half-Life 2:s Gravity Gun på riktigt

Robot
Half-Life 2:s Gravity Gun på riktigt

Så här skulle Gravity Gun sett ut om det fanns på riktigt. Replikakonstnären Harrison Krix har tillverkat en exakt kopia av vapnet. Pengarna som han fick för att sälja sin replika skänkte han till välgörenhet.

#half-life-2, #portal-2


Medlem
Half-Life 2:s Gravity Gun på riktigt

Nice!

Medlem
Medlem

Haha! Om den fungerar som i spelet så ...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Daft Punk-hjälmen är ju sjukt bra!


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

Nu blev jag sugen på att lira igenom HL2.

Medlem

Härligt att pengarna går till något bra.

Skrivet av El Presidente:

Daft Punk-hjälmen är ju sjukt bra!

Hade gärna haft en själv.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

NEJ va fräck!! :OO

Medlem
Skrivet av hunden:

Killen är sjukt duktig, kolla in hans Daft Punk-hjälmar med om ni inte sett dem tidigare:
http://www.volpinprops.blogspot.com/2011/09/daft-punk-helmet-...
http://www.volpinprops.blogspot.com/2010/07/daft-punk-final.h...

Visst är hjälmen cool och tekniskt sett riktigt avancerad men det som jag verkligen tycker är fantastiskt är hans Big Daddy (notera även den fina "sprutan" som little sisters samlar Adam med).

http://volpinprops.blogspot.com/2009/11/aquarium-photoshoot.h...

Killen är rätt kul att följa på Facebook för dom som är intresserade av sådana här prylar, han är rätt duktig på att uppdatera med vad han gör för tillfället: http://www.facebook.com/VolpinProps?ref=ts

/ LordDaimos

Medlem

Jävligt imponerande


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Hade den fungerat så hade jag köpt den utan minsta tvekan. Tänk er någon idiot som felparkerat sin bil (lyfter upp den och sjukter iväg den >:))

Medlem

Följt Volpin Props i flera år nu, han är riktigt grym på vad han gör!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Armarna borde kunna röra sig och dioderna borde kunna skifta till blått (super gravity gun).

För övrigt helt otrolig!

Medlem

Imponerande ,, Men sådana pengar ...
Tycker att antal HL2 spelare som har sådana pengar att kasta ut på en prydnad borde vara få te antal


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Imponerande ,, Men sådana pengar ...
Tycker att antal HL2 spelare som har sådana pengar att kasta ut på en prydnad borde vara få te antal

Pengarna går till välgörenhet, PA får alltid in mycket pengar på sina Childs Play-auktioner.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av hunden:

Killen är sjukt duktig, kolla in hans Daft Punk-hjälmar med om ni inte sett dem tidigare:
http://www.volpinprops.blogspot.com/2011/09/daft-punk-helmet-...
http://www.volpinprops.blogspot.com/2010/07/daft-punk-final.h...

Visst är hjälmen cool och tekniskt sett riktigt avancerad men det som jag verkligen tycker är fantastiskt är hans Big Daddy (notera även den fina "sprutan" som little sisters samlar Adam med).

http://volpinprops.blogspot.com/2009/11/aquarium-photoshoot.h...

Killen är rätt kul att följa på Facebook för dom som är intresserade av sådana här prylar, han är rätt duktig på att uppdatera med vad han gör för tillfället: http://www.facebook.com/VolpinProps?ref=ts

/ LordDaimos

Bioshock-bilderna är hur häftiga som helst!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Snygg, men han har lagt på lite extra detaljer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Big Daddy kostymen han har gjort är inte att leka med, vilken talang!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Det kallar jag riktig konst. Inte sånt här trams som vi har i Sverige med folk som pissar på en teaterscen eller leker psykiskt sjuk. Mer sånt.

Skrivet av Fargo:

Det kallar jag riktig konst. Inte sånt här trams som vi har i Sverige med folk som pissar på en teaterscen eller leker psykiskt sjuk. Mer sånt.

¨

"Leker" psykiskt sjuk? Hon (Anna Odell) var sjuk en gång i tiden och ville dokumentera hur illa hon hade bemöts och använde "kanalen" konst. Det var strongt gjort av henne, men det var en manifestation över absurditeten i den svenska modellen, inte en rent konstnärlig gärning.

Visst är det duktigt att kunna göra modeller, men han har "bara" gjort en 3D-modell av en bild, inte så "bara" bara, men ändå. Hans "konst" är att han kan sitt hantverk, precis som konceptartisten, precis som den som väcker känslor hos människor.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Fargo:

Det kallar jag riktig konst. Inte sånt här trams som vi har i Sverige med folk som pissar på en teaterscen eller leker psykiskt sjuk. Mer sånt.

¨

"Leker" psykiskt sjuk? Hon (Anna Odell) var sjuk en gång i tiden och ville dokumentera hur illa hon hade bemöts och använde "kanalen" konst. Det var strongt gjort av henne, men det var en manifestation över absurditeten i den svenska modellen, inte en rent konstnärlig gärning.

Visst är det duktigt att kunna göra modeller, men han har "bara" gjort en 3D-modell av en bild, inte så "bara" bara, men ändå. Hans "konst" är att han kan sitt hantverk, precis som konceptartisten, precis som den som väcker känslor hos människor.

Må så vara. Men konst är det icke. Bara ännu en människa med bekräftelsebehov. Normala människor skriver artiklar, demonstrerar eller liknande. Inte försöka begå grovt bedrägeri och kalla det "konst".

Det här är i mitt tycke mer konst än den svenska kultur-"eliten" lyckats med i modern tid iaf. Den saken är säker.

Spelkonst har mig veterligen aldrig uppmärksammats tidigare. Lite synd.

Skrivet av Fargo:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Fargo:

Det kallar jag riktig konst. Inte sånt här trams som vi har i Sverige med folk som pissar på en teaterscen eller leker psykiskt sjuk. Mer sånt.

¨

"Leker" psykiskt sjuk? Hon (Anna Odell) var sjuk en gång i tiden och ville dokumentera hur illa hon hade bemöts och använde "kanalen" konst. Det var strongt gjort av henne, men det var en manifestation över absurditeten i den svenska modellen, inte en rent konstnärlig gärning.

Visst är det duktigt att kunna göra modeller, men han har "bara" gjort en 3D-modell av en bild, inte så "bara" bara, men ändå. Hans "konst" är att han kan sitt hantverk, precis som konceptartisten, precis som den som väcker känslor hos människor.

Må så vara. Men konst är det icke. Bara ännu en människa med bekräftelsebehov. Normala människor skriver artiklar, demonstrerar eller liknande. Inte försöka begå grovt bedrägeri och kalla det "konst".

Det här är i mitt tycke mer konst än den svenska kultur-"eliten" lyckats med i modern tid iaf. Den saken är säker.

Spelkonst har mig veterligen aldrig uppmärksammats tidigare. Lite synd.

Du menar "normala" människor som Lars Vilks?

Anna Odell kallade inte det för konst, det gjorde media, hepp!

"Replica" har uppmärksammats som konst i säkert tjugo år, Star Wars, Blade Runner, Star Trek, mm, har alla snygga "props" som folk har velat ha, för att inte säga kläder i alla möjliga former.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Fargo:

Det kallar jag riktig konst. Inte sånt här trams som vi har i Sverige med folk som pissar på en teaterscen eller leker psykiskt sjuk. Mer sånt.

¨

"Leker" psykiskt sjuk? Hon (Anna Odell) var sjuk en gång i tiden och ville dokumentera hur illa hon hade bemöts och använde "kanalen" konst. Det var strongt gjort av henne, men det var en manifestation över absurditeten i den svenska modellen, inte en rent konstnärlig gärning.

Visst är det duktigt att kunna göra modeller, men han har "bara" gjort en 3D-modell av en bild, inte så "bara" bara, men ändå. Hans "konst" är att han kan sitt hantverk, precis som konceptartisten, precis som den som väcker känslor hos människor.

Må så vara. Men konst är det icke. Bara ännu en människa med bekräftelsebehov. Normala människor skriver artiklar, demonstrerar eller liknande. Inte försöka begå grovt bedrägeri och kalla det "konst".

Det här är i mitt tycke mer konst än den svenska kultur-"eliten" lyckats med i modern tid iaf. Den saken är säker.

Spelkonst har mig veterligen aldrig uppmärksammats tidigare. Lite synd.

Du menar "normala" människor som Lars Vilks?

Anna Odell kallade inte det för konst, det gjorde media, hepp!

"Replica" har uppmärksammats som konst i säkert tjugo år, Star Wars, Blade Runner, Star Trek, mm, har alla snygga "props" som folk har velat ha, för att inte säga kläder i alla möjliga former.

Nej Lars Wilks är också en tok, och sysslar knappast med konst i mina ögon.

Hon kallade väl visst det konst? Annars hade hon väl knappast haft en KONSTUTSTÄLLNING om hela tramset?

Jaja, jag ska inte diskutera det här. Vill inte första tråden för andra.

Har det? Sen när?
Har man NÅGONSIN delat ut konst-bidrag till någon etablerad konstnär inom det området?

"Konstverket", dvs. "manifestationen" var en del av hennes examensarbete på Konstfack i Stockholm och hamnade automatiskt innanför de ramarna, men det var inte "konst", det var en rekonstruktion av hennes eget psykotiska insjuknande år 1995.

Jag såg "verket" på Konsthallen i Kalmar och har hört henne prata, vad hon säger nu, eller vad andra kallar det är efterkonstruktioner.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fargo, är du efterbliven? Ge dig inte in i debatter som du är för dum och/eller för trångsynt för att ha en chans i.

För övrigt, snygga replikor!

Medlem
Skrivet av sitman:

Fargo, är du efterbliven? Ge dig inte in i debatter som du är för dum och/eller för trångsynt för att ha en chans i.

För övrigt, snygga replikor!

Trevligt med personangrepp. Nej jag är inte efterbliven. Du får gärna påpeka vad som var "efterblivet".
Du verkar dock ha utmärkt dig själv som lite efter genom helt patetiska försök till personangrepp. Ryggdunkande kan du väl syssla med någon annanstans. Vill du diskutera så kan du göra det istället.
Åsikten att kulturbidragen går till helt fel ändamål i Sverige är jag knappast ensam med att tycka.
Det gör mig knappast till "efterbliven". Kanske trångsynt, även fast det skulle vara ett gränsfall.
Hade man dock avskaffat kulturbidragen så hade istället marknadsekonomin styrt vilken konst som får finnas. Alltså hade det som folk tyckt om existerat. En intressant tanke.

Eller du kanske tycker Lars Wilks och Anna Odell är konstnärer vi ska vara stolta över?

Nej, inga påhopp är nödvändiga, det är det ingen mening med. Vi diskuterar saker och ting, och det finns alltid något man vet mindre eller mer om. Man ska respektera varandras åsikter, annars kan man ju bara lyssna på sin egen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

ser ut som en dålig version (Black Mesa version) utan covers av en Aperture Science handheld portal device.
<3 nördighets kunnande!.

Ser riktigt najs ut på bilderna och så annars.


signatur

The Year was 2027..

Japp, det tyckte jag med "grip-klo"-designen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar