Detta leder till avstängning i Modern Warfare 3

Medlem
Skrivet av Ankh:

Edit: förövrigt undrar jag vad du menar med "attackera tillbaka" jag har väl rätt att yttra min åsikt om banning?

Fel ordval, låter för aggresivt när jag tänker på det nu.

Men att temporär bannin inte hjälper är bara halvt rätt halvt fel. Det hela beror på hur lång den temporära banningen är. I gamla VAC varade första banningen ett år, sen öppnades kontot igen, vid andra banningen var det 2 år. Tredje var permanent. Första banningen var väldigt effektiv för alla jag känner som blivit bannade.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Ankh:

Edit: förövrigt undrar jag vad du menar med "attackera tillbaka" jag har väl rätt att yttra min åsikt om banning?

Fel ordval, låter för aggresivt när jag tänker på det nu.

Men att temporär bannin inte hjälper är bara halvt rätt halvt fel. Det hela beror på hur lång den temporära banningen är. I gamla VAC varade första banningen ett år, sen öppnades kontot igen, vid andra banningen var det 2 år. Tredje var permanent. Första banningen var väldigt effektiv för alla jag känner som blivit bannade.

Alright - jag får väl ta och hålla med dig då


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Önskade det fanns en sann gnutta gentemannahet i dessa spel CoD, BF, CS, DoD mfl. För mycket skitsnack i min mening. Lirade länge Empire Total War online och måste säga att där var det sällan, kommer faktiskt aldrig ihåg att nån gjorte så kallade "påhopp" då man spelade. För det mesta så var det gentlemannamässigt. Man resonerade okej, jag förlorade då får jag öva mer och slipa på strategierna, vi möts igen. Dock så kan jag tänka mig att medelåldern är högre i dessa spel. Men skit fan i det är man 12 år så borde man lärt sig att bete sig någorlunda som folk. Nån enstaka svordom är en sak men att spamma chatten med diverse påhopp så fort det går lite fel är muppigt. Det går inte jämt bra. Träna mer. Jag avslutar denna moral predikan med " ner med cheaters, leve Tengil"

Inaktiv
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av qun0:

Spelar ingen roll. Har dom satt upp en viss regel så har dom det.

Så det du säger är, bara för att det är en regel så får jag inte vara kritisk mot den? Jag får inte säga vad jag tycker om regeln, för att det är en regel. Jag förstår.

Skrivet av qun0:

Kan man inte acceptera reglerna som dom är behöver man inte köpa eller ens spela

Men dom som inte känner till reglerna innan dom köpt spelet då? Kan dom begära pengarna tillbaka när dom ser att det är regler som dom inte helt håller med om? Står reglerna på boxen? Eller ska activision få behålla gratis pengar då?

Skrivet av qun0:

Bara för dom bli bannad en mindre stund så gör det inte att vi slipper dom igen då kan dom ju komma med stötande och irriterande namn åter igen.

Men vem bestämmer vad som är ett stötande namn? Det jag tycker är stötande kanske inte du tycker är stötande (annat än uppenbara namn). Det jag tycker är förargelseväckande betéende kanske inte du tycker är det? Vem bestämmer vad som är vad? Får folk rösta?

Nej, jag tycker det är för många hål i reglementet.

räcker gott och väl att du köpt spelet. Nä visst alla ser saker på olika sätt vad som är kränkande. Men inte kan du känna dig kränkt om någon t.e.x säger jävlar jag missade. För det var så du resonerade nyss om man går efter det där att vissa känner sig kränkt av en sak men andra inte. Det är samma där med namn. Skulle jag t.e.x heta Diablo och någon känner sig kränkt av det då då är man bara löjlig. Tänk efter hur du resonerar och försök förstå vad dom menar med reglerna. Hur många är det inte som sätter sig ner och hotar en spelare och dennes familj m.m vet inte hur många gånger jag fått höra det. *Ven om jag inte tar åt mig av det är det kränkande. För det finns kanske andra som tar illa vid sig även om det är riktat mot mig. Hur många heter inte judehatare eller dylikt som namn? riktigt kränkande. Men heta bajskorv eller getätare är inte precis kränkande på samma sätt att du får en religion att ta illa upp eller en människa med en annan hudfärg. Tänk om vad du säger

jag lägger även in den delen en annan sa. Alla känner sig kränkt av skumma saker som inte ens är lönt att ta åt sig av. Acceptera det bara (alltså dom som tar åt sig av allt). Men kallar någon neger jävel eller slyna för att man dödar dom är inte ok. Bara att acceptera dom regler som sätts ut. duger det inte så får man som sagt sluta spela då eller rent av bara ge fan i att använda glåpord mot varandra. Helt ok att man svär någon enstaka gång men det finns gränser

Medlem

Snare Infinity Wards fel än spelarna de skyller på i de flesta fall. Bara en sak som att man kunde sätta xp per kill i default config filen och det tog dem veckor att fixa medans de bannade folk som använde det, jävla kioskmongon.

Medlem
Skrivet av xetal:

Snare Infinity Wards fel än spelarna de skyller på i de flesta fall. Bara en sak som att man kunde sätta xp per kill i default config filen och det tog dem veckor att fixa medans de bannade folk som använde det, jävla kioskmongon.

Det lär ju hamna under game-exploit. Tycker det känns rätt solklart att det inte är meningen att man ska kunna ändra där så det blir en fördel Men visst, det ÄR IW's fel från början - Men det är ju upp till var och en att utnyttja. Unjefär som någon skrev för lite sedan, om du hittar ett ställe där du blir osynlig är det ju upp till varje spelare att utnyttja det.


signatur
Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Slashgibber:

"Dåligt uppförande och stötande namn."

Kunde förstå om man blev kickad från servern, men bannad från ett spel man betalt för? Verkar som att fler och fler företag börjar bli lite väl fascistiska i sina regler.

När du installerar spelet så tar du accept på deras krav på dig som användare av deras produkt. Är du sen så dum att du inte följer deras regler så får du faktiskt skylla dig själva ju.

Edit: Vi betalar för användandet av deras produkt. Programvaran är ju faktiskt inte vår.
500:- (priset taget ur luften - häng inte upp er på det nu) och vi får lov att spela deras spel på deras vilkor.

Men du missar ju min poäng. Bara för att det är en regel betyder det inte att det är en bra regel. Visst, accepterar man deras EULA så ska man hålla sig till den. Det hindrar mig inte från att tycka att det här är ett steg i fel riktning. Kolla Valves spel, med deras dedikerade servrar bestämmer serverhostarna själv vilka regler som de vill ha, beter sig någon dåligt så blir dom kickade och eventuellt bannade från servern. Men i det kan personen också lära sig från sitt misstag och kommer kanske bete sig bättre på nästa server.

Att säga "det är reglerna så då får man acceptera det" är att vara för passiv och okritisk. Konsumenter har också rättigheter, det är upp till oss att säga till företagen när vi tycker dom gör fel.

Tycker jag att folk ska bete sig ordentligt på servrarna? Ja. Tycker jag att man ska permanent banna spelarna från hela spelet om dom inte gör det? Nej.

Kalla mig "passiv och okritisk", men efter att ha varit med ett tag och insett att det faktiskt blir sämre och sämre för varje generation som försöker överglänsa den förra generationen i "fittighet" så kan jag inte mer än säga att jag inte skulle lida om alla med begär att av nån anledning som är för mig oförståelig förolämpa en annan spelare skulle bli bannade, Åh nej. Bara 6 miljoner spelare kvar, och dom är trevliga. Big loss.

Jag vill inget heldre än internet sållar bort alla internet-aggressiva personer, hackande personer, och personer i allmänhet som inte kan ta vanligt sunt förnuft till fånga även på internet. Dom behövs inte och är överflödiga så jag stödjer att vi skär bort dem med en skalpell.

Medlem
Skrivet av Ariae:

Kalla mig "passiv och okritisk", men efter att ha varit med ett tag och insett att det faktiskt blir sämre och sämre för varje generation som försöker överglänsa den förra generationen i "fittighet" så kan jag inte mer än säga att jag inte skulle lida om alla med begär att av nån anledning som är för mig oförståelig förolämpa en annan spelare skulle bli bannade, Åh nej. Bara 6 miljoner spelare kvar, och dom är trevliga. Big loss.

Jag vill inget heldre än internet sållar bort alla internet-aggressiva personer, hackande personer, och personer i allmänhet som inte kan ta vanligt sunt förnuft till fånga även på internet. Dom behövs inte och är överflödiga så jag stödjer att vi skär bort dem med en skalpell.

Amen till det! Blir så förbannad över folk som tror det är okey att sitta och bete sig hur som helst mot andra bara för de befinner sig bakom en skärm.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Dåligt uppförande, någon fuskar.. jag whinar.. jag blir avstängd och bannad permanent från Leaderboards.

Jag gissar att ditt "whine" bestod av minst ett (men antagligen flera) meningar med mindre trevliga ordval, epitet och liknande vilket inte accepteras enligt användaravtalet.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av mordsint:

Det sistnämnda är ju en självklarhet men tål man inte småkids och idioter som flippar ur totalt och skriker en massa saker åt en eller spammar chatten så fort man dödar dom så får man fan ta och rannsaka sig själv lite. Tål man inte sånt så bör man hålla sig borta från internet.

Jag känner inte att det är jag, en vanlig Trevlig Kille(tm), som behöver rannsaka mig själv över att jag tycker illa om att lyssna på något curlingbarn som inte klarar av att bli dödad i ett spel utan att få ett vansinnesutbrott.

Medlem

Skulle vara trevligt om det infördes någon form av netiquette även i FPS-spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Bra initiativ! Ju bättre ton det är i ett spel desto roligare är det.

Medlem

Självklart ska dom banna folk som kritiserar att det finns så många fuskare. IW lägger 0 tid på att utveckla anti-fusk som håller jämna steg med hackarnas program. Hackarna får betalt med paypal, dom utvecklar vidare, IW får typ inga pengar för att uppdatera redan släppta spel.

VAC är ett dåligt skämt, precis som med allt annat så hittar hackare sätt att gå runt skiten. Är i allmänhet mot DRM men när det kommer till FPS så känns det som om att en onlive exklusiv titel skulle vara ganska trevligt. Utvecklar själv AI och sysslar en hel del med computer vision och jag kan säga att med min estimering så använder 5% av spelarna man möter hacks. Det intressanta med dom 5%'en är att dom nog tror att 90% av alla som spelar använder hacks så dom måste också göra det annars så är det inte rättvist.

Faktum är att dom som använder hacks ofta är så otroligt motoriskt handikappade att dom aldrig kommer kunna spela som oss andra. Dom kan aldrig få kills i CS eller cod förutom när vi normala tänder en cigg med ena handen eller när bruden börjar snacka om att det är din tur att diska nu eller katten börjar klättra på tangentbordet. För dom är onlinespel enbart en deprimerande upplevelse. Och då kommer hacks in, dom får känna hur det känns att vara som bra spelare. Ganska snart ballar det ur och man får sånna extrema videor där folk har omöjliga skills.

Det jag stör mig på mest i hela det här är varför man inte utvecklat nåt sorts p2p automatiskt cloud analyssystem när folk spelar bättre än genomsnittet. Rörelse-analys har använts i många år för att identifiera exempelvis ADHD och om det kan urskilja något så subtilt så borde en aimbot vara rena barnleken.

Känns som IW's kritik ban liknar apple's där man blir bannad från deras forum om man frågar varför ens splitternya iphone gick sönder efter en dag och man inte får en ersättare fast än man knappt rört den för att den tydligen är "fuktskadad".

Fattar inte heller varför folk blir så lacka när dom blir ägda. Själv garvar jag bara eller i vissa fall gratulerar motspelarn. Det kallas sportslighet, kanske okänt begrepp för vissa?!

123
Skriv svar