Windows 7 Basic Theme...

Medlem
Windows 7 Basic Theme...

Jag spelar mycket BF3 och plötsligt så minimeras skiten och jag får upp frågan om jag vill ändra till windows 7 basic tema... Det står att jag inte har tillräckligt med minne eller nått, men jag har 16 gig så det är LÅÅÅÅNGT kvar.
Finns det något sätt att avaktivera den skitrutan?
Jag vill ha Aero på oavsett vad jag gör på datorn ju!

Medlem

Hö klicka Computer > Properties > Performance Information and Tools > Adjust visual effects > Adjust for best appearance.

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Hö klicka Computer > Properties > Performance Information and Tools > Adjust visual effects > Adjust for best appearance.

Yep, det trodde jag också skulle fungera, men rutan dyker upp ändå. Den frågar varje gång jag har spelat nån timme.

Medlem

Find bf3.exe, right click and go into properties. Click on the "Compatibility" tab at the top. Under settings click the "Disable Desktop Composition" box, click OK and voilà, Aero will be disabled every time BF3 is launched.

Kan ju testa det, så försvinner aero bara när du spelar BF3. Borde nog komma tillbaka när spelet stängs ner.

Alt.

Control Panel, Notification Area Icons, Desktop Window Manager, select "Hide Icon and notifications"

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Find bf3.exe, right click and go into properties. Click on the "Compatibility" tab at the top. Under settings click the "Disable Desktop Composition" box, click OK and voilà, Aero will be disabled every time BF3 is launched.

Kan ju testa det, så försvinner aero bara när du spelar BF3. Borde nog komma tillbaka när spelet stängs ner.

Alt.

Control Panel, Notification Area Icons, Desktop Window Manager, select "Hide Icon and notifications"

Ah, gött.
Hittade det.
Får se nu om det funkar i ett par timmar!

Medlem

Det är ikonen som har två vita punkter till vänster om en klocka som visar 0:00 och det är en fyrkant med två streck i. Kan själv inte hitta Desktop Window Manager i min NAI dock.

Medlem

Tack
Det räckte med att jag avaktiverade det där i Egenskaper, för då går den till Basic när jag startar, och Aero när jag quittar

Trodde de skulle vara svårare än så, men nu har man lärt sig ytterligare en grej

Medlem

Just a F.Y.I.
Windows Aero använder sig av grafikkortets minne, inte av det fysiska minnet. Så om man spelar tungt grafiska spel, som BF3, så kan resultatet bli basic theme om minnet tar slut.

Fick själv den förklaringen när jag klagade på exakt samma sak för något år sedan när jag spelade Crysis. Mina 512MB GDDR räckte inte och jag förstod inte varför det ändrades trots att jag hade 3gb fysiskt minne som inte användes.
Fick även samma förslag med "Disable Desktop composition", vilket fungerar om man inte t.ex. kör med dreamscene

Medlem

Men jag har GTX 580 3GB så det borde definitivt inte vara det :S

Medlem
Skrivet av totte1015:

Men jag har GTX 580 3GB så det borde definitivt inte vara det :S

Jo, det tyckte jag också men så är det tydligen. Det är iaf den förklaringen jag har fått höra.
Det är bara så windows fungerar för att optimera prestandan. Kan tyckas att det verkar dumt att stänga av en sån "simpel" funktion som Aero.

Enligt en "Microsoft support technician":

Citat:

Aero would be disabled for a few reasons, mostly due to video memory being saturated (if the program doesn't do it every time, but only sometimes, for example).

Finns inte så mycket att göra. Bara att vänta på att Microsoft optimerar Aero för dagens teknik. Tills dess får man gå via andra lösningar som att t.ex. köra utan Aero eller använda desktop composition.

1
Skriv svar