Spelutvecklare rådfrågar spelare om prissättning

Medlem
Skrivet av Conana:
Skrivet av Tybalt:

Jag har inte pratat om något annat än piraters syn på hur de rättfärdigar sin verksamhet. Både min första och andra post.

Varför citerade du mig om det inte gällde det jag skrev?

Så du menar att "piratar skiten ur det" inte har undertoner av att spel förstörs av kopiering och distribuering? Om inte, my bad.

OMG SOMEONE IS WRONG ON THE INTERNET-memen borde ha gällt även på FZ-forum.

Jag förstår mig inte på dig. Jag pratar om hur pirater rättfärdigar sin verksamhet. Du verkar (efter dina märkliga inlägg är jag osäker) prata om att spelföretagen har en felaktig syn på piratkopieringen. Två skilda saker.

Dina inlägg präglas av attityd, något du borde fundera över, åtminstone om du vill göra dig förstådd. Jag hade gärna fortsatt diskussionen men inte när du beter dig som du gör.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av lang:
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av KatOne:

Samtidigt så hade alla européer lackat sönder ifall amerikanerna bara kunnat facebookrösta (derp) för att sänka priset till billigare än det skulle bli i EU. Dvs så att, översatt i säg kronor, så hade amerikanerna betalat mindre än européerna för exakt samma spel. Sån är situationen nu, men den omvända - nu är det de europeiska hurr durr-fansen som inte kan ekonomi istället.

Ser inte att det finns något problem i logiken med att ta LIKA MYCKET BETALT för SAMMA PRODUKT överallt?

Protip: 1€ ≠ 1$

1$ + moms/VAT = 1 €

Inte riktigt men inte så långt ifrån.

Så du menar att dom inte har moms i länder som använder sig av dollar?
KOKO

"länder som använder sig av dollar" dvs. i usa, så gör man inte som här i europa, moms är olika överallt alltså läggs det på efter eller något sånt.
KOKO...

Medlem

Om de så vill kan de betala 10 euro istället.

Medlem

Låt oss europeer betala kalaset, så kan jänkarna få sina spel gratis, dollarn är ju inte värd ett piss, och alla som kan något om ekonomi vet ju att euron snart är åt hilvete den oxå.

Så det skall bli kul att se vilka spel som kommer proddas med noll i intäkter och en knäsvag krona.

90, 120kr strunt samma, okey, undrar om ni säger likadant när ni skall tjacka en bil, eller har ni gröna miljöstrumpor oxå kanske!


signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Conana:
Skrivet av Tybalt:

Svaret bland yngre svenska män lär väl bli: Om spelet inte uppfyller alla mina krav och distribueras som jag vill eller om priset inte är helt rätt så piratar jag skiten ur det. Det har jag ju RÄTT till. :/

Då spelbranschens representanter hävdar att ett piratat spel är ett förlorat köp borde de sänka priset till 1SEK så jag har råd att köpa alla spel. Jag vet inte hur det är med dig men jag har inte råd att köpa allt. Så alla spel kan inte räkna med ett köp hur bra det än är, om fler testar kanske fler köper, nej alla spel erbjuder inte demos så det argumentet kan jag ta bort från dig på en gång. Flera studier hävdar att de som piratar mest även köper mest. (bland annat: “Consumer Culture in Times of Crisis", BI Norwegian School of Management)

Lägg inte ord (argument) i min mun, det sköter jag själv.

Jag köper alla spel jag vill ha och har tid att spela.

Självklart kan inget spel räkna med att säljas till alla i världen.

Om spelet inte uppfyller alla dina krav och distribueras som du vill eller om priset inte är helt rätt, köp det inte.

Om det inte finns ett demo och du är osäker på om du gillar spelet, köp det inte.

Även om du köper ett spel (film, musik, bok eller annan upplevelse) ger det dig inte rätten att piratkopiera ett annat.

Det är INTE EN RÄTTIGHET att få ta del av allt nöjesutbud oavsett av hur lite eller mycket pengar du har.

Precis, det enda bra argumentet för att pirata är snålhet och inget annat enligt mig.

Indeed, snålhet, men även girighet och brist på moral.


signatur

The Year was 2027..

12
Skriv svar