Bannlyst från mitt eget hem!

Flakmonkey
Bannlyst från mitt eget hem!

Ikväll är jag portad från mitt eget hem. Utkastad i den stora staden Stockholm på egen hand utan någonstans att riktigt ta vägen förrän jag får komma hem igen? Varför finner jag mig nu i den här situationen? Jo det är som så att jag har en flickvän som studerar till läkare och eftersom hennes tentavecka inleds imorgon måste hon få plugga ifred.

Man skulle ju kunna tro att jag då skulle kunna få vara hemma om jag är riktigt tyst och är i sovrummet medan hon pluggar i köket men det går inte för sig heller. Uppenbarligen så stör min blotta närvaro så pass att det går sämre att plugga. Jag tar detta som något positivt, att hon helt enkelt inte kan koncentrera sig när hon vet att jag är så nära. Knske inte för att jag tror på det utan för att alternativet vore mindre trevligt

Så nu sitter jag här på Tullys cafe på Götgatan i Stockholm och dödar den sista timman innan jag kan börja bege mig hemmåt. Det är faktiskt helt okej ändå. Brukade sitta just här mycket förut och jag gillar att bara kontemplera och tänka över inte bara mitt eget liv utan det som övriga gäster lever. Fantisera lite om vad de gör där, vem de är där med, etc etc.

Sen så har jag ju inga större problem med att vara själv heller. Inte so så att jag är en ensamvarg, jag är väldigt social av mig och gillar att ha människor omkring mig, men det är också skönt att bara få vara med sig själv ibland också. Så länge det är självvald ensamhet förstås, annars är det mindre kul. Tror att man behöver det i sitt liv för att lära känna sig själv och uppskatta det man har, så det är trist att så pass många ända verkar tycka det är jobbigt att vara ensam.

Men men trots min portning har jag verkligen inte lidit ikväll. Visserligen så hittade jag inte något av det som står på min inköpslista. Hur svårt ska det vara att hitta en snygg badrumsmatta, en vettig digital timer till köket eller en snygg sofflampa? Jag hittade i varje fall lite konsumtionsvaror som alltid behövs i hemmet och jag lämnade in kostymen till kemtvätten så lite fick jag gjort iaf.

Sen så gav ju det här mig möjligheten att äntligen ta och se Tintin-filmen på bio! Jag är enormt stort Tintin-fan sedan barnsben och minns med enorm glädje de gula kassetbanden med Tintin-berättelser som vi hade hemma och lyssnade på. Därför var jag lite rädd för hur det här skulle sluta och även om jag gillade filmen är jag inte helt nöjd.

Filmen är helt klart bra och jag förstår att kidsen älskar den, men för mig är det inte den Tintin jag känner. Det är på tok för mycket muskler (eller kroppsaktiviteter iaf) och för lite hjärna. Visst klurar den lunge journalisten en del men där är betydligt mer action och jag gillar det inte riktigt. Grejen med Tntin var ju att han knte var någon superhjälte utsn kändes som en vanlig person i en verklig värld och nu blev det lite väl mycket otroligs händelser. Herge la ju ner kopiösa mängder tid på att få allt så autentiskt som möjligt och det slängs väl lite över ända här.

Fast nu ska jag inte vara en sur gammal gubbe här. Det är ju en extremt underhållande film så jag får ge den en synnerligen stark trea i betyg av fem möjliga!

Så vad återstår att göra nu. Fortfarande en halvtimme kvar tills jag ska bege mig av hemåt. Får helt enkelt bli lite lagom seriöst surfande och kanske bra att jobba lite också när man ändå har tid över? Neeeeeeeeeeeeee det sista steker vi

#blogg

Medlem
Bannlyst från mitt eget hem!

Ikea har världens bästa digitala timer till köket !

endast 49kr


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Jag säger bara fruntimmer. Inte koncentrera sig, jag lovar hon har någon gång kläckt ur sig: "Kvinnor kan göra flera saker samtidigt till skillnad från män." Ta upp det nästa gång i sängkammaren


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är nu du har chansen att hyra en bil och åka på upptäcktsfärd utanför stans gränser! Du har ändå en hel dag på dig!

Medlem

Låter som en väldigt väl spenderad dag!

Medlem

Behöver hon hela lägenheten/huset själv för o plugga?
Borde väl räcka med ett rum o plugga i samt till gång till köket.
Ok respekterar att det behövs ostörd ensamhet när man pluggar men att inte få vara hemma . Det hade jag aldrig köpt som lösning.

Men en dag off kan man kanske leva med. Men däe går gränsen. för mig. lol


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Hon kanske hade party? Hmm...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar