Rykte: Nästa Xbox och nästa Playstation under E3

Robot
Rykte: Nästa Xbox och nästa Playstation under E3

Runt ett halvår kvar innan vi får se om branschsajten MCV:s källor haft tungan rätt i mun.

#nintendo, #microsoft, #sony


Medlem
Rykte: Nästa Xbox och nästa Playstation under E3

längtar å se hur PS4an blir! om den nu kommer

Medlem

Ja det är ju dags.

Medlem

Ja kanske dags att börja lägga undan pengar till nästa konsollgeneration.

Medlem

Bilden fick mig att skratta lite, 'framtiden' enligt konsoller kommer ju vara fjolårets komponenter,

Både PS3 och 360 är 7 år gamla, men hårdvaran är ännu äldre, samma kommer gälla den 'nya' generationen, som egentligen inte kommer vara så 'ny'

Jag tippar på att dagens standard datorer kan mätas i nästa generation konsoll.
Det kommer krävas minst 16gb ram och en kraftfull intel i7 processor för att imponera, och sedan slänga in ett rejält grafikkort.
Slår vad om att de kommer ha 4-6gb ram, en processor liknande intel i5 2500k..

Medlem

Detta rykte hade vi även förra året men detta år är nog mer troligt att det verkligen sker.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Bilden fick mig att skratta lite, 'framtiden' enligt konsoller kommer ju vara fjolårets komponenter,

Både PS3 och 360 är 7 år gamla, men hårdvaran är ännu äldre, samma kommer gälla den 'nya' generationen, som egentligen inte kommer vara så 'ny'

Jag tippar på att dagens standard datorer kan mätas i nästa generation konsoll.
Det kommer krävas minst 16gb ram och en kraftfull intel i7 processor för att imponera, och sedan slänga in ett rejält grafikkort.
Slår vad om att de kommer ha 4-6gb ram, en processor liknande intel i5 2500k..

I ren kraft så är det mycket möjligt att nästa generations konsoller är förlegade men de vinner otroligt mycket på att utvecklare kan optimera spelen för en specifik hårdvara, det vore intressant att se dagens 360/PS3 spel på 7år+ gammal PC.

Medlem

Xbox 360 kom ut december 2, 2005, Playstation 3 kom ut November 11, 2006, så PS3an borde väl ha lite nyare komponenter, 1 år emellan.

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Xbox 360 kom ut december 2, 2005, Playstation 3 kom ut November 11, 2006, så PS3an borde väl ha lite nyare komponenter, 1 år emellan.

Det var ju det här med Blu-ray och att X360 inte hade stöd för 1080p i början. Så det var bättre hårdvara i den första PS3an mot den första 360n. Men modellerna har ju uppdaterats allteftersom med HDMI och 1080p stöd mm.

Men angående att speltillverkare kan få allt att flyta bättre på konsol mot PC är ju inte så konstigt nej. Samma sak gäller ju Mac/PC, iOS/Android/W7Phone.

Ju färre modeller det är till ett format ju mer optimerat/stabilt blir det till de formaten

MFZ
Medlem

ska bli spännande att se hur ps4an löser online-delen denna gång.
ps3an är ju ett jävla skämt när det kommer till kommunikation över platformen (i jämförelse med 360 som är klockren).

en annan sak som borde vara standard är att man borde kunna välja region när det kommer till P2P-spelen, jag är redigt less på att spela mot folk över atlanten i var och varannan match.
Sätt funktionen direkt i konsollen så slipper man vara beroende av huruvida utvecklarna har hjärna eller ej.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Bilden fick mig att skratta lite, 'framtiden' enligt konsoller kommer ju vara fjolårets komponenter,

Både PS3 och 360 är 7 år gamla, men hårdvaran är ännu äldre, samma kommer gälla den 'nya' generationen, som egentligen inte kommer vara så 'ny'

Jag tippar på att dagens standard datorer kan mätas i nästa generation konsoll.
Det kommer krävas minst 16gb ram och en kraftfull intel i7 processor för att imponera, och sedan slänga in ett rejält grafikkort.
Slår vad om att de kommer ha 4-6gb ram, en processor liknande intel i5 2500k..

Snark...när ska folk lära sig?
Spel till konsol är optimerade, pröva köra dom senaste spelen med samma inställningar på en dator med samma spec som en ps3 eller 360. Datorer är kass därför behöver man mer kraft i dom för att nå optimal prestanda

Medlem
Skrivet av delli:

Snark...när ska folk lära sig?
Spel till konsol är optimerade, pröva köra dom senaste spelen med samma inställningar på en dator med samma spec som en ps3 eller 360. Datorer är kass därför behöver man mer kraft i dom för att nå optimal prestanda

Är totalt medveten om det.. det jag vill ha sagt är att om det ska komma en ny generation konsoler får de nog ta i lite extra när det gäller hårdvara så det håller ett tag..

Det är mäktigt att spel från 2011-2012 på konsoler ser så bra ut för å va programmerade till så pass gammal hårdvara, men de som tar stryk är PC spelare som inte kan använda sin dator fullt ut..

Ta Skyrim och Modern Warfare 3 som exempel.. Det fanns ingen FoV funktion vid launch, vilket gjorde att många PC spelare fick ont i ögonen/huvudet när de spelade MW3, tror FoV låg på 65.. det bör ligga på 85 eller 90
Varför så dålig FoV? jo för att lyckas pressa in lite fler polygons kan du enkelt sänka FoV.

Skyrim som exempel då, spelet är EXTREMT krävande på din CPU för den ignorerar mer eller mindre din GPU kraft.. Skuggor och ljuseffekter körs genom din CPU

Bara för att ett spel är bra optimerat till en konsol betyder det inte att man kan på raka armar dra över spelet till PC och förvänta sig samma resultat i spelet, det jag gärna vill ha ur folk som gör spel till både konsol och PC är att de tar hänsyn till kraften hårdvaran kan ha, och sedan optimerar den..

konsolportade spel körs oftast i Dx9 och i 32bit windows.. (man tycker ju att 64bit borde va standard och att 32 inte ens borde existera..)

Nu säger jag inte att jag är expert på konsoler eller PC, men jag hoppas jag har skapat en liten poäng i alla fall..

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av Ztreek:

Bilden fick mig att skratta lite, 'framtiden' enligt konsoller kommer ju vara fjolårets komponenter,

Både PS3 och 360 är 7 år gamla, men hårdvaran är ännu äldre, samma kommer gälla den 'nya' generationen, som egentligen inte kommer vara så 'ny'

Jag tippar på att dagens standard datorer kan mätas i nästa generation konsoll.
Det kommer krävas minst 16gb ram och en kraftfull intel i7 processor för att imponera, och sedan slänga in ett rejält grafikkort.
Slår vad om att de kommer ha 4-6gb ram, en processor liknande intel i5 2500k..

Snark...när ska folk lära sig?
Spel till konsol är optimerade, pröva köra dom senaste spelen med samma inställningar på en dator med samma spec som en ps3 eller 360. Datorer är kass därför behöver man mer kraft i dom för att nå optimal prestanda

Om de så skulle trycka in prestandahårdvara som motsvarade 10 ggr dagens superdatorer så är det ju ändå ingen mening med det ifall det inte sedan finns några spel som är något att ha.

Det jag menar är att allt inte hänger på vilken hårdvara konsolerna har...

Skrivet av Ztreek:

Bilden fick mig att skratta lite, 'framtiden' enligt konsoller kommer ju vara fjolårets komponenter,

Både PS3 och 360 är 7 år gamla, men hårdvaran är ännu äldre, samma kommer gälla den 'nya' generationen, som egentligen inte kommer vara så 'ny'

Det där är rent bullshit, både PS3 och x360 intruducerade en hel del intressanta teknologilösningar som inte fanns till PC vid tidpunkten.
Sure, hårdvaran var nedskalad för att hålla kostnader nere, men påstår man att den var gammal så vet man inte vad man pratar om.

Det skulle inte förvåna mig om nästa generations konsoller visar upp teknologi från nästa generation av pc-hårdvara (nya koncept som kommer i DX12 kanske?)

Medlem

Microsoft roadmap som en annan site kom över i helgen säger att ms ska visa xbox loop arbetsnamnet för nya xbox på E3 2013.

Sen kommer nya xbox innehåll ett gäng strömsnåla arm cpuer.

Inaktiv

Redan bokat och betalt på webhallen! http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142333-xbox_720_basenh...

Bara att vänta till slutet av 2012 eller 2013 så kommer paketet på posten.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Redan bokat och betalt på webhallen! http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142333-xbox_720_basenh...

Bara att vänta till slutet av 2012 eller 2013 så kommer paketet på posten.

IOM att dom ska använda sig av arm cpuer för att få ned kostnaderna för att få en billig konsol vid launch så känns inte priset trovärdigt.

Medlem

OMG OMG OMG OMG!!!

Medlem

About damn time.

Inaktiv
Skrivet av lang:
Skrivet av showerguy:

Redan bokat och betalt på webhallen! http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142333-xbox_720_basenh...

Bara att vänta till slutet av 2012 eller 2013 så kommer paketet på posten.

IOM att dom ska använda sig av arm cpuer för att få ned kostnaderna för att få en billig konsol vid launch så känns inte priset trovärdigt.

Lägger jag resten av pengarna på någon extra handkontroll,tillbehör och spel. Får hoppas att Halo 4 släpps i samband med 720. Annars får jag tillbaka mellanskillnaden,.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Redan bokat och betalt på webhallen! http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142333-xbox_720_basenh...

Bara att vänta till slutet av 2012 eller 2013 så kommer paketet på posten.

Betalt 7000kr? Skulle aldrig ta den risken med något företag, finns alltid en konkurs risk.

MFZ
Medlem
Skrivet av showerguy:

Redan bokat och betalt på webhallen! http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142333-xbox_720_basenh...

Bara att vänta till slutet av 2012 eller 2013 så kommer paketet på posten.

varför vill du ligga ute med 7000 spänn så länge?
jag har svårt att se poängen med att förboka den så pass långt före release, men vad är din motivation?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av showerguy:

Redan bokat och betalt på webhallen! http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142333-xbox_720_basenh...

Bara att vänta till slutet av 2012 eller 2013 så kommer paketet på posten.

Betalt 7000kr? Skulle aldrig ta den risken med något företag, finns alltid en konkurs risk.

Troligare att världen går under 2012..

Inaktiv
Skrivet av modusoperandi:
Skrivet av showerguy:

Redan bokat och betalt på webhallen! http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142333-xbox_720_basenh...

Bara att vänta till slutet av 2012 eller 2013 så kommer paketet på posten.

varför vill du ligga ute med 7000 spänn så länge?
jag har svårt att se poängen med att förboka den så pass långt före release, men vad är din motivation?

1. Jag vill ha konsolen vilket som.
2. Jag har pratat med webhallen och dom betalar tillbaka om priset skulle sänkas.
3. Pengar är inget problem.

Edit: Världen går under i december detta år så varför inte?

Medlem

asså x360 å ps3an klarar sig säkert ett bra tag till... men man vill gärna se något nytt nu... behövs lite tyngre maskiner tycker jag...

Medlem

About fucking time..

CMR
Medlem
Skrivet av showerguy:

Redan bokat och betalt på webhallen! http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142333-xbox_720_basenh...

Bara att vänta till slutet av 2012 eller 2013 så kommer paketet på posten.

Arbetsnamn säger Webhallen. Men med tanke på att det finns lite fin strategisk produktplacering i div filmer, bla. Real Steel, så kan man nästan anta den kommer heta 720..

Medlem

Hur mycket kostade 360 och ps3 på release?

har för mig att jag å mina föräldrar betalade sammanlagt typ 3-4 000 för konsoll, 2 kontroller och 2 spel

Medlem

BUUUUUUUU!!!!


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Färre/inga buggar bättre mp snabbare snyggare sen är jag nöjd. Jag vet att jag blir nöjd alltså

12
Skriv svar