Vill du också ha Dark Souls till pc?

Medlem

Allt han nämner i YT-klippet är väldigt korrekt, visst finns det för- och nackdelar, men fördelarna måste ändå överväga.

Inaktiv

Kunde inte bry mig mindre. Japanerna kan inte göra västerländskt rpg vilket dom försökt göra med Dark Souls och Demon's Souls... Skittrist hack n slash, skulle hellre titta på färg som torkar.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Känner att jag vill ha quicksave för att orka mig på det här. Spelade demon souls i några timmar innan jag gav upp, jag har helt enkelt inte tålamodet för att börja om hela.jävla.tiden.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Sådär ja, underskrivet!


signatur

Imperator

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Förresten, om några timmar kör de (speed demos archive) en speedrun av Demon´s souls. Missa inte!

Missade! D: fan surt låg och kollade hela natten, somnade typ 20 minuter inan Demon's souls och vaknade när dem spelat mario i 48min :,( Skulle ta flera veckor sa dem innan man skulle kunna ladda ner det.


signatur

Rwa?

Inaktiv

Tyvärr så tror jag Dark/Demon's Souls är ett av dem spelar som passar bäst på konsol.

Fast det är min åsikt.

Medlem

Hoppas det släpps till PC så man kan spela igenom Blighttown med över 10 fps.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:

Hur i helvete finns det folk som INTE vill att detta ska dyka upp på PC:n?

Piratkopiering. Palla övertyga spelutvecklare att släppa till ett format som de mest troligen kommer förlora på. Då ser jag hellre att spelutvecklarna sparar sina resurser och gör ett finare konsol-spel till nästa gång.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tybalt:

Förresten, om några timmar kör de (speed demos archive) en speedrun av Demon´s souls. Missa inte!

Missade! D: fan surt låg och kollade hela natten, somnade typ 20 minuter inan Demon's souls och vaknade när dem spelat mario i 48min :,( Skulle ta flera veckor sa dem innan man skulle kunna ladda ner det.

Ajdå! Har själv bara fått "sporadisk" sömn sedan de startade med sina speed runs. Har dock inte missat något jag velat se.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av lolBEEF:

Hur i helvete finns det folk som INTE vill att detta ska dyka upp på PC:n?

Piratkopiering. Palla övertyga spelutvecklare att släppa till ett format som de mest troligen kommer förlora på. Då ser jag hellre att spelutvecklarna sparar sina resurser och gör ett finare konsol-spel till nästa gång.

Ja, konsolerna är ju helt fria från piratkopiering. Och varför skulle man inte vilja övertala dem till att porta spelet så att alla kan få en bättre upplevelse genom att spela det på PC?

Medlem

PC ska det vad
GO PC SKIPPA PS3!!

Medlem

Dark Souls är ett mästerverk. Vill dock inte att det kommer till PC då det inte lämpar sig för mus och tangentbord.


signatur

Memento Mori

Medlem

Tror nog det finns en hel del pc lirare som inte skulle tacka nej till det här spelet. Om jag talar för mig själv (som pc spelare) så är det just den här typen av spel jag vill ha, spel som är en rejäl utmaning och inte håller ens hand. Håller helt och fullt med TB, släpp spelet på pc och det kommer garanterat sälja bättre under en längre tid.

Kul att ni länkar TB´s video, en av få som inte släpper en massa videos bara för att och en person som vågar stå för sina åsikter oavsett vad andra tycker. Är väldigt tacksam för den medlem här på FZ (har för mig det var här iaf) som fick mig att börja kolla in TB´s sida på Youtube=).

Medlem
Skrivet av SToFo:

Kunde inte bry mig mindre. Japanerna kan inte göra västerländskt rpg vilket dom försökt göra med Dark Souls och Demon's Souls... Skittrist hack n slash, skulle hellre titta på färg som torkar.

Då har du nog helt missat vad Dark Souls verkar vara, det är i botten just ett Hack & Slash och utger sig inte heller för att vara något annat. Men det skiljer sig samtidigt en hel del från H&S spel, här handlar det skicklighet, att parera och anfalla i rätt ögonblick, helt enkelt att finna ett mönster.

Det spel som det har mest gemensamt med är inte spel som Dragon Age eller Witcher utan ett pc spel vid namn Severence, Blade of Darkness. http://www.youtube.com/watch?v=DRuudjlr7RA

Inaktiv
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av SToFo:

Kunde inte bry mig mindre. Japanerna kan inte göra västerländskt rpg vilket dom försökt göra med Dark Souls och Demon's Souls... Skittrist hack n slash, skulle hellre titta på färg som torkar.

Då har du nog helt missat vad Dark Souls verkar vara, det är i botten just ett Hack & Slash och utger sig inte heller för att vara något annat. Men det skiljer sig samtidigt en hel del från H&S spel, här handlar det skicklighet, att parera och anfalla i rätt ögonblick, helt enkelt att finna ett mönster.

Det spel som det har mest gemensamt med är inte spel som Dragon Age eller Witcher utan ett pc spel vid namn Severence, Blade of Darkness. http://www.youtube.com/watch?v=DRuudjlr7RA

Jag har spelat båda spelen så jag vet mycket väl vad jag snackar om och har inte missat ett dugg. Bara så du vet. Står fast vid min åsikt att spelen är skit.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Medlem
Skrivet av SToFo:

Jag har spelat båda spelen så jag vet mycket väl vad jag snackar om och har inte missat ett dugg. Bara så du vet. Står fast vid min åsikt att spelen är skit.

Du får givetvis tycka vad du vill om de spelen, tyckte bara det var fel att du jämförde med västerländska RPG då de inte har mycket gemensamt. Severence däremot verkar ha en hel del gemensamt med Dark Souls och Demon Souls (när jag såg Demon Souls första gången tänkte jag med en gång på just Severence) och det spelet är inget RPG spel, när det kom utgav det sig för att vara ett av de svåraste spelen som gjorts och det var knappast ett lätt spel (knappast något man kan säga om merparten av dagens spel som är på tok för lätta, ger nästan ingen utmaning alls). I Sverence var man tvungen att spela om från början om man dog (och dog gjorde man ständigt) här fanns inga sparpunkter som man kunde återgå till om man misslyckade, timade man ett hugg fel så var det bara till att börja om och försöka igen.

Håller dock med dig om att japanska RPG inte kan mäta sig med västerländska;).

Medlem
Skrivet av Kharif:

Tyvärr så tror jag Dark/Demon's Souls är ett av dem spelar som passar bäst på konsol.

Fast det är min åsikt.

Tror du har fel, tror att ett sådant här spel hade kunnat sälja riktigt bra, finns ingen som helst anledning till att det inte skulle kunna komma till dator rent tekniskt. Som jag skrev ovan finns det redan ett spel på pc som är väldigt likt Dark Souls och ju mer jag ser av det ju mer börjar jag tro att de hämtat inspiration från det.

Inaktiv

det får gärna komma till pc .. om det använder alla funktioner i dx11 , och är optimerat för en modern pc med sandybridge-e cpu och 7970

Medlem
Skrivet av riktigninja:

det får gärna komma till pc .. om det använder alla funktioner i dx11 , och är optimerat för en modern pc med sandybridge-e cpu och 7970

Haha, det värsta är ju att du tycks vara seriös ^^
Sitt med ett Crysis istället med en liten Dx11 modd eller liknande som får din "dyra gaming PC" att svettas, så tar riktiga gamers hand om det som är väsentligt; spelen. Visst,b grafik är trevligt men även med Dx11 så ser det ärligt talat ganska fult ut, jämför med filmer eller unlimited detail, där talar vi grafik.
Det som en bra PC presterar idag är inte ens särskilt bra, tyvärr, men då ghåller också nVidia/AMD tillbaka utvecklingen för att kunna mjölka sina kunder. Äkta gamers, de bryr sig inte om grafik utan spelkvalité, och innehåll, Dark Souls kanske inte är snyggast men riktigt bra, utmanande och välgjort. Sådant som har ett värde även när Dx11.1 introducerats, sådant som gör spel klassiska, som gör att man återvänder. DEt är dock en insikt som de flesta gamers inte kan nå förrän de är mogna nog, iaf 15+

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av riktigninja:

det får gärna komma till pc .. om det använder alla funktioner i dx11 , och är optimerat för en modern pc med sandybridge-e cpu och 7970

Haha, det värsta är ju att du tycks vara seriös ^^
Sitt med ett Crysis istället med en liten Dx11 modd eller liknande som får din "dyra gaming PC" att svettas, så tar riktiga gamers hand om det som är väsentligt; spelen. Visst,b grafik är trevligt men även med Dx11 så ser det ärligt talat ganska fult ut, jämför med filmer eller unlimited detail, där talar vi grafik.
Det som en bra PC presterar idag är inte ens särskilt bra, tyvärr, men då ghåller också nVidia/AMD tillbaka utvecklingen för att kunna mjölka sina kunder. Äkta gamers, de bryr sig inte om grafik utan spelkvalité, och innehåll, Dark Souls kanske inte är snyggast men riktigt bra, utmanande och välgjort. Sådant som har ett värde även när Dx11.1 introducerats, sådant som gör spel klassiska, som gör att man återvänder. DEt är dock en insikt som de flesta gamers inte kan nå förrän de är mogna nog, iaf 15+

Använder man uttryck som "äkta gamers" och dessutom agerar talesman för denna grupp så är man nog vare sig mogen eller insiktsfull.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Det som en bra PC presterar idag är inte ens särskilt bra, tyvärr, men då ghåller också nVidia/AMD tillbaka utvecklingen för att kunna mjölka sina kunder. Äkta gamers, de bryr sig inte om grafik utan spelkvalité, och innehåll

Inte särskilt bra? Har vi följt samma utveckling? Om du däremot menar tekniska framsteg i samma grad som innan så beror det på andra faktorer än att Nvidia eller ATI skulle mjölka sina kunder. Vi börjar nå begränsningen för vad som går att ta fram, ta cpuer till exempel där de sedan ett tag nu nått en gräns vid antal svängningar per sekund, vad man gjort istället är att ha mera kärnor.

Tror inte det har att göra med hur gammal man är, tror mer det har att göra med vilken generation man tillhör. Vi som varit med ett tag har nog inte några problem att spela spel som andra anser ser för jävliga ut eftersom spelen på vår tid länge såg ut så här. Spelen på vår tid var inte anpassade till en stor målgrupp, de var gjorda för en väldigt liten målgrupp. Personligen anser jag att dagens spel är för lätta men jag har också spelat en hel del spel i mina dagar, spel som krävt att man fått spela dom ett antal gånger innan man klarat av dom. Så är det inte med dagens spel, dör man så behöver man inte spela om från början igen (vilket sänker svårighetsgraden avsevärt, AvP var innan sparfunktionen kom i en patch ett riktigt, riktigt svårt spel efter patchen blev det bara ganska svårt).

För det precis som allt annat här i livet så ger även övning färdighet i spel, spelar nog ingen roll hur många spel du spelat och hur bra du än är på dessa, du kommer dö när du spelar ett spel du aldrig tidigare spelat innan. Spel som Mega Man är svåra eftersom de bygger på att man vet var fiender är samt hur banan ändras, när man väl vet detta kan man också klara av banan. Samma sak är det med spel som Severence och Dark Souls, när du först möter en fiende vet du inte vad dennes svaghet är du vet inte heller hur han kommer anfalla dig, när du väl lärt dig detta är en fiende som tidigare var oerhört jobbig en barnlek att besegra. Alltså, svåra spel kräver mer tid i anspråk, tid som en som bara spelar då och då inte har eller är villig att offra, denna målgupp tillhör dock den absolut största när det kommer till försäljning, självklart kommer en utgivare satsa på dessa. Spel som Demon Souls och Dark Souls kommer aldrig kunna sälja lika bra som spel som MW och Gears of War helt enkelt tack vare att det inte finns en lika stor målgrupp för den typen av spel.

12
Skriv svar