Gränsöverskridande räder i World of Warcraft

Robot
Gränsöverskridande räder i World of Warcraft

Version 4.3.2 kommer låta dig ha ihjäl allsköns fiender i räder och Battlegrounds tillsammans med dina vänner vilken server ni än befinner er på.

#world-of-warcraft


Medlem
Gränsöverskridande räder i World of Warcraft

Fattade ingenting vad en så kallad ''räd'' var fören jag läste igenom hela inlägget xD

Medlem

Aha, så nu dödar de wows gamla känsla helt
Kommer ihåg good old days när man faktiskt skapade vänner och lärde känna servern

Medlem
Skrivet av pEwE:

Aha, så nu dödar de wows gamla känsla helt
Kommer ihåg good old days när man faktiskt skapade vänner och lärde känna servern

Det skulle jag inte säga, det är många som har vänner eller kommer i kontakt med nya vänner/arbets kollegor som spelar på andra servrar. Att man då skulle kunna raida/pvpa med dem utan att de någon måste re-rolla en gubbe eller betala för en server transfer låter bra tycker jag.

Att byta server kanske inte är något som någon vill göra för att de själva har ett guild eller andra vänner på sin egen server, då är detta en bra lösning. De hade bara för 5man instanser när jag själv slutade men bara det var ett stort steg i rätt riktning för att slå ner gränserna vad man kunde göra mellan servrarna.

Medlem

Man kommer fortfarande behöva vara på en bra server. Även om man kan skapa grupper med folk från olika servrar så måste man ju fortfarande ha vänner i den andra servern och man kan inte joina guildar i andra servrar. Bra ändring för att kunna spela med vänner på andra servrar men det kommer inte ändra på att det är stor skillnad på vilken server man är på.

Medlem

Sen har vi ju det klassiska problemet med guilder som lägger ner, och ens polare kanske flyttar till andra servrar för dom vill raida lite mer än en själv. I slutändan om man spelat länge kommer man ha flertalet polare på andra servrar än sig själv. Nu spelar jag själv inte längre, men så var det för mig, tror jag hade polare på 4 olika servrar mot slutet. Så detta är en ganska bra lösning.

Medlem

"Räder" haha


signatur

Veni Vidi Vice

Medlem

Varför inte bara en göra en mega server med 10 miljoner spelare på, de vore något.


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför inte bara en göra en mega server med 10 miljoner spelare på, de vore något.

Ja om det ändå hade fungerat. Tyvär så finns det inget sådant system som skulle klara av den belastningen av användare på samma gång, och troligen inte heller någon enskild person med en dator som skulle palla det heller.

Tänk bara hur det var i de äldre expansionerna tbc och wotlk då du hade delad "neutral" stad. Lagget var förjävligt för att det var för mycket folk på samma plats, och då snackar vi ju inte ens om 5000 spelare.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Varför inte bara en göra en mega server med 10 miljoner spelare på, de vore något.

Wow har problem med att hålla igång vissa servrar redan som det är... Tänk dig om tex. 1 miljon spelare skulle samlas i typ Ogrimmar? Servern skulle crasha..

Räd? Seriöst Fz? Vissa ord är inte i behov att översättas.. Raid är ett av dessa. Det är ju inte så att ni översätter World of warcraft till Krighetens värld..

Medlem
Skrivet av seppuko:

Sen har vi ju det klassiska problemet med guilder som lägger ner, och ens polare kanske flyttar till andra servrar för dom vill raida lite mer än en själv. I slutändan om man spelat länge kommer man ha flertalet polare på andra servrar än sig själv. Nu spelar jag själv inte längre, men så var det för mig, tror jag hade polare på 4 olika servrar mot slutet. Så detta är en ganska bra lösning.

Precis vad som hände mig! Jag spelar inte heller något mer men jag välkomnar denna feature starkt då jag tänkt köra Mists of Pandaria.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Haziza:

Varför inte bara en göra en mega server med 10 miljoner spelare på, de vore något.

Wow har problem med att hålla igång vissa servrar redan som det är... Tänk dig om tex. 1 miljon spelare skulle samlas i typ Ogrimmar? Servern skulle crasha..

Räd? Seriöst Fz? Vissa ord är inte i behov att översättas.. Raid är ett av dessa. Det är ju inte så att ni översätter World of warcraft till Krighetens värld..

Det är för att World of warcraft är ett NAMN och "raid" är ett ORD, stor skillnad. En räd är en räd och ett gille är ett gille. Visserligen är det väldigt vanligt att säga raids även bland oss svenskar, men tänk på att detta är en spel-site med seriösa journalister (med respekt för det svenska språket).
Jag säger också raid/raida, men i journalistiska sammanhang är det helt korrekt att översätta alla ord till svenska.

Medlem

Inget kan få mig att återvända till WoW, såvida inte spelet blir gratis.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem

Det där har fasen alltid varit ett problem... att folk man känner skapar sina karaktärer på en massa andra olika servrar än just den som man själv spelar på.

Medlem

snart kan man väl raida med allykompisar om man själv lira horde


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Bra initiativ av Blizzard

Förresten det heter väl "Raid" och inte "Räd"?

Inaktiv

Star Wars borde ta efter World of Warcraft.

Medlem

Har inte spelat WoW på över ett år nu och saknar det inte alls, finns inget som kan få mig att återvända längre. Och jag spela ändå sen den stängda betan.

Inaktiv

För att återvända till WoW skulle dom behöva göra spelet intressant först, raids och gear baserat gameplay är 2 av dom värsta saker jag vet i spel.

Medlem
Skrivet av bond12:

Bra initiativ av Blizzard

Förresten det heter väl "Raid" och inte "Räd"?

Raid är inte svenska och den svenska översättningen är räd. Och inte för att vara elak men vill ni inte leva med lite svenska då och då så byt till en sida med engelska nyheter.

Själv gillar jag det då jag redan är förstörd och använder svengelska alldeles för mycket...

Medlem
Skrivet av robineng:

För att återvända till WoW skulle dom behöva göra spelet intressant först, raids och gear baserat gameplay är 2 av dom värsta saker jag vet i spel.

Själv så tycker man ju att det var en av de större förbättringarna i spelet... likaså måste många andra tycka det eftersom det blev implementerat.

Medlem

Går ju redan att joina BGs med vänner på andra servrar via Real ID... Raids vet jag inte däremot.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av robineng:

För att återvända till WoW skulle dom behöva göra spelet intressant först, raids och gear baserat gameplay är 2 av dom värsta saker jag vet i spel.

Själv så tycker man ju att det var en av de större förbättringarna i spelet... likaså måste många andra tycka det eftersom det blev implementerat.

Yep. Mmorpg i gundem bygger ju på detta spel sätt. Att skaffa nytta gear, levla upp som en form att utveckla sin karaktär.

Sedan måste det ju komma något nytt för alla typer av spelare vare sig det är pve eller pvp för att hålla intresset uppe. Raids och nya battlegrounds med nytt gear är ju dragnings kraften för majoriteten av spelarna så det är ju inte konstigt att dessa spel utvecklas på det sättet.

Så varför du (robingeng) överhuvudtaget startade med WoW är för mig ett mysterium när man redan visste vad spelet gick utpå redan från början i "vanilla wow"

PaZ
Medlem

Ska man ta språknörderiet till nästa nivå så kan man säga och skriva "raid" även på svenska. Många äldre uttalar det då "rajd" (ungefär som engelska "ride"). Men räd är normalformen och det är givetvis aldrig fel att använda svenska ord i en svensk text

Skrivet av Manqs:
Skrivet av bond12:

Bra initiativ av Blizzard

Förresten det heter väl "Raid" och inte "Räd"?

Raid är inte svenska och den svenska översättningen är räd. Och inte för att vara elak men vill ni inte leva med lite svenska då och då så byt till en sida med engelska nyheter.

Själv gillar jag det då jag redan är förstörd och använder svengelska alldeles för mycket...

Medlem

skulle inte återvända när det finns Swtor och Snart dibbe 3.. wow har haft sin tid låt det dö i frid tycker jag.

Medlem

Varför slutar det alltid med att 50% av kommentarerna på fz artiklar handlar om grammatik?

Medlem
Skrivet av Cyanide:

Varför slutar det alltid med att 50% av kommentarerna på fz artiklar handlar om grammatik?

Därför att vi är alla språknazister eller besserwissers i grunden och älskar att ha rätt eller rätta det som andra skriver?
Nej jag vet inte, kanske för att det är många som gärna skulle vilja vara journalister eller recensenter skälva och det stör dem när de ser att folk brutaliserar det svenska språket. Själv tillhör jag nog den skaran som ofta omedvetet brutaliserar det svenska språket

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Cyanide:

Varför slutar det alltid med att 50% av kommentarerna på fz artiklar handlar om grammatik?

Därför att vi är alla språknazister eller besserwissers i grunden och älskar att ha rätt eller rätta det som andra skriver?
Nej jag vet inte, kanske för att det är många som gärna skulle vilja vara journalister eller recensenter skälva och det stör dem när de ser att folk brutaliserar det svenska språket. Själv tillhör jag nog den skaran som ofta omedvetet brutaliserar det svenska språket

själva*

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av bond12:

Bra initiativ av Blizzard

Förresten det heter väl "Raid" och inte "Räd"?

Raid är inte svenska och den svenska översättningen är räd. Och inte för att vara elak men vill ni inte leva med lite svenska då och då så byt till en sida med engelska nyheter.

Själv gillar jag det då jag redan är förstörd och använder svengelska alldeles för mycket...

Helt rätt sagt!
Jag använder själv också alldeles för mycket engelska ord/uttryck.

Bra gjort av fz! RÄD är det enda rätta ordet!

Medlem

Blizzard har gjort WoW så jäkla osocialt, jag minns pre tbc tiden då man fick gå till sina battlegrounds! Visst var det osmidigt och tog otroligt lång tid, men det var värt varenda sekund med tanke på hur kul alla hade när vi fjantade oss och pratade med alla som satt i kö.

Ett av de bästa minnen jag har från WoW är när folk spawnade tillbaka till Battlegrounds basen och annonserade att de hade besegrat fienden och alla hurrade som bara den.

Sånt går inte att hitta i mmo´s längre :/ Det är bara levla levla levla och prata i sin guild, om man har en social guild dvs (blänger på min Twilight wannabe guild i swtor)


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar