Besviken på Batman: Arkham City *Massiva spoliers*

Medlem
Besviken på Batman: Arkham City *Massiva spoliers*

Innehåller spoilers. Läs på egen risk.

Efter 3 dagars spelande av Arkham City så upplever jag att spelet är riktigt mycket sämre än första och jag ska ta upp varför jag känner så.

Storyn för mig kändes inte alls lika engagerande och bra som första spelet. Huvud storyn känns också betydligt kortare än första. Sidouppdragen känns inte alls välformade eller bra gjorda. Och alldeles för korta med dåliga slut på dem mesta.

Bossarna är för få, och den enda unika bossen är Mr Freeze. Som var något originell. Annars känns det som det knappt finns några bossar förutom sista bossen som är en stor besvikelse.

Leveldesignen är väldigt linjär jämfört med första Batman, utomhus delen känns extrem liten när man hörde rykten att det skulle vara 10 gånger större än första. Det känns som de tagit dem tre utomhus delarna i första spelet och slagit ihop dem. Om vi tar upp inomhus delarna är dem väldigt mycket mindre och färre än i första totalt kan jag räkna upp 2 inomhus som är modell större som i första spelet fast mer linjära.

Det finns ingen backtracking längre. Det gillade jag med första spelet. Att man vann nya förmågor och kunde komma vidare i storyn på ett ställe där man redan vart. Första öppnade upp sig på ett mycket bättre sätt och ändrade sina scener om hur man tog sig fram. T.ex när Ivy växer sig till och hennes växter är som ett nytt hinder. Man kan klara Arkham City utan att göra någon Baktracking alls. Endast om man vill göra sidouppdrag eller hitta Riddler hemligheter som man tar sig tillbaka till gamla områden.

Kanske inte mycket spoilers men så här känner jag. Första spelet är väldigt bra Metroid/vania stuk av spel. Arkham City har nästan helt kastat bort Metroid/vania stilen till att ha ett mer öppen värld och ett mycket mer linjärt spel.

Jag sålde det efter jag klarade det. Annars behåller jag de flesta spel jag köper. Men detta var verkligen inte värt pengarna. Jag tycker recensioner borde ta upp såna här problem så man vet vad man väntar sig. Ingenting har nämnts om de mindre inomhus delarna och att spelet droppat metroid/vania mot ett mer Action spel. Äventyr och utforskar glädjen är enligt mig helt försvunnen.

Jag är riktigt besviken.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Tråkigt att höra att du blev så besviken. Själv är jag riktigt nöjd med spelet och anser att det innehöll bra med material ur fanservice synvinkel.

Storyn var väl mer sprid denna gången då det var flera som slogs om att styra och kontrollera Arkham City och Hugo Strange som håller ett vakande öga över skådespelet.

Ska man kolla på area så tror jag nog Arkham City är större än Arkham Asylum då det senare faktiskt inte hade särkilt mycket utomhus landskap ska dock tillägas att det som var höll hög kvalite.

Kan väl hålla med om att det inte var lika mycket Metroidvania men jag tyckte ändå dom vägde upp det bra med allt annat material som t.ex sidequests.

Btw gillade verkligen Jokerns sista voicemail till Batman när han drar till med sången "Only you" i sluttexten.

Tråkigt att detta är sista framträdandet Mark Hamill gör som Jokern förresten.

Medlem

Jag har hämtat en beta nyckel nu och ska ta och testa det tänkte jag.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Jag har kommit till polisstationen där Mr Freeze håller hus i Arkham City och jag spelade Arkham Asylum precis innan och jag är iallafall sjukt imponerad av Arkham City så långt. Det känns som mer av allt. Jag älskar spela som catwoman och nu är det TVÅ asfräscha brudar i spelet att vila ögonen på: Harley och Catwoman. Atmosfären ligger ännu tätare och det finns fler mojänger att använda sig av.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar