någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig?

Inaktiv
någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig?

Hej.
Jag har precis fått en ny dator och en ny skärm och även Battlefield 3 Limited Editon.
Jag har installerat spelet som vanligt osv, när jag klickar på en server så laddas det till den men när jag väl kommer in i servern så händer det ingeting, det blir helt svart.
jag tror det har med grafikkorten att göra för jag såg precis att det kom upp en sån sak vid start längst ner till höger.
" Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts.
Grafikdrivrutinen Intel Graphics Accelerator drivers for windows 7(R) slutade svara och har återställts"
Någon som vet va jag kan göra?
Här är en video som jag tagit vad som händer så kan någon hjälpa mig är ni snälla?
http://www.youtube.com/watch?v=kvV0LjAQlEk&context=C3035922AD...

Här är min dator:
Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bitars
Processormodell 2:a gen Intel® Core™ i7-2600 processor
Minnestyp DDR3 1333 MHz
Grafikkort SLI: 2x NVIDIA® GeForce® GTX 560 Ti

Det är en sådan hära :
http://www.netonnet.se/art/dator/sta...6/162793.3012/

Vad ska jag göra? förklara gärna för jag är ingen data snille direkt:/

Medlem

Har du uppdaterat dina drivrutiner till grafikkortet?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ingen expert heller men om du har Nvidia grafikkort så borde du inte få att det står "Intel Graphic Accelerator" som slutat svara". Jag tror att du kör på din processors eller moderkorts grafik acceleration. Skulle ju förklara varför inte spelet går igång heller. (Inte säker då jag inte haft chans att kolla på Intel Core processorerna)

Har du installerat dom senaste drivrutinerna för Nvidia grafikkorten?

Detta kan vara långsökt men kan det vara så att du råkat sätta skärm kontakten i fel anslutning på datorn? Då det står i den tekniska specifikationen att "datorn" (moderkortet?) har 1 Skärm (VGA/D-Sub) anslutning? Grafikkorten brukar ha flera anslutnings kontakter. Så du kanske har anslutit skärmen till moderkortets skärm anslutning då den istället borde sitta i ett av grafikkortens. (Då troligtvis den högst av av de två korten)

Medlem

Har haft så på min dator.
Ett intel och nvidia, var nån energi spar funktion som skulle körde intel när man inte spelade men den bytte aldrig kort i spel så fick stänga av och köra nvidia kortet hela tiden för att det skulle funka.

Medlem

Det låter som om det kan vara en konflikt i ditt system - att ett grtafikkort som är inbyggt fortfarande ligger och bråkar. Testa att söka i BIOS för att stänga av inbyggt krafs så attdu bara kör med de riktiga sakerna och sedan skall du inte vara sen att utnytja supporten på din dator - ring och gnäll och få hjälp. Det är ju fördelen med att köpa en färdig paket dator!

Lycka till!


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Har du fått ordning på det hela nu?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Prova byta ut HDMI kablen till den hederliga modellen och se om det blir någon skillnad. ( om du har den inkopplad )

1
Skriv svar