Nordsken fyller tomrummet efter Dreamhack i Skellefteå

Robot
Nordsken fyller tomrummet efter Dreamhack i Skellefteå

Sedan Dreamhack-mässan slutade att anordnas i Skellefteå har röster höjts för att skapa något liknande. I mars anordnas därför Nordsken - ett nytt evenemang för spelintresserade.

#counter-strike, #starcraft-ii, #bergsala


Inaktiv
Nordsken fyller tomrummet efter Dreamhack i Skellefteå

Låter trevligt, kanske skulle man dra ner till Skellefteå när det beger sig.

Medlem

Nej , Skulle nog aldrig vilja dra iväg med dator och allt till det . För stort för min smak ,, Men kul för dem som gillar att lana med 399 andra pers .. en annan tycker dock det räcker med 3 - 6 pers


signatur

Kan ej skriva åäö

Inaktiv

Aldrig förstått tjusningen med att sitta och kramas med flera hundra personer och lana. Som personen över mig sa räcker med 3-6 pers då är jag nöjd. Roligt för dom som gillar sådant men jag kommer då inte få för mig. Skönare att sitta hemma i sin lägenhet och dricka några öl och lira med sina polare eller släktingar

Medlem

Skönt att intresset för sånna här evenemang har ökat här uppe i norr. och att kommunen tar eget initiativ för en gångs skull. Det där med rollspel låter synnerligen intressant. Spelar dom Call of Cthulhu mån tro?


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

det är socialdemokraternas fel , dom som sitter i skellefteå alltså.
Dom ställde in dreamhack för att det var för "dyrt" ... true story! Är själv gamer i Skellefteå så jag vet vad jag snackar om

Medlem
Inaktiv
Skrivet av luftman:

det är socialdemokraternas fel , dom som sitter i skellefteå alltså.
Dom ställde in dreamhack för att det var för "dyrt" ... true story! Är själv gamer i Skellefteå så jag vet vad jag snackar om

Det är tvisten mellan David Garpenståhl och Robert Ohlen som har bidragit till att Dreamhack slutade vara där uppe. Dreamhack har ekonomiska problem och tvingas att låna pengar från ägarna. Ändå höjer dom priserna på allt och Dreamhack faller bara neråt. Lanen blir sämre och dom tillför inget nytt helt enkelt.

Tillbaka med David Garpenståhl!

Medlem

Fruktansvärt fult namn.

Medlem

Nördsken kanske hade passat bättre?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Fruktansvärt fult namn.

Jag tycker Skellefteå är rätt fint.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar