Gränsöverskridande räder i World of Warcraft

Medlem

Blizzard måste väl ligga i nu för att inte tappa för många spelare till SW:TOR? När det gäller raid content vinner ju wow lätt iaf


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Om något skulle få mig att återvända? Pokémon-grejen som kommer i expansionet gör mig lite nyfiken. Hela spelet tycks få en makeover. Och har inte prövat nya azeroth heller...fast det som skrämmer bort mig är helt enkelt att gear inte längre har någon själ i sig. I vanilla var Epic gear faktiskt Epic. Nu är Epic gear essential. Det är omöjligt att inte vandra runt i full epic nu....

Allt som allt, saknar utmaningen.

Medlem

Förstår att dom gör detta, just på grund av sjunkande antal spelare.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Om något skulle få mig att återvända? Pokémon-grejen som kommer i expansionet gör mig lite nyfiken. Hela spelet tycks få en makeover. Och har inte prövat nya azeroth heller...fast det som skrämmer bort mig är helt enkelt att gear inte längre har någon själ i sig. I vanilla var Epic gear faktiskt Epic. Nu är Epic gear essential. Det är omöjligt att inte vandra runt i full epic nu....

Allt som allt, saknar utmaningen.

Clearat allt på Heroic Mode?

Inaktiv
Skrivet av mediabloggen.nu:

Blizzard måste väl ligga i nu för att inte tappa för många spelare till SW:TOR? När det gäller raid content vinner ju wow lätt iaf

Tror jag verkligen inte!

Det är SW:TOR behöver skärpa till sig och fixa bättre end game så att spelarna faktiskt stannar kvar. Blizzard har inget att förlora.. när nya expansionen släpps så kommer folk tillbaka och man har åter 10-12 miljoner aktiva spelare.

Blizzard jobbar säkert på ett helt nytt MMO i hemlighet också.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Haziza:

Varför inte bara en göra en mega server med 10 miljoner spelare på, de vore något.

Wow har problem med att hålla igång vissa servrar redan som det är... Tänk dig om tex. 1 miljon spelare skulle samlas i typ Ogrimmar? Servern skulle crasha..

Räd? Seriöst Fz? Vissa ord är inte i behov att översättas.. Raid är ett av dessa. Det är ju inte så att ni översätter World of warcraft till Krighetens värld..

Det är för att World of warcraft är ett NAMN och "raid" är ett ORD, stor skillnad. En räd är en räd och ett gille är ett gille. Visserligen är det väldigt vanligt att säga raids även bland oss svenskar, men tänk på att detta är en spel-site med seriösa journalister (med respekt för det svenska språket).
Jag säger också raid/raida, men i journalistiska sammanhang är det helt korrekt att översätta alla ord till svenska.

Hahah börjar likna Aftonbladet och deras fixide med att "översätta" ryska namn. Ovechkin blir Ovejtkin. Låter som något man säger till en 2 åring som inte kan prata ordentligt ännu. Om Raid är ett accepterat ord varför använda något annat? Att kalla Raid för räd och Guild för gille (även om det är korrekt överästtning) är bara fjantigt..

Medlem

Bästa som hänt WoW. För er som fnyser och misstror er om det här beslutet - Tänk dig samma scenario i verkliga livet i form av socialt sammanhang, samtidigt tacka nej till det, det är för mig oförståligt.
RÄTT? Rätt.

For dummies:

Server-cross raids = irl country/city-cross hangouts eller vad du vill.

Think like a WoWer to please a WoWer.

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Cyanide:

Varför slutar det alltid med att 50% av kommentarerna på fz artiklar handlar om grammatik?

Därför att vi är alla språknazister eller besserwissers i grunden och älskar att ha rätt eller rätta det som andra skriver?
Nej jag vet inte, kanske för att det är många som gärna skulle vilja vara journalister eller recensenter skälva och det stör dem när de ser att folk brutaliserar det svenska språket. Själv tillhör jag nog den skaran som ofta omedvetet brutaliserar det svenska språket

själva*

Precis

12
Skriv svar