EA stäms på grund av helikoptrar i Battlefield 3

Robot
EA stäms på grund av helikoptrar i Battlefield 3

Electronic Arts har dragits in i en rättsstrid efter att ett helikopterföretag tycker att användandet av deras modeller av helikoptrar i spelet är ett upphovsrättsintrång.

#battlefield-3, #electronic-arts


Medlem
EA stäms på grund av helikoptrar i Battlefield 3

Haha, aldrig slutar man förvånas över stämningar i usa..

Medlem

Härnäst: USAs armé stämmer EA eftersom det finns en möjlighet att deras motsvarighet i spelet kan förlora mot ryssarna i Bf3...

Medlem

Suck.. Domstolen i Sverige (och de flesta andra länderna i Europa) skulle garva sig till döds om de fick en liknande stämningsansökan inskickad till sig.

Medlem

word Jozo.

Man skulle inte bli förvånad! haha

Inaktiv

Äsch EA har nog råd efter allt mjölkande! De kan gott hosta upp lite kosing.


signatur

War never changes.

Medlem

Ehh plocka ut Amerikanska, Ryss skiten och sätt in lite svenskt.

Medlem

Ehh plocka ut Amerikanska, Ryss skiten och sätt in lite svenskt.

Medlem

Finns bara en sak de är ute efter: Publicitet.

Döda detta fort tack!

Medlem

Måste älska usa... eller var det hata jag menade? hmmm...

Medlem

USA! USA! kanske åka ditt och starta en karriär att enbart stämma företag för minsta lilla?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Finns bara en sak de är ute efter: Publicitet.

Döda detta fort tack!

Tveksamt att de skulle behöva publicitet (negativ, dessutom)...

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:

Äsch EA har nog råd efter allt mjölkande! De kan gott hosta upp lite kosing.

De kan nog inte göra det dock, med tanke på att EA går minus i siffrorna så är det svårt att se var de pengarna skulle komma ifrån...
Allt det bullshit snacket om att EA är superladdade efter framgången med BF3 är inte med än påhittade rykten.


signatur

The Year was 2027..

Medlem

Tycker gott EA kan betala för va va det 3 helikoptrar eller ta bort dom och stoppa in ett par nya med nya unlocks

Medlem

Aaah, ytterligare ett exempel på hur underbart intelligent och nödvändigt copyright är.

Oh wait..........................................................................

Medlem

Rör inte min Viper!

Medlem

"militärstridssimulation"
...eller inte -.-
Simulation = Realistisk =/= BF3

Medlem

Rör inte min Viper!

Medlem

Jag kan å ena sidan förstå att ursprungskaparen till en modell vill ha ersättning för att någon annan utnyttjar hans verk, å andra sidan förstår jag inte varför skaparen skulle vara så urbota dum att kräva att modellerna i fråga ska tas bort helt och hållet istället för att försöka komma överens om en rättvis ersättning.

Medlem

Undra om inte Carl von Linné är lack där i graven då EA kanske använder sig av nån typ av grönska som han har namngett....

Medlem

Att kalla bf3 för krigsimulator är fel Det är ett krigs fps inte simulator arma serien där har vi simulator

Medlem

Går det här igenom så kan de ju bli stämda för nästan allt de har i spelet... Tror inte det blir nåt av det här.

Medlem

Rätt ska vara rätt. Namco licenserar alla sina fordon, samt finns det licens text i CoD etc för alla fordon som används. Nu kan jag gott säga att om EA har rätt att använda copyright/patenterade fordon utan att licensera så ska folk få piratkopiera EAs spel.

Om jag går ett steg längre så ska EAs konton frysas och hemsidan stängas ner i USA. Dvs. ifall SOPA går igenom


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Pengar pengar pengar pengar, äckel företag och dears stämningar.

Medlem

Undrar vad Bell är rädda för, negativ publicitet? Känns inte som att arméer/flygvapen/mariner/flottor utvärderar huruvida de ska införskaffa helikoptrar baserat på Battlefield 3 direkt...

Att ett företag som levererar militära varor (och det i detta fallet bara gäller militära produkter, de gör ju civila helikoptrar också) visar att de även offentligt och civilt (m.a.o. inte bara gällande att vilja ha upphandlingar) bara är pengasugna är inget annat än äckligt, fåntrattar.

Vill väl minnas att EA har lagt in en "All names are registered trademarks of their respective owners", det borde räcka i ett sådant här syfte, och då gå under Fair use.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

underligt att de inte sa något när BF2 släpptes... Vipern var ju med där också!

Medlem

@Jozo
Jag skulle betala för att få se en sådan stämning. Nästan.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

ska stämma USA för att dom är tjocka... !

Medlem

Är väl bra reklam istället...nä inte i USA.

Medlem

Den här sortens copyright är bra löjlig ;D

123
Skriv svar