Prisvärd spelglädje

Antikvitet
Prisvärd spelglädje

Jag kan villigt medge att jag tappat stinget. Från mina forna glansdagar är steget stort.

Då: En hungrig ungtupp som spelade CS b5.2, hängde på de coola servrarna och blev kallad fuskare för att jag satte för många headshots i rad.

Nu: Spelar singleplayer på easy.

Vad var det egentligen som hände? Battlefield 3 hände. Plötsligt kunde jag, som ändå trodde att jag var rätt duktig på shooters på konsol, få spela samma sekvens tio gånger innan jag kom förbi den. Plötsligt fick jag, som aldrig varit den typen, sätta ner svårighetsgraden från normal till easy. För det var helt enkelt inte roligt.

För 450 kronor skänkte mig #Battlefield 3 väldigt lite spelglädje. Spelet är visserligen skitsnyggt, men på min 360 också tvärbuggigt. I ett uppdrag (det som inleds med en jeepfärd i djungeln) spelades ljudslingan - med dialog, explosion och orderskrik - upp fyra gånger i rad. En dag kunde jag inte ladda mitt spel längre utan fick börja om i mission select. Skitsnyggt som sagt, men föga polerat. Orimligt svårt. Och lite sådär halvdyrt för en person som inte spelar annat än singleplayer och coop i splitscreen. Det senare var visst något man fick se sig i månen efter när det kommer till Battlefield 3.

Klart bättre var då #Renegade Ops. Även det skitsnyggt (relativt standarden i genren) men till en klart facil summa av 60 kronor. Det finns en mängd uppdrag, ett lagom avancerat rollspelsmoment i form av levels och upgrades och inte minst finns det coop i splitscreen.

Jag vågar utan överdrift påstå att jag lagt tre gånger så mycket speltid på Renegade Ops som på Battlefield 3 och utdelningen av spelglädje håller samma relation.

Den reflektionen fick mig till och med att skriva ett blogginlägg. Bara en sån sak.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Flakmonkey
Prisvärd spelglädje

Därför man enbart kollar reahyllorna numera, finns gott om prisvärda spel där som håller än trots att de är något/några år gammalt

Medlem

Därför man flyttar utanför sveas gränser och bosätter sig i ett land där skatt är lägre och konkurrens högre vilket resulterar i billigare spel. Eller så sitter man och gosar in sig i Steams jul-reor!

Trevligt och se en skymt av dig igen!

Du bloggar alldeles för mycket, kanske ge alla andra lite utrymme Det jag sett av BF3 lockar inte till spel, ändå har jag spelet på hyllan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Smaken är som baken. Med GoW och Halo som undantag har jag fortfarande svårt för FPS på konsol, och kan tänka mig att samma nivåer blir tämligen lättare på PC. Vidare så har väl BF3 varit lite mer inriktat på hardcorespelare, grafikentusiaster samt multiplayers. Det är ingen ursäkt till en sämre upplevelse på krysslådan dock, tråkigt!

Inaktiv
Skrivet av BeeJac:

Därför man flyttar utanför sveas gränser och bosätter sig i ett land där skatt är lägre och konkurrens högre vilket resulterar i billigare spel. Eller så sitter man och gosar in sig i Steams jul-reor!

Trevligt och se en skymt av dig igen!

Ja och då kan du tacka till fri sjukvård, gratis skola och pengar när du mister jobbet/blir sjukskriven. Vi i Sverige har det ganska bra ändå.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ja och då kan du tacka till fri sjukvård, gratis skola och pengar när du mister jobbet/blir sjukskriven. Vi i Sverige har det ganska bra ändå.

Jag känner mig bekväm utan det systemet. Jag vet vad som förväntas av mig och jag vet vad jag behöver göra. Tycker sverige gör fel som öppnar handen för alla men inte visar hur de ska göra för att klara sig sen på egen hand.

Take it or leave it - I left it.

Antikvitet

Lugna och fina nu pojkar. Inga politiska spörsmål i mina bloggkommentarer, bitte.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar