Fallout Online från Interplay ett minne blott

Robot
Fallout Online från Interplay ett minne blott

Bethesda tillskansar sig alla rättigheter till Fallout-varumärket, men betalar Interplay runt 14 miljoner kronor som del av överrenskommelsen.

#bethesda-softworks, #interplay, #fallout-online, #fallout, #fallout-2, #fallout-tactics


Skribent
Fallout Online från Interplay ett minne blott

Tråkigt.

Medlem

Interplay kommer inte få sälja Fallout, Fallout 2 och Fallout Tactics efter sista december 2013, då går dom rättigheterna över till Bethesda också.

Zenimax har även Zenimax Online Studios som utvecklar något hemligt MMO, så det är väl möjligt att dom börjar pilla med Fallout Online någon gång, men det är inte jag tycker är speciellt troligt. Om det inte är ett nytt IP dom jobbar med, så är det nog ett Elder Scrolls MMO.

Medlem
Medlem

Javisst är det tråkigt. Nåt MMO från Bethesda lär jag för övrigt knappt våga testa. Jag gillar deras spel men jävlar vilka buggar som dyker upp.


signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Medlem

Hoppas utveckligen av Fallout Online fortsätter.

Medlem

Jag må låta oehört bitter just nu, men det struntar jag i. Jag ska inte förvandla mitt inlägg till en whinestorm mot de nya Fallout-spelen, men en mening kommer alltid eka i min skalle:

Bethesda kommer aldrig överstråla de två första spelen, NEVAAAR!

Medlem

Utvecklare kommer och går men War never changes.

Inaktiv
Medlem
Medlem

Låter inte så illa egentligen tycker jag. Interplay kan fortsätta jobba på sitt MMO under förutsättning att de har finansiärer, samt byter ut namnet och ändrar vissa Fallout-specifika element. Bethesda/Zenimax lär väl knappast ha ensamrätt på det post-apokalyptiska temat? Dessutom anser jag personligen att de senaste Fallout-spelen varit så fullsketna med uttjatade fraser så man knappt stod ut. Är nästan villig att betala extra för att slippa höra att krig aldrig förändras osv.

Medlem

Gillar Beths spel men det här känns ändå sorgset.

Medlem

Glad att se Fallout-universumet skonat från MMO-behandlingen. Men multiplayer i mer av ett freelancer/source engine-stuk vore såklart en önskedröm.

Medlem

Sorgligt... Hade troligen blivit det bästa som hänt spelvärlden på över 10 år...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Det hade nog aldrig blivit lika kul som de två första spelen i alla fall, så det här är kanske lika bra.
Nu slipper ju folk bli besvikna över att det hade blivit en grindfest som alla andra mmo där ute.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Det hade nog aldrig blivit lika kul som de två första spelen i alla fall, så det här är kanske lika bra.
Nu slipper ju folk bli besvikna över att det hade blivit en grindfest som alla andra mmo där ute.

Ökar inte risken för detta öde nu? Bethesta lär väl göra sitt eget fallout-mmo och de har visats sig vara mindre egensinniga än Interplay och Masthead som kanske kanske hade kunnat göra ett mmo värt namnet.

Medlem
Skrivet av Kapitel_III:

Jag må låta oehört bitter just nu, men det struntar jag i. Jag ska inte förvandla mitt inlägg till en whinestorm mot de nya Fallout-spelen, men en mening kommer alltid eka i min skalle:

Bethesda kommer aldrig överstråla de två första spelen, NEVAAAR!

Det kommer inte Interplay heller. Jag är glad att Interplay tappar Fallout eftersom jag fortfarande är bitter över hur de mördade Black Isle Studios (seriöst, det var riktigt fula saker på gång där) och på så sätt förstörde en fortsättning på traditionella Fallout 1 & 2. Fallout: BoS någon? urk..

Medlem

Jag sörjer inte ännu en i raden av MMO's bortfall.
Ju mindre de är, desto bättre.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag sörjer inte ännu en i raden av MMO's bortfall.
Ju mindre de är, desto bättre.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Trist, hade velat testa Fallout av Interplay igen. Bethesda lyckades inte återskapa känslan ifrån de första 3 spelen (1, 2 och tactics).

By mutants for mutants.

Medlem

Spelindustrin förstördes när alla giriga aktieägare och ekonomer trampade in i branschen. Se bara på BF3, och nu denna skit.

Medlem

Interplay var riktiga grisar på sin tid, samma som EA är i dag.

Medlem
Skrivet av NorthLion:
Skrivet av Kapitel_III:

Jag må låta oehört bitter just nu, men det struntar jag i. Jag ska inte förvandla mitt inlägg till en whinestorm mot de nya Fallout-spelen, men en mening kommer alltid eka i min skalle:

Bethesda kommer aldrig överstråla de två första spelen, NEVAAAR!

Det kommer inte Interplay heller. Jag är glad att Interplay tappar Fallout eftersom jag fortfarande är bitter över hur de mördade Black Isle Studios (seriöst, det var riktigt fula saker på gång där) och på så sätt förstörde en fortsättning på traditionella Fallout 1 & 2. Fallout: BoS någon? urk..

Jag håller med, men nu när Bethesda är nästa företag att utnyttja varumärket så kändes det som en relevant tanke. Det är bara att acceptera hur saker och ting förändras.

Black Isle <3

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Jag sörjer inte ännu en i raden av MMO's bortfall.
Ju mindre de är, desto bättre.

Och inte jag!

Medlem
Skrivet av badpop:

Trist, hade velat testa Fallout av Interplay igen. Bethesda lyckades inte återskapa känslan ifrån de första 3 spelen (1, 2 och tactics).

By mutants for mutants.

Interplay ska inte ha creds för Fallout universet. Det ska Black Isle Studios ha. Interplay var bara spåniga utgivare.

Medlem

Var rätt taggad för ett FOMMO först men vid närmare eftertanke så är det en horribel idé. Fallout är ett spel som ska upplevas ensam där man upptäcker ödelandet och försöker överleva, ett MMO skulle nog förstöra allt det.

Medlem

Vet inte om detta är en sån stor katastrof. Med tanke på vilket skick Interplay befunnit sig i de senaste åren så har jag betydligt större förhoppningar nu när ZeniMax tagit över med allt vad det betyder i form av talang och resurser.


signatur
Medlem

Rätt vinklad artikel. Faktum är att rättstvisten till stor del handlade om RÄTTIGHETERNA till ett Fallout MMO. Med största sannolikhet kommer något av Zenimax bolag utveckla ett Online-fallout


signatur

Imperator

Medlem

RIP Fallout, synd att Interplay förlorade!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bra. Man ska inte leva i det förgångna, bättre att vårda de gamla Fallout-spelen för vad det var och istället gå vidare.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

12
Skriv svar