Xbox live konto hackat - MS gör allt för att inte hjälpa till

Inaktiv
Xbox live konto hackat - MS gör allt för att inte hjälpa till

http://www.hackedonxbox.com/microsoft/

Hej läs storyn om tjejen som fick sitt konto hackat, och trots löfte från MS om att hennes konto är blockat fortsätter pengar att försvinna från hennes bankkonto.

Riktigt jävla värdelöst av MS, sjukt dålig hantering. Därefter går dom ut med information om att "everything is ok, nothing to see here". Dom döljer alltså att dom har problem och försöker mörka historier från sina kunder och skylla på scamsites och liknande.

Har inte haft något MS hat innan, men nu har det börjat.

Medlem

skön läsning nu såhär på kvällskvisten.


signatur

Rwa?

Medlem

ingen nyhet att M$ är såna direkt x)

Inaktiv

Skrämmande läsning, hade själv väntat mig en massa whine av någon idiot som har 123 som lösenord men så är inte fallet. Gick genast in och kollade så att mitt visakort inte är knutet och det finns inte där. Minns för något år sedan (??) då det inte gick att ta bort sitt Visakort från MS om man inte ringde till dom.

Medlem

Shitt va tråkigt, Annars så Är MS i mina ögon den bästa då det handlar om att ta ansvar för sina prudukter och ge bra service och långa garantier.
Jag kanske bara haft tur, fått gratis repration då garanti period varit slut, fått min xbox repparerad hämtad å levererad till dörr av ups inom en vecka. fått spel och minnes kort och nytt headset som kompensation.
Då min HD pajja på min första xbox, förutom att jag fick en ny dubbelt så stor HD hem skickad.
Allt detta genom bara ett enkelt samtal med deras support.

Hoppas värkligen det fixar sig, för MS i mina ögon har varit ledare i hur dessa saker ska tas hand om.

Medlem

Om man vet att någon använder ens visa, varför spärrar man inte det ? Speciellt för internet handel det e ju bara att ett klick i internetbanken så hade hon varit safe till utredningen var klar?

Medlem

Hej! Samma sak har hänt mig.. Har xboxlive konto och loggade på en dag för 3 månader sedan.
Hade precis köpt mspoints och skulle köpa några tillägg. Hade 0 poäng kvar?????

Då gick jag in och kollade på historiken på köp och hittade ett köp på FIFA 12 add ons...Jag spelar inte fotboll och äger inte ett fotbollspel.

Hur har någon klarat att komma in på min konto och använt mina poäng?? Har inte 123 som lösen!
Har mitt visa ligger där, men de sista 4-5 siffrora är ju sladdade..

Inaktiv

calleruden:
Anmäl det till MS då och se om något händer, annars bör du omedelbums logga in igen och ta bort ditt kreditkort därifrån!

Medlem
Skrivet av Aresz:

calleruden:
Anmäl det till MS då och se om något händer, annars bör du omedelbums logga in igen och ta bort ditt kreditkort därifrån!

Har bytit lösen och spärrat kortet.. Men inte mycket hjälp av ms. Skiter i de 3000 poäng som är borta. Bara principen att dom inte gör nåt.. måste kunna spåra upp ip eller nåt. Det FIFA12 paketet som poängen hade använts till hade blivit köpt via pc så då måste man kunna spåra köpet till pc användaren tycker man.. Jobbar i ett IT företag i Norge och mina kolleger sa det samma.. Spåra köpet..

Inaktiv
Skrivet av calleruden:

Hej! Samma sak har hänt mig.. Har xboxlive konto och loggade på en dag för 3 månader sedan.
Hade precis köpt mspoints och skulle köpa några tillägg. Hade 0 poäng kvar?????

Då gick jag in och kollade på historiken på köp och hittade ett köp på FIFA 12 add ons...Jag spelar inte fotboll och äger inte ett fotbollspel.

Hur har någon klarat att komma in på min konto och använt mina poäng?? Har inte 123 som lösen!
Har mitt visa ligger där, men de sista 4-5 siffrora är ju sladdade..

Hackat din E-post som troligen är en hotmail.

Man knäcker din fråga som du har. Kanske bästa läraren/ namn på första husdjuret och sen är dom inne.

Medlem

Calleruden,

Måste fråga, hade någon köpt FIFA 12 downloads till ditt konto?
Eller går det nu att ge bort ms poäng alltså "gifta" till ett annat konto?
Har du blivit av med ditt konto?

Vill förstå och tro dig men det låter som du trollar?

Medlem
Skrivet av Ducci:

Calleruden,

Måste fråga, hade någon köpt FIFA 12 downloads till ditt konto?
Eller går det nu att ge bort ms poäng alltså "gifta" till ett annat konto?
Har du blivit av med ditt konto?

Vill förstå och tro dig men det låter som du trollar?

Varken trollar eller ljuger
Det är någon som har använt sig av mina mspoäng som jag ENDAST använder på xboxen.

Köpet var några addons till FIFA 12...enligt download history.. Den jäveln har också lirat med min tag så att jag har fått gamerscore på FIFA12(pc).. LUSTIGT!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av calleruden:

Hej! Samma sak har hänt mig.. Har xboxlive konto och loggade på en dag för 3 månader sedan.
Hade precis köpt mspoints och skulle köpa några tillägg. Hade 0 poäng kvar?????

Då gick jag in och kollade på historiken på köp och hittade ett köp på FIFA 12 add ons...Jag spelar inte fotboll och äger inte ett fotbollspel.

Hur har någon klarat att komma in på min konto och använt mina poäng?? Har inte 123 som lösen!
Har mitt visa ligger där, men de sista 4-5 siffrora är ju sladdade..

Hackat din E-post som troligen är en hotmail.

Man knäcker din fråga som du har. Kanske bästa läraren/ namn på första husdjuret och sen är dom inne.

Gmail faktiskt.. Nu har jag dubbelcheck när jag loggar in på gmail.. verifiseringskod på sms varje gång jag loggar på..

Medlem

Med tanke på hur dumma folk är och lämnar ut sina lösenord till höger och vänster så ska man ta saker som denna med en nypa salt.

Menar hur mycket folk har inte samma lösenord till till sitt wow konto och säg guildhemsida.
Eller eller bara ger ut sina uppgifter för att få hjälp med att ta achievements till helt okända individer som de råkar ha på sin kompislista.

Medlem
Skrivet av Nukem:

Med tanke på hur dumma folk är och lämnar ut sina lösenord till höger och vänster så ska man ta saker som denna med en nypa salt.

Menar hur mycket folk har inte samma lösenord till till sitt wow konto och säg guildhemsida.
Eller eller bara ger ut sina uppgifter för att få hjälp med att ta achievements till helt okända individer som de råkar ha på sin kompislista.

Har olika lösen på alla ställen jag är registrerad!!! Nypa salt?? Tycker inte det är så jävla kul att nån håller på med mina grejor för egen vinning.. Speciellt när man har gjort det som ska göras för att vara säker på att ingen kommer in.

Dumhet är nog inte fallet, utan okunnighet och lite naivitet..

Medlem

Nu var det folk generellt jag menade och inte dig. Men när man läser din historia är det lite saker som inte stämmer. Troll eller lögn tror jag.

1
Skriv svar