Konsol-Diablo III "bekräftat"

Robot
Konsol-Diablo III "bekräftat"

Blizzard-medarbetare undanröjer alla tvivel. Om det nu fanns några.

#diablo-iii, #blizzard


Medlem
Konsol-Diablo III "bekräftat"

Soft

Minns en gång när Diablo var PC

Minns en gång när Diablo var PC

Medlem

Haha fy fan för att lira Diablo på konsole. Börjar tappa respekten för Blizzard. Tur Valve finns


signatur

AYY LMAO

Medlem

Skönt att de förstår sig på att konsolifiera. Det är ju trots allt där kunderna finns.

*tar på sig hjälmen*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Well, Diablo 1 kom ju faktiskt till Playstation.

Medlem

Jag har fortfarande Diablo 1 till PSX Bara D2 blev exklusivt. Tror D3 kan funka bra till konsoll.

Medlem

Detta var befarat. Frågan e om man inte skulle ta att avboka skiten nu när konsolifieringen mer eller mindre är klargjord och därmed framtiden för Diablo eran i princip har utplånats. Have fun with OUR game "not so very hard gamers"

Ish
Medlem

Har inget emot konsol, bara det inte påverkar PC versioner. Vilket det gör historist sett.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Detta var befarat. Frågan e om man inte skulle ta att avboka skiten nu när konsolifieringen mer eller mindre är klargjord och därmed framtiden för Diablo eran i princip har utplånats. Have fun with OUR game "not so very hard gamers"

Insnöad?

Medlem

Kanske folk ska ta och vänta på recensionerna innan folk börjar skrika halsen av sig om konsolifiering. Är det några som torde kunna göra en bra konsolkonvertering så borde det vara blizzard, och om det blir sämrelär det väl isåfall vara konsolerna som tar stryk, med tanke på Blizz PC historia.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av ToRcH:

Detta var befarat. Frågan e om man inte skulle ta att avboka skiten nu när konsolifieringen mer eller mindre är klargjord och därmed framtiden för Diablo eran i princip har utplånats. Have fun with OUR game "not so very hard gamers"

Sen när behöver ett hack'n slash få ett lättare spel till konsol?
Det är inte som ett fps spel med aim helper -.-!

Skrivet av Haziza:

Haha fy fan för att lira Diablo på konsole. Börjar tappa respekten för Blizzard. Tur Valve finns

Därför Diablo 1 släpptes till PS1? och som Valve inte släppt konsol spel förut?


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem
Skrivet av Haziza:

Haha fy fan för att lira Diablo på konsole. Börjar tappa respekten för Blizzard. Tur Valve finns

Du vet att nästa CS som valve gör kommer till konsol......

Medlem

Fattas bara att dom gör en ren konsolport... Annars är det väl skitsamma.

Medlem

Vad jag längtar till att spelet släpps och interfacet är galet och Blizzard harklar sig och säger "Ja, alltså efter 1/3 av utvecklingstiden så koncentrerade vi oss på att utveckla till konsoll" xD


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av wingman92:
Skrivet av Haziza:

Haha fy fan för att lira Diablo på konsole. Börjar tappa respekten för Blizzard. Tur Valve finns

Du vet att nästa CS som valve gör kommer till konsol......

CS har aldrig intresserat mig


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av Glutt:

Sen när behöver ett hack'n slash få ett lättare spel till konsol?
Det är inte som ett fps spel med aim helper -.-!

Jadu, man drar ned på hastigheten (vilket man redan gjort) samt att man gör så att man kan gå på klot som ger en hp istället för att behöva vara snabb på hotkeys? Diablo 2 skulle inte gå att spela på de högre svårighetsgraderna på konsol, det är jag ganska så säker på.

Medlem

Att påstå att Diablo III blir sämmre för att det också görs en konsolversion är lika korkat som att påstå att Volvo skulle bli dyrare i Sverige för att vi också exporterar tillverkade bilar till Kina.

PC-kunderna förväntas betala utvecklingen till PC, och konsolkunderna förväntas betala KONVERTERINGEN från PC till konsol.

På samma sätt som Kinesiska kunder förväntas betala sina egna bilar (+frakt)...

Medlem
Skrivet av Haziza:

Haha fy fan för att lira Diablo på konsole. Börjar tappa respekten för Blizzard. Tur Valve finns

Nu finns ju dock i stort sett alla Valve's stortitlar på konsol också...
Förstår inte riktigt ditt resonemang.

Medlem

Trevligt att fler kan få njuta av spelet, bara det utvecklas till PC i första hand så är jag nöjd

Medlem

Jag älskar alla fanboys som kliver in och hatar på att det blir en konsol-version eftersom "Diablo fan inte passar till konsol", sen visar det sig att första diablo faktiskt kom till konsol, med svenska röster tillochmed. Faktum är att det börjar bli rätt tröttsamt att alla ska hata så fort ordet konsol kommer fram. Diablo kommer med all säkerhet klara sig fint även med en konsolversion. Roa ner ffs..


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Minns en gång när Diablo var PC

Då minns du tydligen inte mycket, för Diablo 1 fanns även på Playstation.

Jag tror inte det här kommer påverka spelglädjen för oss som väljer att spela på PC. Multiplattform behöver inte betyda per automatik att ena plattformen faller framför den andra. Är utvecklarteamet duktiga, vilket teamet på Blizzard är, så kan dom lyckas.

Ni som skiter helt i spelet nu bara för att det även kommer på konsol är ju dom enda förlorarna.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Minns en gång när Diablo var PC

Minns en gång när Diablo var på Playstation.
Och Diablo är fortfarande PC, det är ju så det utvecklas först och främst, och det vet dom nog gott och väl mycket om. Att det utvecklas till konsol också innebär inte att det är en dålig sak för PC-folket, så länge det görs för konsol, och PC görs till PC, utan att konsolerna ska hålla tillbaka PC. Tror i alla fall inte detta är fallet, inte för just Diablo åtminstone. Särskilt inte hos Blizzard, blir det skräp så släpps det inte helt enkelt. Då avbryter dom precis innan release av spelet*host*SC:Ghost*host*

Vore häftigt ifall konsol och PC-användare kunde träffas ingame. Vet inte angående Xbox, men PS3 bör kunna få stöd för mus och tangentbord. Borde inte vara så värst mycket problem?

Medlem

Det skulle vara mycket roligare om de sa att det INTE BLIR NÅGON PC VERSION då det blir konsol exklusivt istället. Undrar om Internet skulle dö då?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Ah, grattis er som kör enbart konsoll, kul att ni också kommer få kunna ta del av denna to-be-fantastiska upplevelse! Själv har jag faktiskt köpt en datorn enbart i syftet för att kunna köra Diablo 3 på PC då det är ett format jag föredrar för titlar som dessa.


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

Men lugna ner er, barn. Det är Blizzard vi talar om. Konsolspelet lär inte komma förns efter några månader efter PC versionen.

Jag litar på Blizzard och det lär knappast vara en konsolport till PC.

Haha!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Minns en gång när Diablo var PC

Jag minns det också, Diablo 2 när det kom.

Medlem

Diablo 1 till Playstation med Svenska voice overs var bland det mest hysteriska jag spelat hehe. Skådisarna var så bedrövliga att det blev kul till slut.


signatur
Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Minns en gång när Diablo var PC

Hur tänker du då? Diablo 1 kom till både PC och Sony Playstation.

Skrivet av Ish:

Har inget emot konsol, bara det inte påverkar PC versioner. Vilket det gör historist sett.

Förstår din skeptism men Diablo 1 kom till Playstation och blev kanske ingen mega hit men påverkade varken PSX spelandet eller PC spelandet...
Och vad du syftar på är konsol portade till pc spel vilket historiskt sätt aldrig Blizzard pysslat med.

Och vad jag läst på internet sedan tidigare så sökte Blizzard tidigare developers till avdelningen för att göra D3 till Konsol och jag tvivlar på att dem kommer porta det. Snarare göra en riktig konsol version, det "sägs" också om att det kommer till konsol först 2013-2014 vilket också tyder på att dem absolut inte kommer att bara porta spelet.

Skriv svar