Modellen free-to-play ger Everquest 2 en nystart

Robot
Modellen free-to-play ger Everquest 2 en nystart

I december blev Everquest 2 gratis att spela. Det har genererat ett nytt intresse för spelet.

#everquest-2, #sony-online-entertainment, #lord-of-the-rings-online-shadows-of-angmar


Medlem
Modellen free-to-play ger Everquest 2 en nystart

TOR har en chans fortfarande alltså.

Star trek online blir ju gratis den 17:de. Får se hur det går för det då.

Medlem
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Star trek online blir ju gratis den 17:de. Får se hur det går för det då.

De bestämde sig för att bli gratis den 5e istället


signatur

Game long and prosper

Medlem

F2P = ingen anledning att pirata = större målgrupp

Medlem

Föredrar MMORPG med en fast månadskostnad istället för dessa varianter där man kan köpa sig fördelar.

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Star trek online blir ju gratis den 17:de. Får se hur det går för det då.

De bestämde sig för att bli gratis den 5e istället

Inte enligt http://www.startrekonline.com/f2p

Medlem
Skrivet av Exxo:

Föredrar MMORPG med en fast månadskostnad istället för dessa varianter där man kan köpa sig fördelar.

Håller helt med om detta.

Dåliga är att p2p + item shops börjar bli något av en standard... Är nog inte länge innan det är pay2win + sub i dem populärare spelen.

Medlem
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Exxo:

Föredrar MMORPG med en fast månadskostnad istället för dessa varianter där man kan köpa sig fördelar.

Håller helt med om detta.

Dåliga är att p2p + item shops börjar bli något av en standard... Är nog inte länge innan det är pay2win + sub i dem populärare spelen.

är väll inte så länge sen blizzard gick ut med att det iaf planerades att AH i wow skulle ändras så man kan välja att köpa saker för riktiga pengar kom väll i samband med att de gick ut med att D3 skulle ha en itemshop för riktiga pengar.

Medlem

Har länge länge velat hoppa tillbaka in i EQ2. Om bara tiden hade funnits där...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

F2P = ingen anledning att pirata = större målgrupp

MMO piratas inte oavsett, det går inte.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

F2P = ingen anledning att pirata = större målgrupp

MMO piratas inte oavsett, det går inte.

Fortsätt du tro det om du vill...

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Star trek online blir ju gratis den 17:de. Får se hur det går för det då.

De bestämde sig för att bli gratis den 5e istället

De som hade köpt spelet tidigare kunde köra igång den 5:e, alla andra får köra igång 17:e. Dock så
går det att komma runt om du känner någon som ger dig en invite-kod.

Själv köpte jag spelet när det släpptes, men körde det inte så mycket. Nu när det blev F2P så kör jag en hel del.

Och det är klart det går att "pirata" MMO-spel, men det beror ju på vad som piratas. Klienten kan du ju alltid kopiera från originalskivorna men de går oftast att tanka ner ändå via den officiella hemsidan. Annars förutom WoW, Tibia och en och annat mindre MMIO där det kodats serveremulatorer så går det ju inte att kopiera. Men de som har serveremulatorer går ju att "pirata" men det blir ju ändå inte som originalet, så jag håller dock med att i största allmänhet så går det inte att kopiera ett MMO-spel fullt ut. Och inget företag som gjort ett MMO har lagt ut sina server-filer efter de lagt ner spelet, vilket är synd då spelen skulle ha fortsatt att leva på nätet.

Skrivet av Javas:

De bestämde sig för att bli gratis den 5e istället

Fast bara för dom som tidigare haft en prenumeration. För allmänheten är det fortfarande den 17:e som gäller.

Medlem

Aahh, EQ2! Längtar tillbaka till Norrath ibland faktiskt. Men min lvl 50 mage finns nog inte kvar, det är ganska många år sedan

Medlem

Free to play, pay to enjoy?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Undrar om det är någon speciell server som är F2P eller om man kan använda sin gamla karaktär? Jag har en sovande från 2006.

Medlem

Är detta ett bra spel? Blev lite sugen att testa det nu.

Medlem
Skrivet av Uffelpuff:
Skrivet av Droppz:
Skrivet av Exxo:

Föredrar MMORPG med en fast månadskostnad istället för dessa varianter där man kan köpa sig fördelar.

Håller helt med om detta.

Dåliga är att p2p + item shops börjar bli något av en standard... Är nog inte länge innan det är pay2win + sub i dem populärare spelen.

är väll inte så länge sen blizzard gick ut med att det iaf planerades att AH i wow skulle ändras så man kan välja att köpa saker för riktiga pengar kom väll i samband med att de gick ut med att D3 skulle ha en itemshop för riktiga pengar.

Jo det stämmer väl... inget mer WoW för min del då. Men man har ju visserligen kunnat KÖPA sig fördelar under en väldigt lång tid... dock emot Blizzards regler, men det har ju inte hindrat alla.

Diablo 3 kommer jag skaffa trots det, eftersom jag enbart är intresserad av Single-Player.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Exxo:

Föredrar MMORPG med en fast månadskostnad istället för dessa varianter där man kan köpa sig fördelar.

Föredrar folk som läser på sig och faktsikt förstår att F2P mmos nu inte ger dig något så du blir "bättre" enda möjliga är att t ex kunna levla fortare vilket jag inte ser som ett "problem".

Nuförtiden när alla större MMO:s gått F2P har man ALDRIG kunna köpa sig gear eller annat som gör dig bättrre. Enda spelen du kan göra så i är MMO:s som kommit hit från japan eller om det är väldigt gammalt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tror inte Star Trek överlever tyvärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Tror inte Star Trek överlever tyvärr.

Tyst med dig nu :).

Är trött på magi, överdimensionerade svärd och drakar. Star Trek Online tycker jag är ett kul spel - visst jag är intresserad av Star Trek också - och det ger rätt typ av leveling. Jag körde en del EVE Online förut men det är oerhört svårt och långtråkigt att komma någotvart, i STO har du i alla fall en hel del alternativ. Så jag kommer i alla fall fortsätta köra STO till koreanerna, japanerna och jänkarna släpper något som inte är classic slash'n'bash. Och det spelar ingen roll om det är i rymdem (SW:TOR) eller i fantasivärlden (WoW, AION, WO och 219 till), det är samma koncept ändå. STO tycker jag också är kul för att det är så nära knutet till ST-världen, precis som SW:TOR är till Star Wars-världen, så jag hoppas båda överlever. WoW också om det lyckas överleva panda-sjukan. Alltid bra med lite vettiga alternativ.

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

F2P = ingen anledning att pirata = större målgrupp

MMO piratas inte oavsett, det går inte.

Fortsätt du tro det om du vill...

Spelen kan väl piratkopieras, men en subscription är ju oftast bunden till ett kontokort eller liknande. Det lär väl vara rätt svårt att kopiera såvida man inte stjäl någon annans eller tvingar någon att betala för en. Eller?

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

F2P = ingen anledning att pirata = större målgrupp

MMO piratas inte oavsett, det går inte.

Fortsätt du tro det om du vill...

Spelen kan väl piratkopieras, men en subscription är ju oftast bunden till ett kontokort eller liknande. Det lär väl vara rätt svårt att kopiera såvida man inte stjäl någon annans eller tvingar någon att betala för en. Eller?

Det finns piratservrar som är gratis, finns säkert en hel relativt stora servrar till de flesta mmos.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Exxo:

Föredrar MMORPG med en fast månadskostnad istället för dessa varianter där man kan köpa sig fördelar.

Föredrar folk som läser på sig och faktsikt förstår att F2P mmos nu inte ger dig något så du blir "bättre" enda möjliga är att t ex kunna levla fortare vilket jag inte ser som ett "problem".

Nuförtiden när alla större MMO:s gått F2P har man ALDRIG kunna köpa sig gear eller annat som gör dig bättrre. Enda spelen du kan göra så i är MMO:s som kommit hit från japan eller om det är väldigt gammalt.

Mate jag tror inte du förstått riktigt, inga "stora" mmo går f2p.....de gör ju det för att de är små och vill växa. Det är först Guild Wars 2 som kan bevisa om f2p är något att hänga i julgranen eller inte...Det stora mmo:et som släpptes nyligen är Old Republic som inte är f2p right ^^

Medlem

Loggade in på f2p. insåg att jag inte kan spela min 85 ratonga guardian utan att pröjsa för att få spela den rasen. Sket i det.

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

F2P = ingen anledning att pirata = större målgrupp

MMO piratas inte oavsett, det går inte.

Fortsätt du tro det om du vill...

Spelen kan väl piratkopieras, men en subscription är ju oftast bunden till ett kontokort eller liknande. Det lär väl vara rätt svårt att kopiera såvida man inte stjäl någon annans eller tvingar någon att betala för en. Eller?

Det finns piratservrar som är gratis, finns säkert en hel relativt stora servrar till de flesta mmos.

Ah jo... tänkte inte på det. Men fy fan vad efterblivet det måste kännas att spela på en privatserver som alltid ligger lite efter med uppdateringar eller har helt andra settings.

Medlem
Skrivet av Erasmo:
Skrivet av Javas:
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Star trek online blir ju gratis den 17:de. Får se hur det går för det då.

De bestämde sig för att bli gratis den 5e istället

Inte enligt http://www.startrekonline.com/f2p

Fick reda av min polare att det tydligen bara gäller de som redan har STO konton, en early access kan man kalla det.
Hade man inte varit så upptagen med swtor så hade småspelat lite på min Vulcan igen, men det får vänta ett tag

De som inte har varit STO kunder tidigare får tydligen vänta till den 17e


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Erasmo:
Skrivet av Javas:
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Star trek online blir ju gratis den 17:de. Får se hur det går för det då.

De bestämde sig för att bli gratis den 5e istället

Inte enligt http://www.startrekonline.com/f2p

Fick reda av min polare att det tydligen bara gäller de som redan har STO konton, en early access kan man kalla det.
Hade man inte varit så upptagen med swtor så hade småspelat lite på min Vulcan igen, men det får vänta ett tag

De som inte har varit STO kunder tidigare får tydligen vänta till den 17e

Jag resubbade 19:e december då jag visste att alla subbare får behålla sådant man betalat för när spelet går f2p. Som en extra bonus så måste jag säga att sto blivit riktigt bra nu, många bra inslag som tex duty officers etc. Det enda jag(och alla andra) klagar lite på är att cryptic fokuserar så jäkla mkt på federation och inte på Klingon-sidan, men kör man federation så tror jag att man har väldigt lite att klaga på nu:)
Ot: har aldrig testat eq2, känns inte som om att jag kommer göra det heller.

Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Erasmo:
Skrivet av Javas:
Skrivet av 1DeadlySAMURAI:

Star trek online blir ju gratis den 17:de. Får se hur det går för det då.

De bestämde sig för att bli gratis den 5e istället

Inte enligt http://www.startrekonline.com/f2p

Fick reda av min polare att det tydligen bara gäller de som redan har STO konton, en early access kan man kalla det.
Hade man inte varit så upptagen med swtor så hade småspelat lite på min Vulcan igen, men det får vänta ett tag

De som inte har varit STO kunder tidigare får tydligen vänta till den 17e

Jag resubbade 19:e december då jag visste att alla subbare får behålla sådant man betalat för när spelet går f2p. Som en extra bonus så måste jag säga att sto blivit riktigt bra nu, många bra inslag som tex duty officers etc. Det enda jag(och alla andra) klagar lite på är att cryptic fokuserar så jäkla mkt på federation och inte på Klingon-sidan, men kör man federation så tror jag att man har väldigt lite att klaga på nu:)
Ot: har aldrig testat eq2, känns inte som om att jag kommer göra det heller.

Hur är det med spelets innehåll? Jag gillade verkligen STO när jag spelade det förra året, men tröttnade tyvärr båda gångerna på det fattiga innehållsutbudet. Det känns som Cryptic bara lägger till nya system men inga fler uppdrag/expansioner osv, man orkar inte sitta med Foundry precis hela tiden :/


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar