Windows-Kinect dyker upp 1 februari

Robot
Windows-Kinect dyker upp 1 februari

Microsofts Steve Ballmer röjer att det snart går att viftstyra spel officiellt också på pc. Men det kommer kosta.

#microsoft


Medlem
Windows-Kinect dyker upp 1 februari

*Gäsp*, dags att dessa flugor dör ut snart.

Medlem

Det finns ganska stor potential för just denna produkt till datorn, och då syftar jag allra minst till spel.

Ska bli intressant att få se mer exakt vilka produkter som kommer ut med hjälp av detta nu dock, nu när det kommer gå att officiellt släppa och sälja PC programvara mot den.

Medlem

Vanliga Kinect funkar ju också på dator med några program? Ett exempel är FAST som förkortningen är

Medlem

Kinect i datorn är så jävla ballt. KOpplade in min i datorn, och det är skitballt att kunna styra datorn med den.

Medlem

Riktigt grymt fast priset är för högt!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Undrar om den funkar till 360 med?

Medlem

Den jag har till xboxen var inte värd pengarna, så vad kommer få den här att vara värd ännu mer pengar?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Microsoft gick ut och förklarade varför priset var högre samtidigt och det var inte bara för den innehåller ny hårdvara. Vet inte varför inte FZ tog med detta i sin nyhet ?

Här är anledningen i alla fall

The ability to sell Kinect for Xbox 360 at its current price point is in large part subsidized by consumers buying a number of Kinect games, subscribing to Xbox LIVE, and making other transactions associated with the Xbox 360 ecosystem. In addition, the Kinect for Xbox 360 was built for and tested with the Xbox 360 console only, which is why it is not licensed for general commercial use, supported or under warranty when used on any other platform.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

249 dollar är 1658 SEK


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem

Skulle föredra en äkta AI i datorn som jag kan prata med!

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det finns ganska stor potential för just denna produkt till datorn, och då syftar jag allra minst till spel.

Ska bli intressant att få se mer exakt vilka produkter som kommer ut med hjälp av detta nu dock, nu när det kommer gå att officiellt släppa och sälja PC programvara mot den.

Mmm! Fick liknande tankar. Detta blir nog ett köp, dock inte vid släpp.

Medlem
Skrivet av Hannu:

*Gäsp*, dags att dessa flugor dör ut snart.

Fluga? Nja, skulle nog snarare säga att detta bara är ett litet smakprov på den stundande revolutionen inom interaktion.

Medlem

Kan nog vara spännande med en kinect, windows 8 med metro och en htpc.

Medlem

Spelade något Kinectspel hos en kompis. Det var första och sista gången... Bland det tråkigaste skräpet jag någonsin spelat xD Jag tycker verkligen synd om dem som köpt Kinect

Medlem

Nånting säger mig att det inte kommer vara speciellt bra. Dröjer nog många år till innan det kommer en sån här produkt som verkar tillräckligt intressant för att jag ska köpa den.

Medlem

FOREVER ALONE!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Åh nej...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ser man detta som någonting främst för att spela spel så tror jag man är fel ute, jag tror de själva inser att folk inte vill sitta och fifta med armarna framför sin PC men tänk vad mycket spännande man skulle kunna göra som inte är spel. Videon visade ju på lite exempel men jag tror det kan komma bra många fler anpassningar av olika slag fram över som är mer nytta än nöje inom t.ex. industri och utbildning.

Skrivet av OskarTheRocker:

249 dollar är 1658 SEK

Om man räknar rakt på dollarns pris. Sen så ska det till lite extra moms och kostnaderna för att importera det till sverige m.m. så ger man ett rekommenderat pris på 249 i USA så hamnar det oftast kring 2500 här.

/ LordDaimos

Medlem

är det inte dags att de släpper några bra spel till den istället?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Åh nej...

Månne detta vara en liten ångestfylld allegori för något starkare kraftuttryck?


signatur

Jag vill ha page...

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Åh nej...

Månne detta vara en liten ångestfylld allegori för något starkare kraftuttryck?


signatur

Jag vill ha page...

Medlem

"WindowsKinect - Taking p*rn to a new level".
Skämt åtsido så gillar jag ideen, men roligare ifall man kunde använda sin xbox-kinect på samma effektiva sätt...

Medlem
Skrivet av Typhor:

Skulle föredra en äkta AI i datorn som jag kan prata med!

Skaffa en flickvän...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Typhor:

Skulle föredra en äkta AI i datorn som jag kan prata med!

Skaffa en flickvän...

haha det där var lågt

Medlem

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tror nog att dom ska räkna om...knappast är dollarkurssen 10:- utan snarare 7:- vilket borde göra en sisådär 1700:- för den.

1
Skriv svar