Inget PS4-avslöjande på E3

Robot
Inget PS4-avslöjande på E3

Sony håller fast vid att PS3:an ska leva i tio år och slår fast att nästa Playstation-avslöjande inte görs i Los Angeles i juni.

#sony


Medlem
Inget PS4-avslöjande på E3

PS3 kommer totalt dö ut.. folk kommer slänga sig på Xboxet som vanligt, men men, om de har tänkt att vänta lite extra å sedan dra till med lite mer kraft i sin låda så kan jag godkänna detta..
hoppas bara att PS4 blir bättre att skapa spel på till skillnad från PS3

Medlem

2012 kommer bli ett underbart år för PS3 ändå=) Jag kan vänta ett tag till nästa generation=)

Bäst att hålla käft om vafan man tycker om Sony för att slippa flame war.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

PS3 kommer totalt dö ut.. folk kommer slänga sig på Xboxet som vanligt, men men, om de har tänkt att vänta lite extra å sedan dra till med lite mer kraft i sin låda så kan jag godkänna detta..
hoppas bara att PS4 blir bättre att skapa spel på till skillnad från PS3

Den kommer knappast dö ut den kommer bara växa mer och mer från och med nu. Jag lovar dig. Det är nu 6-7 år senare från launch ps3:an går in i sin ultimata fas. samma hände med ps2an

Medlem

Är inte jätteglad att denna konsolgenerationen lever vidare än riktigt. Inte för att jag har något emot konsoler, men för att det påverkar PC enormt. Utvecklingen står ganska stilla. Fast bortsett från den biten så har jag inget emot att de kör vidare med PS3 ett tag till, fast det är just för att jag själv inte är färdig med konsolen. Kan bero på att jag knappt använt den ens. (Dark Souls idag så det blir en ändring nu!)
Finns ändå en mängd häftiga spel till konsoler.

Angående PS4, hoppas de släpper ett utvecklarvänligare system, Om jag inte minns fel var det sånna himla problem med att utveckla till konsolen i början. Samt kraftfullare. Gärna kraftfullt nog för utrymme för höga upplösningar i alla spel, gärna mer än 30 fps(fast de tär ju upp till utvecklarna) och lite plats för anti aliasing hade inte varit helt fel. Kanske även bör se till att ha med ordentligt med RAM denna gången. Ingen aning varför de skippade det sist...

Medlem
Skrivet av Ztreek:

PS3 kommer totalt dö ut.. folk kommer slänga sig på Xboxet som vanligt, men men, om de har tänkt att vänta lite extra å sedan dra till med lite mer kraft i sin låda så kan jag godkänna detta..
hoppas bara att PS4 blir bättre att skapa spel på till skillnad från PS3

Microsoft har ingen anledning att presentera en ny konsol. De har fått ett uppsving i försäljningen tack vara Kinect och 360 har precis börjat gå med vinst. 360 mår bättre än någonsin och PS3 börjar precis komma igång. Dagens "hd"-konsoler kan utan tvekan leva minst 3 år till.

Medlem

finns det något som en ny generation av konsoler skulle ge annat än en marginell skillnad i grafik och datorkraft?

Medlem
Skrivet av VelociRaptor:
Skrivet av Ztreek:

PS3 kommer totalt dö ut.. folk kommer slänga sig på Xboxet som vanligt, men men, om de har tänkt att vänta lite extra å sedan dra till med lite mer kraft i sin låda så kan jag godkänna detta..
hoppas bara att PS4 blir bättre att skapa spel på till skillnad från PS3

Den kommer knappast dö ut den kommer bara växa mer och mer från och med nu. Jag lovar dig. Det är nu 6-7 år senare från launch ps3:an går in i sin ultimata fas. samma hände med ps2an

Det är dock en väldigt stor skillnad mellan Ps3 och Ps2, Ps2 var tveklöst dominerande på sin tid medan Ps3 är den mins6t5 säljande konsolen denna generation och den som får dassigast portar av 3:e parts spel. Samt att Ps2 fortfarande duger gott till Singstar och annan casual gaming. Slutligen är Ps3 fortfarande hyfsat dyr för att kunna erbjuda något för casuals (som hållit Ps2 levande). Klart att Sony vill vända denna förlust till vinst, och hålla kvar Ps3, men någon ny Ps2 blir det aldrig, det bästa de kan hoppas på är att vänta tills 720 och Wii U är utannonserade och uppvisade för att sedan bräcka dem med bättre hårdvara och fler funktioner, eller lägre pris.,

Skrivet av kebbe:

Microsoft har ingen anledning att presentera en ny konsol. De har fått ett uppsving i försäljningen tack vara Kinect och 360 har precis börjat gå med vinst. 360 mår bättre än någonsin och PS3 börjar precis komma igång. Dagens "hd"-konsoler kan utan tvekan leva minst 3 år till.

Både ja och nej, visserligen går 360 lysande för MNS och de har ju börjat göra vinst på varje såld konsol också, men trots det så borde även de inse att "HC gamers" såväl som utvecklare vill ha nya konsoler och mer prestanda. 360 kommer tveklöst att leva kvar och bundlas med Kinect för en billig poenning för att locka casuals (som Ps2 förra generationen med Singstar etc), men för att inte förlora en viktig målgrupp till Wii U, Ps4 eller PC, och för att få lead version av kommande generations spel, måste MS ut med en konsol snabbt. Ge utvecklarna något att optimera på, ge "early adepters" något att köpa och släng in nya funktioner som gör alla sugna (koppla ihop PC, konsol och mobil), som inte konkurrenterna kan erbjuda.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av kebbe:

Microsoft har ingen anledning att presentera en ny konsol. De har fått ett uppsving i försäljningen tack vara Kinect och 360 har precis börjat gå med vinst. 360 mår bättre än någonsin och PS3 börjar precis komma igång. Dagens "hd"-konsoler kan utan tvekan leva minst 3 år till.

Både ja och nej, visserligen går 360 lysande för MNS och de har ju börjat göra vinst på varje såld konsol också, men trots det så borde även de inse att "HC gamers" såväl som utvecklare vill ha nya konsoler och mer prestanda. 360 kommer tveklöst att leva kvar och bundlas med Kinect för en billig poenning för att locka casuals (som Ps2 förra generationen med Singstar etc), men för att inte förlora en viktig målgrupp till Wii U, Ps4 eller PC, och för att få lead version av kommande generations spel, måste MS ut med en konsol snabbt. Ge utvecklarna något att optimera på, ge "early adepters" något att köpa och släng in nya funktioner som gör alla sugna (koppla ihop PC, konsol och mobil), som inte konkurrenterna kan erbjuda.

Fast nu förutsätter du att PS4 släpps långt innan nästa Xbox. Jag tror mer på ett scenario där Nintendo släpper sin nästa konsol för tidigt och därför placerar sig mellan ett generationsskifte på samma sätt som SEGA gjorde med Dreamcast.

Av vad vi har sett så är Wii U jämförbar med dagens HD-konsoler, det kan delvis förklara varför den har mötts av ett ganska svalt intresse. Nintendo har skyltat med att man nu - 7 år försent - kan erbjuda ett liknande spelbibliotek som konkurrenterna. Skulle Microsoft och Sony presentera sina uppföljare lagom till att Nintendo släpper Wii U nästa år så skulle de effektivt döda Wii U-försäljningen. På så sätt skulle de dessutom köpa 3 år till sina nuvarande konsoler (2012, 2013 och 2014).

Medlem

10 år? *suuuuuuck*
Just die already

Medlem

Fy fan att man ska behöba dras med denna skitgrafiken i några år till då


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Härligt!
Det kommer att dröja innan varje människa som köpt en PS2 det senaste halvåret (jo jag skrev PS2) har bytt till en LCD HD TV. Jag tror 10 år är helt rätt tänkt i och med att många fortfarande är kvar på tjockTV och inte har behovet av HD. 2016 så vet vi kanske också hur bra 3D slagit och om 4K är något att sattsa på.

Det jag hoppas man gör till nästa generations konsoler är att ställa krav på att spelen ska kunna köra äkta 1080p i 60FPS som minimum. Samt att man självklart ger dem hårdvara för att göra detta.
Skulle inte förvåna mig om Google kommer med något konsol-liknande, de har ju redan GoogleTV varför inte sätta in spel där också.

Medlem

7 år gammal hårdvara. Spelen är redan riktigt mycket efter i grafikfronten om man jämför med PC. Det är som att ställa 8 bits emot PS2


signatur

AYY LMAO

Medlem

Shit det innebär inget nytt Gran Turismo förrän PS4 då

Medlem

Jävla industrin sitter fast i stenåldern

Köp på era 360 och ps3 spel bara KÖP
VARJE ÅR SAMMA TITEL.
Glöm inte det, dom är dom viktigaste spelen!

KÖÖÖP!!!!

Som tur har man inte mycket tid att spela längre.

Medlem

HAHAHA!

Seriöst tror någon på att Sony skulle avslöja om Playstation 4 kommer visas på E3 eller inte i en jäkla interjuv ?

Det måste väl alla förstå att dom inte gör. Dom vill ju ha världens WOW av alla när dom släpper det på E3.

Självklart dementera dom detta


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Ingen brådska, PS3 håller än eftersom det inte finns något värdigt alternativ.


signatur

Meep!

Medlem

Dess äldre konsoler dess fler företag satsar på PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Haziza:

7 år gammal hårdvara. Spelen är redan riktigt mycket efter i grafikfronten om man jämför med PC. Det är som att ställa 8 bits emot PS2

Problemet med PC är att dom kommer inte i närheten av dom fina exklusiva spelen vi får på Konsol.

Sen kan man ju fråga sig vad för grafik man vill ha?

AW8
Medlem

"10 år lång livscykel"... En tiondel av ett sekel, vilket skämt. Inte konstigt att Crysis 2 är instängt utan förstörelse och Skyrim fortfarande har slutna städer. Släpp nya konsoler nån gång!

Ser fram emot nästa konsolgeneration då hoppet i grafik och tekniska begränsningar säkert blir skitstort.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Det kan lätt ändra sig kan jag nog tro

Inaktiv
Skrivet av VelociRaptor:
Skrivet av Haziza:

7 år gammal hårdvara. Spelen är redan riktigt mycket efter i grafikfronten om man jämför med PC. Det är som att ställa 8 bits emot PS2

Problemet med PC är att dom kommer inte i närheten av dom fina exklusiva spelen vi får på Konsol.

Sen kan man ju fråga sig vad för grafik man vill ha?

BF3...

Medlem
Skrivet av VelociRaptor:
Skrivet av Haziza:

7 år gammal hårdvara. Spelen är redan riktigt mycket efter i grafikfronten om man jämför med PC. Det är som att ställa 8 bits emot PS2

Problemet med PC är att dom kommer inte i närheten av dom fina exklusiva spelen vi får på Konsol.

Sen kan man ju fråga sig vad för grafik man vill ha?

Jaså? Så ni får fina spel som Red Orchestra 2, Total War, Starcraft, Hard Reset osv? Nja, tänkte väl det.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av VelociRaptor:
Skrivet av Haziza:

7 år gammal hårdvara. Spelen är redan riktigt mycket efter i grafikfronten om man jämför med PC. Det är som att ställa 8 bits emot PS2

Problemet med PC är att dom kommer inte i närheten av dom fina exklusiva spelen vi får på Konsol.

Sen kan man ju fråga sig vad för grafik man vill ha?

Jaså? Så ni får fina spel som Red Orchestra 2, Total War, Starcraft, Hard Reset osv? Nja, tänkte väl det.

sedan har man diablo 3 och star wars som ligger på topplistan

Medlem
Skrivet av wasdrf:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av VelociRaptor:
Skrivet av Haziza:

7 år gammal hårdvara. Spelen är redan riktigt mycket efter i grafikfronten om man jämför med PC. Det är som att ställa 8 bits emot PS2

Problemet med PC är att dom kommer inte i närheten av dom fina exklusiva spelen vi får på Konsol.

Sen kan man ju fråga sig vad för grafik man vill ha?

Jaså? Så ni får fina spel som Red Orchestra 2, Total War, Starcraft, Hard Reset osv? Nja, tänkte väl det.

sedan har man diablo 3 och star wars som ligger på topplistan

Yes, och Guild Wars 2 som jag ser fram emot något så enormt

Medlem

Bara inte spelutvecklarna håller tillbaka pc och övriga next-gen spel för att de ska multiplatforma så skiter jag i vilket.

Medlem
Skrivet av wasdrf:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av VelociRaptor:
Skrivet av Haziza:

7 år gammal hårdvara. Spelen är redan riktigt mycket efter i grafikfronten om man jämför med PC. Det är som att ställa 8 bits emot PS2

Problemet med PC är att dom kommer inte i närheten av dom fina exklusiva spelen vi får på Konsol.

Sen kan man ju fråga sig vad för grafik man vill ha?

Jaså? Så ni får fina spel som Red Orchestra 2, Total War, Starcraft, Hard Reset osv? Nja, tänkte väl det.

sedan har man diablo 3 och star wars som ligger på topplistan

D3 kommer blir underbart till Xboxen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Det blir förmodligen tidigare än 10 år. Just nu vette fan.

Medlem

Extremt tacksam att man har en hyfsat bra PC då 360 och PS3 redan för 2 år sedan var föråldrade grafikmässigt. Men en xbox 3 till november eller så låter mer troligt

12
Skriv svar