Dice intensifierar jakten på Battlefield 3-fuskare

Robot
Dice intensifierar jakten på Battlefield 3-fuskare

Dice har ställt in siktet på alla som inte spelar schyst. I ett blogginlägg lovar spelföretaget att de ska lägga mer resurser på att stänga av fuskare.

#digital-illusions-ce, #battlefield-3


Medlem
Dice intensifierar jakten på Battlefield 3-fuskare

Helt rätt, men de borde ändra i battlelog, så att det är en synligare "Report" knapp

Medlem

Var väl på tiden!

Medlem

Borde vara enklare att rappotera, ofta glömmer jag namnet på personen när jag väl har stängt ner spelet

Medlem

PÅ TIDEN!!! Är ju fuskare på varannan server numera!

Medlem

Hoppas dom lyckas bättre än med bfbc2, där fanns det ju sjukt många fuskare.

Medlem

Bra, inte stött på några fuskare föränn nu senaste dagarna. Två stycken allt som allt. Jävligt irriterande om än så få.

Banna horungarna!

Medlem

Dom borde resetta statsen på alla som blivit buggade så dom har 832573257893275983274983274 poäng för att inte göra något alls.. sen alla som man kan se att dom har utnytjat buggar för att få levlar och sånt borde också få reset

Medlem

Skönt, frågan är dock hur effektivt det kommer bli.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Kuci:

Borde vara enklare att rappotera, ofta glömmer jag namnet på personen när jag väl har stängt ner spelet

Det är sånt du har Battle Reports till.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

det borde finnas en remember-knapp på varje gubbe som är inne och lirar som man trycker på, för att där få upp en ruta, där man skriver ett snabbmeddelande om vad man upplevt, och när matchen väl är över ligger det kvar på ens logg och där kan sen fylla i ytterligare vad det är man upplevt och sedan trycka på send så är det klart och den "felande" länken är där med anmäld. Kom ihåg var ni hörde det först.

och angående att hinna skriva en rapport - förmodligen väljer du ju att anmäla personen då han dödat dig på ett alltför orealistiskt sätt eller agerat på ett sätt som får dig att reagera, och det borde givetvis innebära att du hinner att trycka på rememberknappen - plita ner några snabba stödord och sedan trycka på spawnknappen för att komma in i matchen igen. Kom ihåg vart ni hörde det först;D

Medlem

Jag som inte spelar BF3, vad är det för fusk det rör sig om? Tredje part/ändringar (aimbot osv?) i spelet? Eller buggar?

Medlem

Mötte på en igår och en idag, kan säga att hela dagen blev förstörd..

Medlem

De kan börja med att göra report-knappen något tydligare så att alla som inte vet om den faktiskt ser den.

Medlem

Eller så trycker man bara på *Print Screen* så har man en bild på vad gubben som fuskar heter?

Medlem

Får mig att skratta hur dåliga dem är på det.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Saftnisse:

Eller så trycker man bara på *Print Screen* så har man en bild på vad gubben som fuskar heter?

Battle Report är fortfarande smidigaste vägen att gå. Print Screen i Bf3 ger bara en svart bild, isf måste man ha Fraps eller motsvarande aktiverat.

Skrivet av Idono:

Får mig att skratta hur dåliga dem är på det.

Jag har förstått att du inte gillar Bf3 men måste du gå in i VARJE Bf3-nyhet och tala om det?

Medlem

Spelar Battlefield Hereos och Ea (Easy) säger att dom jagar fuskare men känns som det inte gör någon skillnad.

Dom bannar ingen så länge man inte har video bevis ändå. Och vem fan spelar med ett inspelningsprogram igång hela tiden ?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Gen
Medlem

Helt rätt, bra Dice!

Medlem

Man kan ju hoppas iaf... Så pass mycket fusk det är i dagsläget så är det ju rätt sjukligt..

Medlem

Blev förbannad igår när jag spelade då en snubbe gick runt å knivade i luften och på så sätt fick kills hela tiden:S man sprang som vanligt för att sen "dö" . killcam visade snubben som knivade i luften LÅNGT ifrån min position. haha helt sjukt

Medlem

Sedan en vecka sen hade jag kunnat säga att jag aldrig har mött någon fuskare.
Nu?
Har jag mött fan över...7 stycken fuskare på olika Metro servrar. Kul.

Medlem

@Kuci
Gå in på battlelograpporten så ser man oftast vem det var som fuskade. Klicka vidare därifrån för att rapportera.

Medlem

Varje dag, åtminstone 2stycken!

Medlem

Och där försvann merdelen av DICE´s rysska kundbas....


signatur

#PCMR

Medlem

Om ni vill ta ett screenshot i bf3 så öppna consolen och skriv Screenshot.render och sen enter så är det klart!

Medlem

Rapporterade en spelare för en månad sedan som "autokillade" från 1km. Gick in och kollade hans profil igår. Wiped Alla stats var nollade..HAHA!!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Hade en kille i samma lag som mig på caspian, som hade ngt underligt fusk som gjorde att varje ggn ngn i fiende laget spawnade, så dog dem. han låg på över 50 kills bara ngn minut in på matchen.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Hade en kille i samma lag som mig på caspian, som hade ngt underligt fusk som gjorde att varje ggn ngn i fiende laget spawnade, så dog dem. han låg på över 50 kills bara ngn minut in på matchen.

haha nice avatar! ;D

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Annanaz:

Hade en kille i samma lag som mig på caspian, som hade ngt underligt fusk som gjorde att varje ggn ngn i fiende laget spawnade, så dog dem. han låg på över 50 kills bara ngn minut in på matchen.

haha nice avatar! ;D

+1

*Brofist*


signatur

Rwa?

123
Skriv svar