Fallout Online från Interplay ett minne blott

Inaktiv

Det var ju ganska väntat


signatur

Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting, tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring!

Och interplay är bra på att göra MMOs eller? lol
Hade ju blivit katastrof....gissningsvis

ZeniMax Online Studios FAQ:

We're the best kept secret in the gaming industry… But, seriously, we're the online game development studio of ZeniMax Media, who also owns Bethesda Softworks. So think of us as the multiplayer-focused Bethesda Softworks.

Our President was one of the founders of Mythic Entertainment and was the producer of Dark Age of Camelot and lots of other titles there. Our team is made of many other people who worked at Mythic, as well as NCsoft, Firaxis, Sony Online, EA, and Bethesda Softworks. ZeniMax Online's staff had leadership roles on popular MMOGs like Dark Age of Camelot, Warhammer Online, Star Wars: Galaxies, Ultima Online, and The Sims Online.

Suffice it to say, we are very experienced and are looking forward to making the best MMOGs possible.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Det folk missar är att ett MMO aldrig kan ha samma "atmosfär" som ett djupt singleplayer.. det är inte möjligt på en sån stor skala.. Det kanske kommer nåt undantag i framtiden men det hade inte varit Fallout MMO, för det skulle varken bli sandbox, konsekvent eller svårt.

Themepark MMO'n är bara timesinks med taktiker för att få dig att fortsätta spela även om du inte faktiskt uppskattar det.

Medlem
Skrivet av NorthLion:
Skrivet av Kapitel_III:

Jag må låta oehört bitter just nu, men det struntar jag i. Jag ska inte förvandla mitt inlägg till en whinestorm mot de nya Fallout-spelen, men en mening kommer alltid eka i min skalle:

Bethesda kommer aldrig överstråla de två första spelen, NEVAAAR!

Det kommer inte Interplay heller. Jag är glad att Interplay tappar Fallout eftersom jag fortfarande är bitter över hur de mördade Black Isle Studios (seriöst, det var riktigt fula saker på gång där) och på så sätt förstörde en fortsättning på traditionella Fallout 1 & 2. Fallout: BoS någon? urk..

Fallout:BoS är ett riktigt bra spel! Dåligt i förhållande till Fallout 1&2, men i sig ett riktigt bra spel.

Inaktiv

Ännu en spelserie skonad från MMO-sjukan. Näst intill varenda spelserie som blir till ett MMO verkar ju ta stopp, inga fler sp-spel så länge MMOet är populärt och drar in pengar.

Medlem

Värt att tänka på är att de flesta som utvecklade Fallout 1 och 2 inte har något att göra med interplay idag.. så finns inget som säger att de skulle vara originalen mer trogna ändå..

Medlem

Fallen earth går ju att testa för de som vill ha ett postapokalyptiskt mmo.

Helt ok spel när man vant sig vid stilen, crafting'en var iaf mycket bra gjort har jag för mig, stridssystemet kändes helt ok också för den delen.
Ett par nya grepp här och där, kändes bra nog för mig.
(man måste sikta själv med vapnen, t.ex)

Det är inte Fallout, det är mer Mad max över spelet.

Inaktiv

I used to be an...


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av badpop:

Trist, hade velat testa Fallout av Interplay igen. Bethesda lyckades inte återskapa känslan ifrån de första 3 spelen (1, 2 och tactics).

By mutants for mutants.

Interplay ska inte ha creds för Fallout universet. Det ska Black Isle Studios ha. Interplay var bara spåniga utgivare.

Fallout utvecklades av Interplay, 1998 bildades Black Isle divisionen inom Interplay och utvecklade Fallout 2.

Medlem

Meh... gillade inte falout3 det var inte rätta känslan...
BoS gillade jag, fans inget som slog känslan att mörsa med en gammal browning 50cal
tror inte jag spelat ett enda spel jag gillar från zenimax, q4 var ju ganska sköj visserligen

Medlem
Skrivet av badpop:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av badpop:

Trist, hade velat testa Fallout av Interplay igen. Bethesda lyckades inte återskapa känslan ifrån de första 3 spelen (1, 2 och tactics).

By mutants for mutants.

Interplay ska inte ha creds för Fallout universet. Det ska Black Isle Studios ha. Interplay var bara spåniga utgivare.

Fallout utvecklades av Interplay, 1998 bildades Black Isle divisionen inom Interplay och utvecklade Fallout 2.

Inte enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_%28series%29

Har även för mig att Interplay inte utvecklade nästan ett skit utan de var endast utgivaren. Ska kicka i gång Fallout senare för att se vad som står i credsen.

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av badpop:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av badpop:

Trist, hade velat testa Fallout av Interplay igen. Bethesda lyckades inte återskapa känslan ifrån de första 3 spelen (1, 2 och tactics).

By mutants for mutants.

Interplay ska inte ha creds för Fallout universet. Det ska Black Isle Studios ha. Interplay var bara spåniga utgivare.

Fallout utvecklades av Interplay, 1998 bildades Black Isle divisionen inom Interplay och utvecklade Fallout 2.

Inte enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_%28series%29

Har även för mig att Interplay inte utvecklade nästan ett skit utan de var endast utgivaren. Ska kicka i gång Fallout senare för att se vad som står i credsen.

Vad jag förstår ska detta vara vad som gäller för Fallout 1:
Developed by: Interplay Productions, Inc.
Published by: Interplay Entertainment Corp.

Medlem
Skrivet av hawk:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av badpop:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av badpop:

Trist, hade velat testa Fallout av Interplay igen. Bethesda lyckades inte återskapa känslan ifrån de första 3 spelen (1, 2 och tactics).

By mutants for mutants.

Interplay ska inte ha creds för Fallout universet. Det ska Black Isle Studios ha. Interplay var bara spåniga utgivare.

Fallout utvecklades av Interplay, 1998 bildades Black Isle divisionen inom Interplay och utvecklade Fallout 2.

Inte enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_%28series%29

Har även för mig att Interplay inte utvecklade nästan ett skit utan de var endast utgivaren. Ska kicka i gång Fallout senare för att se vad som står i credsen.

Vad jag förstår ska detta vara vad som gäller för Fallout 1:
Developed by: Interplay Productions, Inc.
Published by: Interplay Entertainment Corp.

Jo, Jag kan ha fel. Det står fortfarande inte klart på wiki vem som gjorde vad. Ska dock kolla upp det när jag får tid. Men det verkar som att när de gjorde Fallout så var det en grupp personer under Interplay, efter det gjorde företaget en struktur ändring och samma grupp personer tilldelades en egen studio (BIS) där de gjorde Fallout 2 o.s.v. eftersom de i fortsättningen skulle göra Interplays rollspel. Sedan gick det ju som det gick :/

Medlem
Skrivet av cinderella:
Skrivet av hawk:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av badpop:
Skrivet av cinderella:
Skrivet av badpop:

Trist, hade velat testa Fallout av Interplay igen. Bethesda lyckades inte återskapa känslan ifrån de första 3 spelen (1, 2 och tactics).

By mutants for mutants.

Interplay ska inte ha creds för Fallout universet. Det ska Black Isle Studios ha. Interplay var bara spåniga utgivare.

Fallout utvecklades av Interplay, 1998 bildades Black Isle divisionen inom Interplay och utvecklade Fallout 2.

Inte enligt http://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_%28series%29

Har även för mig att Interplay inte utvecklade nästan ett skit utan de var endast utgivaren. Ska kicka i gång Fallout senare för att se vad som står i credsen.

Vad jag förstår ska detta vara vad som gäller för Fallout 1:
Developed by: Interplay Productions, Inc.
Published by: Interplay Entertainment Corp.

Jo, Jag kan ha fel. Det står fortfarande inte klart på wiki vem som gjorde vad. Ska dock kolla upp det när jag får tid. Men det verkar som att när de gjorde Fallout så var det en grupp personer under Interplay, efter det gjorde företaget en struktur ändring och samma grupp personer tilldelades en egen studio (BIS) där de gjorde Fallout 2 o.s.v. eftersom de i fortsättningen skulle göra Interplays rollspel. Sedan gick det ju som det gick :/

Black Isle Studios (1996) första spel som företaget släppt är Fallout 2 även om flera personer säkert medverkade i utvecklingen av Fallout 1 också.

http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Isle_Studios

Sedan 2003 så upplöstes företaget varav flera hade redan hoppat av och skapat Obsidian Entertainment.

Med tanke på att flera nyckelpersoner hade hoppat av Interplay innan Fallout MMO'n var påbörjad, så hade jag svårt att se Fallout MMO'n som värdig del av den originella serien.

Early proof of concept bilder visade att de gjorde utseendet i princip som Fallout3 så jag förstår inte hur folk kan prisa spelet innan det släppts bara för att ett visst företag står bakom det... som inte ens har samma anställda kvar som utvecklade ursprungliga serien.

Om det skulle varit en "äkta" Fallout uppföljare i MMO form så skulle det varit isometrisk vy och det ursprungliga teamet skulle utvecklat det. IMO!

12
Skriv svar