EA stäms på grund av helikoptrar i Battlefield 3
Ehh plocka ut Amerikanska, Ryss skiten och sätt in lite svenskt.
Sverige är ett litet provinsiellt land i Europas periferi. Hade för större delen av världen varit lika intressant som att spela för Uganda.
Hade mycket hellre kört en militär shooter där man får spela som militär/rebell från Uganda, Schweiz, Turkmenistan, Qutar, Angola eller vad fan som helst så länge man slipper spela som jänkare. Är så äckligt uttjatat med militär shooters som det är och det hjälper ju knappast att man 99% av gångerna tvingas spela som någon stereotypisk vapenkåt GI Joe springande omkring skjutande som en efterbliven älg på någon fattig mörkhyad befolkning beväpnad med slangbellor, alternativt ryssar/kineser/nordkoreaner/nazister.
Ok vi fattar USA är ett väldigt militaristiskt land i verkligheten men dem flesta shooters är ju knappast speciellt realistiska ändå så varför inte mixa till det lite? Säg till exempel en militärshooter där Island får för sig att invadera Norge :D. För övrigt är ju Codname Eagle det roligaste spelet Dice gjort och där finns inga amerikaner med men det funka ändå.
Anledningen är naturligtvis att det inte säljer, och det vet de, "amerikanen" vill inte ens se engelskspråkig film om den så är från England. Så det där med undertexter och "icke läskunniga korkade jänkare" nån oftast drar upp när ämnet kommer på tal är bara en del av förklaringen, det finns några intressanta exempel på detta.
Vet att ett flertal vapen- och siktestillverkare istället har tryckt på att deras varunamn ska synas i spel som MW3, de betraktar det som gratis reklam. När kidsen sen skaffar sig en bössa så kommer dessa vilja ha ett reflexsikte från eotech. Det är just vad det är, gratis reklam men det verkar inte alla fatta. I synnerhet inte patentnissar som just har det som arbete, att hitta strunt som rättfärdigar deras fortsatta anställning.
Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.
Vet att ett flertal vapen- och siktestillverkare istället har tryckt på att deras varunamn ska synas i spel som MW3, de betraktar det som gratis reklam. När kidsen sen skaffar sig en bössa så kommer dessa vilja ha ett reflexsikte från eotech. Det är just vad det är, gratis reklam men det verkar inte alla fatta. I synnerhet inte patentnissar som just har det som arbete, att hitta strunt som rättfärdigar deras fortsatta anställning.
Gratis reklam? För vadå? Du är väl medveten om att barn inte kan köpa dessa sikten va? Det är liksom som att slänga ner bananer till primater i djungeln och lämna kvar Chicita loggan.. För det är ju reklam och kan ju leda till att primaterna vill ha mer bananer från Chicita..
Jädra SOPA land!
Landet där ens liv kan gå åt helvete pga livstids stämningar för att kaffet serveras för varmt. Förut var dom mest komiska med sina dumheter men numer blir jag bara trött.
Jag önskar nästan att SOPA blir av så de kan stänga in sig i sitt lilla nötskal och låta resten av världen klara sig utan dem...suck
Ja där är för mycket stämningar men kaffe-jämförelsen är dålig. Kvinnan som stämde McDonalds för det varma kaffet fick 3e gradens brännskador i skrevet och fick genomföra hudtransplantationer. Hon dog nästan och McDonalds ville betala en struntsumma istället för att täcka några sjukhuskostnader. Bilderna på skadorna finns på nätet men är lite för obehagliga för att länka här.
Ok, det var en dålig jämförelse och en tragisk historia. Hade bara tagit kort notis om artikeln men missat djupet i den.
I vilket fall så är det en avskyvärd företagskultur dem har. Många företag vars enda existens går ut på att livnära sig på och förstöra andras jobb för att de inte kan producera något vettigt själva, parasiter.
Detta är knappast något som bara gäller USA. Det var en stämning för en tid sedan i Sverige som gällde en av vinklarna på en lotsbåt, där käranden hävdade att ena vinkeln var kopierad från en båt han designat, och han fick rätt.
Så det är löjeväckande att se hur många som i sin okunskap skanderar "USA!!1" när precis samma saker händer även i Sverige.
Vet att ett flertal vapen- och siktestillverkare istället har tryckt på att deras varunamn ska synas i spel som MW3, de betraktar det som gratis reklam. När kidsen sen skaffar sig en bössa så kommer dessa vilja ha ett reflexsikte från eotech. Det är just vad det är, gratis reklam men det verkar inte alla fatta. I synnerhet inte patentnissar som just har det som arbete, att hitta strunt som rättfärdigar deras fortsatta anställning.
Gratis reklam? För vadå? Du är väl medveten om att barn inte kan köpa dessa sikten va? Det är liksom som att slänga ner bananer till primater i djungeln och lämna kvar Chicita loggan.. För det är ju reklam och kan ju leda till att primaterna vill ha mer bananer från Chicita..
Nu utvecklas ju inte dessa spel enbart för sverige. I jämförelse med den amerikanska konsumentmarknaden för datorspel är sverige endast en förort till någon namnlös stad. I USA kan du än så länge i stort sett köpa vilken bössa du vill. Om vi tar sverige som exempel, som tyvärr är lite begränsat på den punkten, så finns det inga begränsningar gällande siktesköp som exemplet jag gav med eotech/aimpoint. Man ska förstås vara 18 år och inneha licens innan det monteras på sin remington 870 som du kan köpa i närmaste jaktia eller på blocket.
Så svårt är det inte.
Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.