Stalker 2 lever än

Medlem

Jag blir såååå lycklig!! =')


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av Friberg:

Skit i multiplattform och fortsätt med endast PC så blir det jäkligt bra!

va ju därför dom va tvungna att gå i konkurs pundare


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:
Skrivet av Friberg:

Skit i multiplattform och fortsätt med endast PC så blir det jäkligt bra!

va ju därför dom va tvungna att gå i konkurs pundare

Ta reda på lite information innan du uttalar dig. De gick i konkurs för att de försökte göra det multiplattform. Stalker har sålt över 4 miljoner.

Medlem
Skrivet av AshTray:

Jag tror och hoppas att de skiter i konsol-versionerna.

Hell yes!

Jag må vara en gammal get men episka fps gör sig bäst med tangentbord och mus.

Stalker-spelen är den huvudsakliga anledningen till att jag håller min stationära dator i någorlunda trim. Jag skiter blankt i om det är fullt med buggar, det ger bara replay-värde sen när complete-moddarna släpps

Känslan i stalker finns ingen annan stans enligt mej, jag hoppas som tusan att dom kommer fortsätta på samma spår.

Om de fortfarande gör S2 till PC som de tänkt sig så kommer det bli bra även om det kommer till Mr. Konsoll

Det finns liv än i besten, härligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Årets hitills bästa nyhet!!!!

Hoppas de gör det vettiga beslutet att knipsa ev. konsollversioners dead weight och fokuserar 100% på digital distribution till PC (Steam-exklusivitet skulle inte sitta fel).

Now get out of here Stalker!

Medlem

Så länge dom inte "fördummar" PC-versionen till konsolnivå spelar det väl ingen roll att dom gör till samtliga plattformar. Tyvärr är det så att det barkar ditåt vilket är helt kass!!! Använd de olika plattformarnas styrkor istället för att hitta nån dålig kompromiss...

Serien "lever", är inte det inte det viktigaste?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Party !!!!


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Serien "lever", är inte det inte det viktigaste?

Var nog säkert en hel del starwars fans som sa något liknande till personer som uttryckte sin oro inför episode 1 :S. Näe ärligt talat det viktiga är inte bara att serien lever utan att vi faktiskt får se en värdig uppföljare. För om det bara slutar med att vi får se ännu en nerdummad PC titel pga att det ska anpassas för konsol kan det lika väl vara. Hoppas som folk säger att dem nu först och främst koncentrerar sig på att få klart PC versionen som banne mig ska vara deras huvudplatform för att senare få kompremiss versionerna klara.

Och innan folk börja gnälla och nämner hur man visst kan göra spel som Stalker lika bra på 360/ps3 som på PC, yeah, yeah, yeah sure och Skyrim hade funkat lika bra till Wii då också eller? Fucking bullshit and you know it.

Ehm hmm vart var jag nu... oh yeah Stalker 2 YAAAAY.... hopefully :)... :|... :/.... :).

Medlem

Oh, sweet! Gillar Stalker spelen, speciellt första som hade en riktigt bra stämning (om än lite buggigt) och sedan blir det ju schyssta moddar till PC!


signatur

"Assumption is the mother of all fuckups..."

Medlem

Fy fan vad härligt, bara att hålla tummarna, & räkna ner dagarna till kanske ytterligare ett guld S.T.A.L.K.E.R!

Medlem

Hoppas de gör det enda smarta, skit i Pc versionen till senare pga bugg-problem och pirater, satsa istället på att utveckla konsolversionen bra och njut av miljoner sålda ex redan första månaden.
Pengarna de drar in kan de använda för att finputsa PC-versionen så den blir spelbar på release och kanske lägga in nytt material, och hoppas att folk köper spelet. Hur som helst, släpp på konsol eller gå i KK, det är tyvärr så det ser ut idag för många utvecklare...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hoppas de gör det enda smarta, skit i Pc versionen till senare pga bugg-problem och pirater, satsa istället på att utveckla konsolversionen bra och njut av miljoner sålda ex redan första månaden.
Pengarna de drar in kan de använda för att finputsa PC-versionen så den blir spelbar på release och kanske lägga in nytt material, och hoppas att folk köper spelet. Hur som helst, släpp på konsol eller gå i KK, det är tyvärr så det ser ut idag för många utvecklare...

Har ju bara sålt 4+ miljoner på PC, så det är ganska lugnt verkar det som.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Hoppas de gör det enda smarta, skit i Pc versionen till senare pga bugg-problem och pirater, satsa istället på att utveckla konsolversionen bra och njut av miljoner sålda ex redan första månaden.
Pengarna de drar in kan de använda för att finputsa PC-versionen så den blir spelbar på release och kanske lägga in nytt material, och hoppas att folk köper spelet. Hur som helst, släpp på konsol eller gå i KK, det är tyvärr så det ser ut idag för många utvecklare...

Stalker på konsol?Hoho jodu: ett spel med stora öppna spelbara ytor,bra grafik,riktigt stark Ai och dessutom en ganska hög svårighetsgrad.D.v.s ALLT som ett konsolspel inte kan erbjuda!

Nä,pc och Steam exclusivt så kommer det gräva guld.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Utveckla spelet till PC, porta till konsol, så har jag inget problem med att konsolmarknaden får en ver av spelet.
Konsol är ingen garanti för sålda spel.
Bara ett bra spel säljer oavsett plattform. O varför vore det så hemst att göra ett exklusivt PC spel?

"iceteaus.. Stalker på konsol?Hoho jodu: ett spel med stora öppna spelbara ytor,bra grafik,riktigt stark Ai och dessutom en ganska hög svårighetsgrad.D.v.s ALLT som ett konsolspel inte kan erbjuda!"
+1


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

jag är för lat för att läsa all text i stalkerspelen .. hoppar över tvåan också, om dom inte använder röstskådespelare

Medlem
Skrivet av riktigninja:

jag är för lat för att läsa all text i stalkerspelen .. hoppar över tvåan också, om dom inte använder röstskådespelare

Det är bättre o läsa än att få en taskigt ljud fil. text missar man inte någon info med.
Så personligen ser jag gärna texten.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av riktigninja:

jag är för lat för att läsa all text i stalkerspelen .. hoppar över tvåan också, om dom inte använder röstskådespelare

Det är bättre o läsa än att få en taskigt ljud fil. text missar man inte någon info med.
Så personligen ser jag gärna texten.

man kan ju alltid använda båda som i fallout 3 mm

Inaktiv
Skrivet av AshTray:

Jag tror och hoppas att de skiter i konsol-versionerna.

varför då? ingen som tvingar dig att köpa det till konsol

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av AshTray:

Jag tror och hoppas att de skiter i konsol-versionerna.

varför då? ingen som tvingar dig att köpa det till konsol

Det var väl tal om att det gick knackigt just pga konsolversionerna, så om de skippar dem och satsar allt på PC lär det ju gå finfint. Det har ju funkat bra hittills

Och så det där vanliga "konsoler suger röv och allt som kommer i närheten blir fördummat skräp" och det där.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Jag bara inte förstår hur de skall utveckla 2:an och ändå behålla DX9 e t c kompabilitet med konsollerna. För mig går det inte riktigt ihopa eftersom de vid alla tidigare släpp alltid varit på framkant med de nya API:erna. Ex var ju, och fortfarnade är, Clear Sky riktigt tungt att dra igång om man har allt påslaget även på kraftfulla maskiner. CoP är ju naturligtvis ännu värre. Men trots detta, så är ju de bland de mest stämningsfulla survival horror spel som gjorts. Fan, jag kommer fortfarande ihåg första gången men går ner i det där X-labbet i SoC.. satan vad jag hade handsvett.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Epic!!! Skulle dock vilja se lite mer gå in i byggnader än Call of Pripyat som annars var ett otroligt bra spel! Hoppas dom lyckas minst lika bra !


signatur

F.E.A.R = Fuck Everything And Run

Medlem
Skrivet av yoyisy:

Epic!!! Skulle dock vilja se lite mer gå in i byggnader än Call of Pripyat som annars var ett otroligt bra spel! Hoppas dom lyckas minst lika bra !

Så bra då, de har ju sagt att det blir fler inomhusmiljöer i tvåan.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Btw, vilken är den mest aktiva sidan vad gäller nyheter, moddar etc för stalker-spelen?

Medlem

Aww yeah! Hoppas stenhårt på detta spel, CoP vad skitbra, men om konsolversioner får dem att överleva så är det värt det.

Inaktiv
Skrivet av AshTray:
Skrivet av Nudel man:
Skrivet av AshTray:

Jag tror och hoppas att de skiter i konsol-versionerna.

varför då? ingen som tvingar dig att köpa det till konsol

Det var väl tal om att det gick knackigt just pga konsolversionerna, så om de skippar dem och satsar allt på PC lär det ju gå finfint. Det har ju funkat bra hittills

Och så det där vanliga "konsoler suger röv och allt som kommer i närheten blir fördummat skräp" och det där.

jag tror nästan att dom skulle kunna lycka med konsol nu, om dom misslyckades första gången så vet dom ju nu vad dom ska göra för att det ska funka på nästa stalker

123
Skriv svar