Minesville.net - Svensk Minecraft Server

Medlem
Minesville.net - Svensk Minecraft Server

Hejsan alla glada tomtar på FZ!

Många av oss känner säkert till Minecraft, det är svårt att undvika allt prat om de, det senaste året.
En del vet säkert också att det kan vara svårt att hitta en bra, stabil server, som dessutom har grymt härligt community.
Det finns liknande trådar på det här forumet, det vet jag om.
Jag gillar dock den här servern, och känner att jag vill dela med mig av den för er som kanske försöker hitta en server att spela på.

Det jag pratar om är såklart Minesville.net!
En server där staff har varit med sedan Infdev på Minecraft, dom kan sin sak med andra ord.
Minesville's historia är också lång, sedan i början av Alpha, då det var minesville.se istället för .net.
Det är ordentliga regler, som det inte viks en tum på, den första veckan riskerar alla att bli avstängda direkt för minsta lilla, vilket verkligen får alla att sköta sig.
Det filtrerar även bort dom som inte sköter sig, så det är bara bra med andra ord.

"Vi är en av Sveriges äldsta minecraft servrar, vi har varit med sedan tidig Alpha.
Våran fokus ligger inte på att ha flest medlemmar, eller dom roligaste pluginsen på våran server.
All våran fokus läggs på att göra din tid här med oss till den bästa inom minecraft världen.
Det är inte pluginsen eller mängden som gör ett bra community, det är medlemmarna."

Det krävs dock att man är 16 år gammal, och att man gör en whitelistansökan.
Det går dock fort, och man blir accepterad snabbt.

Välkommen till oss på Minesville!

http://minesville.net

Medlem

Synd att du har 16 ålders gräns, annars hade jag gärna kommit

Medlem

Har du någon som kan gå i god för dig är du ändå välkommen!

1
Skriv svar