Dice intensifierar jakten på Battlefield 3-fuskare

Medlem

Jamenförfan.. hur svårt kan det vara att hålla koll på poängen när den skickas till servrarna?
1. Gå in i highscorelistan och plocka alla som har 10 000 000 poäng och bara spelat 1,5timme
2. Banna automatiskt de som spelat en runda där det slutade 150/0 i KD
3. Säg åt pissbuster att om de inte skärper till sig och ser till att deras jävla filter funkar som de skall så är det goodbye.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

yes har stött på en del fuskare, senast var det en kille som dödade halva mitt lag och sen bytte lag och repeterade. Som att han satt med ett konsollkommando för att döda vilka han ville, sjukt att se.

Medlem

Undrar vad som är så lockande i att sabba ett spel för andra?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Stötte på en häromdan. Men han var på våran sida så vi vann överlägset.

Medlem

Bra!
Fuskare har ingenting i multiplayer att göra!

Medlem

Körde igår på första gången på tre veckor, fanns inga fuskare då men nu finns det fuskare på majoriteten av servrarna. Permabann hoppas jag att dom får.

Medlem

Stötte väl inte direkt på fuskare när jag spelade, men en jäkla massa folk som glitchade och exploitade spelet. Lade av för jag blev trött på dessa kräk och för att spelet började krascha ännu mer för mig.

Angående krascherna, har Dice fixat problemen till Geforce korten än, eller är spelet samma party crascher fortfarande? Jag sitter med ett Geforce 560ti kort


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Soolar:

Och där försvann merdelen av DICE´s rysska kundbas....

Och den tyska!!

Medlem

Dem måste banna serienummret så fuskaren måste köpa nytt spel. Det är det enda rätta, finns ingen mellanväg. Dem skiter ju fullständigt i om dem får reset på statsen, bara göra ny gubbe!!?!?

Sen är det roligt när folk på sweclockers erkänner dem kör med aimbot men bara ibland, så kallad aimkey dem aktiverar när dem känner för det. Dem undviker galna stats så dem inte blir rapporterade.

Medlem

Jag upplever att det är färre fuskisar på hardcore. HC FTW.

Medlem
Medlem

Brukar lägga c4 jämte dem i mitt lag i trappan på metro sen är det bara att vänta på att fienden skjuter m320/rpg eller kastar granat på c4 så blir det en kedjereaktion så alla dör.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av Idono:

Får mig att skratta hur dåliga dem är på det.

Får mig att slå mig för pannan när jag tänker på hur dåliga somliga är på att skilja mellan de och dem.

Medlem

Jag funderar på om man kan se om man själv har blivit anmäld? detta ser ju jätte dumt ut men faktum är att många gånger är folk snabba med att skrika Cheater!

Har blivit oskyldigt anklagad för fusk i alla fall 2-3 gånger, varav en av dom var så arg att han satt och käftade i 15 min tills admin kom och slängde ut honom, det som startade bråket var att jag tog ut hans tank med ett skott + en "Guiden Shell" under ganska kort tid, han uppfattade bara det första skottet,, skit samma,, arg var han iaf :F

Nu till tråden: Jätte bra att dom tar tag, Detta om något skapar aggression bland spelande individer

galningen hette XxglyndavexX förresten, någon som känner? inte?

Medlem

så här har väll dice alltid sagt? BC2 har fortfarande massvis med fuskarpack, inget man kommer undan.

Server med aktiva och rättvis admins är det enda rätta.

Medlem
Medlem

Bra!!!
Man har börjat märka av att folk spelar oärligt även i BF3. Vill INTE att det ska bli som i MW3 vilket jag också lirat. Kör endast privat där numera för att slippa skiten.
MW3 är ju som sagt redan så nersolkat med ryssar som fuskar röven av sig men IW gör ju inte ett skit åt det. Dom vågar fan inte ens ha ett fungerande forum där man kan språka om det på sin sida så dom blundar för fusket trots dom lovat ta tag i det. SVAGT men med tanke på hur dåligt resten av spelet är så är jag ju inte förvånad...

Medlem

Rapporterade en snubbe just. Punkbuster-SUXX heter han.
Passande namn också.

Kolla statsen, tre timmar och han är rank 40. Han fuskade.
Nu har jag två kvällar i rad stött på cheaters, tidigare var det en i månaden typ.

Medlem

Synd att dem ska behöva fuska inte spelat BF3 på ett bra tag ca 2 och en halv månad sen jag spelade sist. Blir att dra ut på tiden ytterligare då för att slippa dessa äckliga fuskare!
@galth har själv också blivit anklagad drog en HS på en snubbe han fick värsta utbrottet o käftade med mig också ett bra tag sen tror jag att han blev så jävla sur att han quita. Ibland kan det vara roligt att bli fuskanklagad

Medlem
Skrivet av Javas:

Stötte väl inte direkt på fuskare när jag spelade, men en jäkla massa folk som glitchade och exploitade spelet. Lade av för jag blev trött på dessa kräk och för att spelet började krascha ännu mer för mig.

Angående krascherna, har Dice fixat problemen till Geforce korten än, eller är spelet samma party crascher fortfarande? Jag sitter med ett Geforce 560ti kort

Det finns ju fixar för 560-korten, googla runt lite så hittar du det.

Medlem

Hur kul kan det vara att spela med fusk allvarligt talat? Då försvinner ju all glädje när man gör någonting snyggt eller bra i spelet.. Har aldrig fattat det där..

Medlem

DICE kan säga vad dom vill, efter dom har ljugit under hela utvecklingen av BF3 är deras ord inte värt ett skit.

"ja vi kommer jaga fuskare"

okay.

Medlem

Att spela på servrar med admins är alltid en lösning, på min klans servrar (TOP Nordic) så kontrollerar vi alltid dom vi misstänker fuska innan vi ev. bannar folk samt så rapporterar vi alltid deras profil.
Ett av de mest irriterande fusken som vi har upplevt är att man kan se varenda motståndare på minimap konstant. Vanligt fenomen på fuskare är att de har ingen ping, utan endast ett -

Sen kan jag ju säga att folk är jääävligt snabba på att ropa cheater/hack/whatever. Har blivit anklagad för allt mellan wallhack och aimbot, man får väl ta det som en komplimang antar jag? Men det är fan irriterande. Ofta är folk bara butthurt för att dom spelar mot andra som är BÄTTRE än dom själva.

Väl mött ute på slagfältet! Enemy boat spotted!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av highspeed:

Dem måste banna serienummret så fuskaren måste köpa nytt spel. Det är det enda rätta, finns ingen mellanväg. Dem skiter ju fullständigt i om dem får reset på statsen, bara göra ny gubbe!!?!?

Sen är det roligt när folk på sweclockers erkänner dem kör med aimbot men bara ibland, så kallad aimkey dem aktiverar när dem känner för det. Dem undviker galna stats så dem inte blir rapporterade.

Ibland är det svårt att veta om man ska använda subjektsformen de eller objektsformen dem. Då kan man pröva att byta ut de/dem mot vi/oss. Grundregeln är att där man väljer vi ska man också välja de: Vi/de har inte gjort något fel. Och omvänt, där man väljer oss ska man också välja dem: Oss/dem har han aldrig brytt sig om.

Ibland stöter man på ett de som inte går att byta ut mot vare sig vi eller oss. Det finns i fraser som de arga bina och de svåra fallen och skrivs alltid de.

Om man ändå är osäker är det störst chans att det blir rätt om man väljer de.

Grammatiska regler för de/dem som objekt och efter preposition

Tidigare var dem den enda möjliga formen som objekt och efter preposition. I dag är ofta både de och dem möjliga. Men det finns fall då det bara fungerar med dem. Det gäller när följande tre villkor alla är uppfyllda:
1. ordet står i objektsställning
och
2. ordet syftar på något som har nämnts tidigare
och
3. ordet följs inte av några restriktiva bestämningar i form av som-satser, prepositionsattribut eller particip.

Därför ska det vara dem i Snöfallet blev häftigt. Några av förarna hade kört i diket, så Lennart fick dra upp dem. Då är dem objekt, dem syftar på de tidigare nämnda förarna och dem följs inte av någon bestämning.

Och därför går både de och dem bra i Snöfallet blev häftigt. Lennart fick dra upp de/dem som hamnat i diket. Då är de/dem visserligen objekt, men de/dem syftar inte på något tidigare nämnt och de/dem bestäms av en som-sats.

Men det enklaste är naturligtvis att göra vi/oss-testet.

Medlem

Det är väl bara för EA att börja med att kolla på t.ex. K/D, Accuracy, Score/Min och Killstreak.. Ta t.ex. de första 100 i killstreak-toppen.. Den som leder killstreak-ligan har t.ex. 1828 i streak.. Det känns ju ofantligt troligt att det händer med tanke på att en server som mest kanske ligger på 1200 tickets för varje lag (finns säkert servrar med fler tickets, men ändå).. Då har han alltså tagit samtliga tickets av det ena laget, bytt lag och fått hälften av det andra, utan att dö dessutom.. Neee det är nog inte fusk..

Medlem

Fanimig på tiden!


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

De flesta vet nog detta redan men jag säger det ändå:

om ni stöter på en fuskare som utan tvekan är skyldig så använder dom sig ofta av konstiga namn kanske blandar in stora l bland i osv, MEN i battlereporten så kan man klicka på porträttet av spelaren för att komma åt hans profil och där igenom rapportera,

Inaktiv

Då försvinner EAs kundkrets i Ryssland, tyskland och alla andra länder där man verkar ha en dålig uppfattning av vad samarbete och "spelanda" betyder..

Blir glad av att slippa dessa nationella korkskallarna. Spelets kackerlackor som förstör för alla andra för att de vill ha det roligare.


signatur

The Year was 2027..

Medlem
Skrivet av john2376:

Då försvinner EAs kundkrets i Ryssland, tyskland och alla andra länder där man verkar ha en dålig uppfattning av vad samarbete och "spelanda" betyder..

Blir glad av att slippa dessa nationella korkskallarna. Spelets kackerlackor som förstör för alla andra för att de vill ha det roligare.

Nåväl, man kanske inte ska bedömma 2 nationers spelare pga ett par rötägg?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av SVartstol:
Skrivet av highspeed:

Dem måste banna serienummret så fuskaren måste köpa nytt spel. Det är det enda rätta, finns ingen mellanväg. Dem skiter ju fullständigt i om dem får reset på statsen, bara göra ny gubbe!!?!?

Sen är det roligt när folk på sweclockers erkänner dem kör med aimbot men bara ibland, så kallad aimkey dem aktiverar när dem känner för det. Dem undviker galna stats så dem inte blir rapporterade.

Ibland är det svårt att veta om man ska använda subjektsformen de eller objektsformen dem. Då kan man pröva att byta ut de/dem mot vi/oss. Grundregeln är att där man väljer vi ska man också välja de: Vi/de har inte gjort något fel. Och omvänt, där man väljer oss ska man också välja dem: Oss/dem har han aldrig brytt sig om.

Ibland stöter man på ett de som inte går att byta ut mot vare sig vi eller oss. Det finns i fraser som de arga bina och de svåra fallen och skrivs alltid de.

Om man ändå är osäker är det störst chans att det blir rätt om man väljer de.

Grammatiska regler för de/dem som objekt och efter preposition

Tidigare var dem den enda möjliga formen som objekt och efter preposition. I dag är ofta både de och dem möjliga. Men det finns fall då det bara fungerar med dem. Det gäller när följande tre villkor alla är uppfyllda:
1. ordet står i objektsställning
och
2. ordet syftar på något som har nämnts tidigare
och
3. ordet följs inte av några restriktiva bestämningar i form av som-satser, prepositionsattribut eller particip.

Därför ska det vara dem i Snöfallet blev häftigt. Några av förarna hade kört i diket, så Lennart fick dra upp dem. Då är dem objekt, dem syftar på de tidigare nämnda förarna och dem följs inte av någon bestämning.

Och därför går både de och dem bra i Snöfallet blev häftigt. Lennart fick dra upp de/dem som hamnat i diket. Då är de/dem visserligen objekt, men de/dem syftar inte på något tidigare nämnt och de/dem bestäms av en som-sats.

Men det enklaste är naturligtvis att göra vi/oss-testet.

Wtf


signatur

Trust is for fools...

123
Skriv svar