Nomineringarna till spelens "Oscarsgala" avlöjade

Medlem
Nomineringarna till spelens "Oscarsgala" avlöjade

Outstanding Innovation in gaming: Skyrim och portal 2? verkligen? Det är ju inte speciellt mycket som man inte kunda göra i oblivion/portal i dessa spel, tycker verkligen inte detta spel förtjänar denna award. De är bra spel men platsar inte i denna kategori

Medlem

Game of the Year
Dark Souls

Medlem
Skrivet av PluToMaN:

Game of the Year
Dark Souls

Korrektion:

Game of the Year
Skyrim

Medlem

The Witcher 2!
Berättelsen...intrigen...

Medlem

Hur sjutton kan BF3 inte kvala till årets spel..?

Det finns ju ingen kandidat som ens är hälften så stort och tekniskt avancerat!

Det är en konspiration! *Viftar med handen*


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hmm... Witcher 2 ? hur kommer det sig att alla spel på GOTY listan är RPG/Adventure ? Jag tycker dem borde ligga i Best RPG/Adventure of the year... Precis som BF3 ligger i Best action game of the year.

Vad jag tycker..

Medlem
Skrivet av koleny:

Outstanding Innovation in gaming: Skyrim och portal 2? verkligen? Det är ju inte speciellt mycket som man inte kunda göra i oblivion/portal i dessa spel, tycker verkligen inte detta spel förtjänar denna award. De är bra spel men platsar inte i denna kategori

Håller i stort med, men tycker i viss mån att portal 2:s COOP-system kändes ganska innovativt.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]

Skrivet av koleny:

Outstanding Innovation in gaming: Skyrim och portal 2? verkligen? Det är ju inte speciellt mycket som man inte kunda göra i oblivion/portal i dessa spel, tycker verkligen inte detta spel förtjänar denna award. De är bra spel men platsar inte i denna kategori

Håller i stort med, men tycker i viss mån att portal 2:s COOP-system kändes ganska innovativt.

Jo det är ju sant, men inte lika mycket som L.A Noire m.m!

Skrivet av PluToMaN:

Game of the Year
Dark Souls

Me like! Tycker inte skyrim är dåligt, men det är inte game of the year material enligt mig. Dessutom tycker jag att man ska tänka på hur releasen av spelet var... Skyrim var helt trasigt, BF3 också medan portal 2, deus ex (jag stötte inte på några problem) och dark souls fungerade galant. Det är min åsikt när det gäller GOTY i alla fall. Man får inte glömma bort den smutsiga releasen med 2000 buggar som inte fixas på flera månader!

Medlem

Bästa spelet det här året är Witcher:AoK.

Medlem

blir bra fight mellan mw3 och bf3, haters. HATE

Medlem

GOTY: Uncharted 3
Innovation: L.A. Noire
Action: GoW3
Adventure: Dark Souls
Handheld: Ghost Trick
Downloadable: Bastion

Tippar jag på.

Medlem

Oj, hård konkurrans om årets spel alltså


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Inaktiv

Skyrim bör vinna samtliga kategorier de nominerats i. Makalöst bra spel.


signatur

There is no theory of evolution. Just a list of creatures Chuck Norris has allowed to live.??

Medlem

Jag står fast vid Dark Souls....Det spelet är underbart på alla sätt.

Medlem

Spelar ingen roll vad som vinner . Har ju mina favoriter oavsett listan där.
Att välja själv är den frihet jag tror på!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Batman: Arkham City, för att de ännu en gång levererar ett buggfritt spel där man får valuta för pengarna många gånger om. Finns många bra på de här listorna, men man måste ju välja sina favoriter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av koleny:

Outstanding Innovation in gaming: Skyrim och portal 2? verkligen? Det är ju inte speciellt mycket som man inte kunda göra i oblivion/portal i dessa spel, tycker verkligen inte detta spel förtjänar denna award. De är bra spel men platsar inte i denna kategori

Håller med.Finns ingen "Outstanding innovation" i varken Portal2 och framför allt Skyrim.Sådana här utmärkelser styrs helt av försäljningsiffror/hur stora utgivarna är på marknaden.

Kom igen och var inte så dj..la fega!.Ge priset till någon spelutvecklare som verkligen förtjänar det och som HAR innoverat spel.


signatur

More COOP for the masses

För mig är "outstanding innovation" ett spel som man njuter av från början till slut, vad det beror på är många olika saker. Dessutom, vad gör det om många gillar ett spel, är det förbjudet? "Portal 2" kan vara lite svårt att sätta sig in i, och "TES" är speciellt på sitt vis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

För mig är "outstanding innovation" ett spel som man njuter av från början till slut, vad det beror på är många olika saker. Dessutom, vad gör det om många gillar ett spel, är det förbjudet? "Portal 2" kan vara lite svårt att sätta sig in i, och "TES" är speciellt på sitt vis.

Då ska man säga att man ger priset till det mest SÅLDA spelet och inte mest innovationnrika som dom säger nu ,eller hur?.
Varken Portal2 eller Skyrim är det minsta innovativa och kan således inte vinna pris för att vara det heller.


signatur

More COOP for the masses

Skrivet av IceTeus:
Skrivet av walter_iego:

För mig är "outstanding innovation" ett spel som man njuter av från början till slut, vad det beror på är många olika saker. Dessutom, vad gör det om många gillar ett spel, är det förbjudet? "Portal 2" kan vara lite svårt att sätta sig in i, och "TES" är speciellt på sitt vis.

Då ska man säga att man ger priset till det mest SÅLDA spelet och inte mest innovationnrika som dom säger nu ,eller hur?.
Varken Portal2 eller Skyrim är det minsta innovativa och kan således inte vinna pris för att vara det heller.

Tekniskt sett, nej, men vem är vi att komma med invändningar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av walter_iego:

För mig är "outstanding innovation" ett spel som man njuter av från början till slut, vad det beror på är många olika saker. Dessutom, vad gör det om många gillar ett spel, är det förbjudet? "Portal 2" kan vara lite svårt att sätta sig in i, och "TES" är speciellt på sitt vis.

Då ska man säga att man ger priset till det mest SÅLDA spelet och inte mest innovationnrika som dom säger nu ,eller hur?.
Varken Portal2 eller Skyrim är det minsta innovativa och kan således inte vinna pris för att vara det heller.

Tekniskt sett, nej, men vem är vi att komma med invändningar?

Hänger inte med ditt resonemang nu."Vi" som har invändningar är alla som förstår innebörden av innovationsrikt och på så sätt inte kan hålla med om nomineringarna alls.

Kalle Anka pris skulle jag kalla det.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Alltså, mest innovativa spel till mest sålda spel ration... Där måste finnas någon slags balans hur mycket innovation folk vill ha.

Man kunde gjort ett spel som går ut på att ta ett foto på en hunbajs scanna in det i sitt "avföring 2012"-spel och sen plocka upp det för poäng in-game. Det vore innovativt - men inte bra för det

Sen att det säljs samma skit om och om igen på andra hållet på skalan är en annan sak. Gör MS lite reklam, halar fram den stora plånboken, så bänder folk upp och tar emot

Jag tycker nog att Bastion, med sin voice-narrator förtjänar detta priset bland dom som är nominerade. Portal 2 vinner andra kategorier ändå


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]Alltså, mest innovativa spel till mest sålda spel ration... Där måste finnas någon slags balans hur mycket innovation folk vill ha.

Man kunde gjort ett spel som går ut på att ta ett foto på en hunbajs scanna in det i sitt "avföring 2012"-spel och sen plocka upp det för poäng in-game. Det vore innovativt - men inte bra för det

Sen att det säljs samma skit om och om igen på andra hållet på skalan är en annan sak. Gör MS lite reklam, halar fram den stora plånboken, så bänder folk upp och tar emot

Jag tycker nog att Bastion, med sin voice-narrator förtjänar detta priset bland dom som är nominerade. Portal 2 vinner andra kategorier ändå

Jo tänkte väl samma sak, men tycker inte Skyrim tillför så mycket gentemot oblivion och samma gäller portal 2 med portal därav är inte dessa spel värda priset. För mig ska det vara något nytt (inte nödvändigtvis en ny spelserie, om uppföljaren skulle komma med mycket innovativt). Kan inte uttala mig om Spyro och Bastion för jag har ej spelat dessa. Spyro är dock något nytt vad jag sett och L.A Noire liknar väl inte något annat spel (möjligtvis något gammalt som inte är lika välgjort).

Edit: fattar inte varför citeringen fallerar när jag trycker på citat knappen

Medlem

Game of the year: Skyrim
Outstanding Innovation in Gaming: Skylander Spyro's Adventure
Action Game of the Year: Battlefield 3
Rolaplaying /MMO: Elderscrolls V Skyrim
Adventure Game of the Year: Uncharted 3 Drake's Decepteion
Hand Held Game of the Year: Super Mario 3D Land
Downloadable Game of the Year: Orcs Must Die!
well this is my prediction!

Medlem
Skrivet av TryNotD[oo:

"]Alltså, mest innovativa spel till mest sålda spel ration... Där måste finnas någon slags balans hur mycket innovation folk vill ha.

Man kunde gjort ett spel som går ut på att ta ett foto på en hunbajs scanna in det i sitt "avföring 2012"-spel och sen plocka upp det för poäng in-game. Det vore innovativt - men inte bra för det

Sen att det säljs samma skit om och om igen på andra hållet på skalan är en annan sak. Gör MS lite reklam, halar fram den stora plånboken, så bänder folk upp och tar emot

Jag tycker nog att Bastion, med sin voice-narrator förtjänar detta priset bland dom som är nominerade. Portal 2 vinner andra kategorier ändå

Så du menar att Portal 2 och framför allt Skyrim verkligen kan kallas innovativa? Kom igen Skyrim är verkligen"been there,done that".Det enda nya/innovativa i det spelet är en drös ganska underhållande buggar.

Och ja,Bastion förtjänar priset.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

GOTY: Portal 2
Best story: Portal 2
Best puzzle game: Portal 2
Innovation: Minecraft
Most awesome first 1000h: Minecraft
Real GOTY: Minecraft
Action: Serious Sam 3
Adventure: Witcher 2
RPG: Witcher 2
Handheld: Witcher 2 on a laptop
Downloadable: Trine 2
Most fun game: Trine 2
Best graphics: Trine 2

Medlem

Hur kan Skyward sword alltid ligga så bra till när det gäller alla omröstningar om årets spel? Det fick ju bara 7.5 av Gamespot och klassades som ett riktigt skräpspel?

Medlem

cod/bf dem bästa fps spelen från början av spelserierna har sjunkit till värdelösa konsol portar där skill/teamwork har tagits bort...................


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av swordfish:

cod/bf dem bästa fps spelen från början av spelserierna har sjunkit till värdelösa konsol portar där skill/teamwork har tagits bort...................

Kunde inte skrivit det bättre själv. Alltid gillat FPS spelandet men i dagens spel så är det ego generationen som sabbat spelen.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar