WTF! ”Sony eller Microsoft slutar göra konsoler”

Medlem
Medlem
WTF! ”Sony eller Microsoft slutar göra konsoler”

AFTONBLADET, 'nuff said.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Skickade in "tipsa oss" till FZ om de för nån timme sen... Kände och typ "Aftonbladet....suck...."

Medlem

Inte bara aftonbladet som skrivit om det, dök upp på IGN för några dagar sen också. Gaikai känns dock inte som den säkraste källan eftersom dom gör molnbaserade speltjänster ungefär som OnLive. Det handlar mer om PR än sanning, ungefär som när OnLive släppte sin "konsol" som skulle ta över med sin överlägsna teknik...
Sen som dom också skriver så lider Sony kraftigt av förluster både på konsolsidan och övriga delar. Däremot är Playstation nog Sonys starkaste varumärke...

http://games.ign.com/articles/121/1216322p1.html

Tendentiös källa, någon?

Medlem

Vissa journalister läser och hör endast det de vill höra. Sony sa även att det var för tidigt att utesluta fysiskt media för nästa generationskonsoler, så att de skulle sluta tillverka dem är hämtat ur någon vintage dass-bok med vitsar.

Medlem

Om dom nu lyckas göra ett bra Onlive-liknande system som man kan sitta på i resten av sitt liv (jag vet jag överdriver) utan att behöva uppgradera till nästa konsoll så kan man ju se detta som ett ypperligt alternativ.

But why? Rubrikkåta som vanligt antar jag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar