Hitman: Absolution

Medlem
Medlem
Skrivet av Erenthal:

Som sagt, i de gamla spelen fanns en karta där man omedelbart kunde se alla levande varelser på kartan och vart dom tittade, när som helst. Men nu när de lägger till en "instinkts"-funktion (som man tydligen kan stänga av om man vill) så är spelet plötsligt orealistiskt?

Amen vafan...Inte samma sak.
Den kartan tittade jag aldrig på, men nu kommer man ju bli frestad och trycka på den knappen såfort man känner för det...
Aja, jag kommer inte och köpa det oavsett. Inte med wallhack syn och skit

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Erenthal:

Som sagt, i de gamla spelen fanns en karta där man omedelbart kunde se alla levande varelser på kartan och vart dom tittade, när som helst. Men nu när de lägger till en "instinkts"-funktion (som man tydligen kan stänga av om man vill) så är spelet plötsligt orealistiskt?

Amen vafan...Inte samma sak.
Den kartan tittade jag aldrig på, men nu kommer man ju bli frestad och trycka på den knappen såfort man känner för det...
Aja, jag kommer inte och köpa det oavsett. Inte med wallhack syn och skit

Jag ser inte skillnaden. Varför blev du aldrig frestad till att trycka upp kartan, men är övertygad om att du inte kommer att kunna hålla dig borta från den här funktionen?

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Erenthal:

Som sagt, i de gamla spelen fanns en karta där man omedelbart kunde se alla levande varelser på kartan och vart dom tittade, när som helst. Men nu när de lägger till en "instinkts"-funktion (som man tydligen kan stänga av om man vill) så är spelet plötsligt orealistiskt?

Amen vafan...Inte samma sak.
Den kartan tittade jag aldrig på, men nu kommer man ju bli frestad och trycka på den knappen såfort man känner för det...
Aja, jag kommer inte och köpa det oavsett. Inte med wallhack syn och skit

Jag ser inte skillnaden. Varför blev du aldrig frestad till att trycka upp kartan, men är övertygad om att du inte kommer att kunna hålla dig borta från den här funktionen?

Jag ser skillnaden. och jag orkar fan inte längre diskutera med folk som aldrig ger sig iallafall.
Jag gör som jag vill. Vill jag inte köpa det så gör jag inte det. Även om det hade varit en liiiten detalj.

Medlem
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kimpur:

Jag undrar hur folk tänker när de klagar på något de inte ens behöver använda?

Det är ju precis som att jag skulle klaga på att Lamborghini släpper en ny bil och jag utbrister i panik att
"VAFAN SLÄPPER DOM EN NY BIL FÖR, DEN HAR JU INTE JAG RÅD MED! FAIL! FAIL! FAIL!"

Detta är ju dock HELT annorlunda... Samt din jämförelse makes no sense.

Ditt exempel handlar ju dock om en helt annan grej. Detta folk klagar på är ju en sak i ett spel. En del av det hela. Det vill säkert ha spelet/ett nytt hitman spel men inte just den mekaniken.

Om jag ska leka som dig, så är det mer som att jag vill ha Lamborghini men gillar inte hur insidan ser ut så jag börjar gråta. Eller att jag går på en NY Pizzeria och antar att jag ska kunna köpa en "Capri" med Svamp och skinka (plus ost och allt fjant) men märker det inte har en sådan pizza. Utan bara med svamp och massa annat jag eventuellt inte tycker om.

Du misslyckas ju också? En bättre jämförelse hade varit:

Du - Hej! Jag vill ha en pizza med ost och skinka.

Pizzabagaren - Vill du ha champinjoner på pizzan också? Det finns att välja till, men det är valfritt.

Du - Nej tack, ost och skinka blir bra.

Pizzabagaren - Okej, den är klar om 10 minuter.

Perfekt jämförelse, den passade bättre än min, att valet finns! Men vissa verkar tro att det inte går att stänga av

En till jämförelse som faktiskt inte har med mat eller bilar att göra:
Det är som att s.k. "gamers" skulle spela på "Very Easy" och sedan klagar på utvecklaren
att det är för lätt
Det är bara att välja "Very Hard" även om "Very Easy" alltid kommer att finnas där för den som vill välja det. Enkelt


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Erenthal:

Som sagt, i de gamla spelen fanns en karta där man omedelbart kunde se alla levande varelser på kartan och vart dom tittade, när som helst. Men nu när de lägger till en "instinkts"-funktion (som man tydligen kan stänga av om man vill) så är spelet plötsligt orealistiskt?

Amen vafan...Inte samma sak.
Den kartan tittade jag aldrig på, men nu kommer man ju bli frestad och trycka på den knappen såfort man känner för det...
Aja, jag kommer inte och köpa det oavsett. Inte med wallhack syn och skit

Varför skulle du bli frestad att gå in i menyn > options > ... > Instinct ON/OFF väl inne i spelet?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av HampStamp:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Till alla som gnäller på att instinkt är overkligt:

Hur jävla verkligt var det att dra upp en karta med fiender markerade på i realtid

För det första var det en map man var tvungen att ta upp genom att trycka på en knapp (dvs ingen mini map SOM FINNS I DETTA SPEL). För det andra så fanns det inga markerade fiender på högre svårighetsnivåer.

Och för er som säger att om vi inte tycker om instinkt och "mark and shoot" eller vad det nu heter så behöver vi helt enkelt inte använda det; det funkar inte så.
Spelet kommer vara byggt på att man SKA använda dessa saker, det kommer med all säkerhet finnas moment där det SKA vara en "cool action-scen" där man tar alla i ett ögonblick eller veta hur en vakt eller liknande går.

Det är DET vi inte gillar.

Skrivet av Juel91:

Jag har hört att man kan stänga av instinkt. Citat från IGNs senaste preview av det "I know for many hardcore, long-time Hitman players out there that Instinct seems like it's making Absolution too easy. Well, if you really feel that way you can always turn it off in the options. If that's not enough, you can play on what's currently called Purist mode. Here the entire user interface goes out the window, along with any other assists, in what Io hopes will satiate the sadists in the audience."


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kimpur:

Jag undrar hur folk tänker när de klagar på något de inte ens behöver använda?

Det är ju precis som att jag skulle klaga på att Lamborghini släpper en ny bil och jag utbrister i panik att
"VAFAN SLÄPPER DOM EN NY BIL FÖR, DEN HAR JU INTE JAG RÅD MED! FAIL! FAIL! FAIL!"

Detta är ju dock HELT annorlunda... Samt din jämförelse makes no sense.

Ditt exempel handlar ju dock om en helt annan grej. Detta folk klagar på är ju en sak i ett spel. En del av det hela. Det vill säkert ha spelet/ett nytt hitman spel men inte just den mekaniken.

Om jag ska leka som dig, så är det mer som att jag vill ha Lamborghini men gillar inte hur insidan ser ut så jag börjar gråta. Eller att jag går på en NY Pizzeria och antar att jag ska kunna köpa en "Capri" med Svamp och skinka (plus ost och allt fjant) men märker det inte har en sådan pizza. Utan bara med svamp och massa annat jag eventuellt inte tycker om.

Om man inte gillar mekaniken så kan man alltid STÄNGA AV DEN I OPTIONS.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kimpur:

Jag undrar hur folk tänker när de klagar på något de inte ens behöver använda?

Det är ju precis som att jag skulle klaga på att Lamborghini släpper en ny bil och jag utbrister i panik att
"VAFAN SLÄPPER DOM EN NY BIL FÖR, DEN HAR JU INTE JAG RÅD MED! FAIL! FAIL! FAIL!"

Detta är ju dock HELT annorlunda... Samt din jämförelse makes no sense.

Ditt exempel handlar ju dock om en helt annan grej. Detta folk klagar på är ju en sak i ett spel. En del av det hela. Det vill säkert ha spelet/ett nytt hitman spel men inte just den mekaniken.

Om jag ska leka som dig, så är det mer som att jag vill ha Lamborghini men gillar inte hur insidan ser ut så jag börjar gråta. Eller att jag går på en NY Pizzeria och antar att jag ska kunna köpa en "Capri" med Svamp och skinka (plus ost och allt fjant) men märker det inte har en sådan pizza. Utan bara med svamp och massa annat jag eventuellt inte tycker om.

Du misslyckas ju också? En bättre jämförelse hade varit:

Du - Hej! Jag vill ha en pizza med ost och skinka.

Pizzabagaren - Vill du ha champinjoner på pizzan också? Det finns att välja till, men det är valfritt.

Du - Nej tack, ost och skinka blir bra.

Pizzabagaren - Okej, den är klar om 10 minuter.

Poängen var ju dock inte att "lyckas". Skrev ju att jag skulle leka "honom" av en anledning. Men självfallet är ditt exempel är bra. Problemet med det där är att det som finns i spelet finns där vare sig du väljer att ha det eller inte.

Då handlar det ju mer om att att du stör dig på att pizzerian har champinjoner för dom som vill.

Är det bara jag som börjar bli hungrig..?

Verkligen inte, tur man har en pub som också serverar Pizza, BRB!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Juel91:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kimpur:

Jag undrar hur folk tänker när de klagar på något de inte ens behöver använda?

Det är ju precis som att jag skulle klaga på att Lamborghini släpper en ny bil och jag utbrister i panik att
"VAFAN SLÄPPER DOM EN NY BIL FÖR, DEN HAR JU INTE JAG RÅD MED! FAIL! FAIL! FAIL!"

Detta är ju dock HELT annorlunda... Samt din jämförelse makes no sense.

Ditt exempel handlar ju dock om en helt annan grej. Detta folk klagar på är ju en sak i ett spel. En del av det hela. Det vill säkert ha spelet/ett nytt hitman spel men inte just den mekaniken.

Om jag ska leka som dig, så är det mer som att jag vill ha Lamborghini men gillar inte hur insidan ser ut så jag börjar gråta. Eller att jag går på en NY Pizzeria och antar att jag ska kunna köpa en "Capri" med Svamp och skinka (plus ost och allt fjant) men märker det inte har en sådan pizza. Utan bara med svamp och massa annat jag eventuellt inte tycker om.

Om man inte gillar mekaniken så kan man alltid STÄNGA AV DEN I OPTIONS.

Hur blir det om det är en integrerad mekanik som används i spelet? Lite svårt att "stänga av det i options"...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Juel91:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kimpur:

Jag undrar hur folk tänker när de klagar på något de inte ens behöver använda?

Det är ju precis som att jag skulle klaga på att Lamborghini släpper en ny bil och jag utbrister i panik att
"VAFAN SLÄPPER DOM EN NY BIL FÖR, DEN HAR JU INTE JAG RÅD MED! FAIL! FAIL! FAIL!"

Detta är ju dock HELT annorlunda... Samt din jämförelse makes no sense.

Ditt exempel handlar ju dock om en helt annan grej. Detta folk klagar på är ju en sak i ett spel. En del av det hela. Det vill säkert ha spelet/ett nytt hitman spel men inte just den mekaniken.

Om jag ska leka som dig, så är det mer som att jag vill ha Lamborghini men gillar inte hur insidan ser ut så jag börjar gråta. Eller att jag går på en NY Pizzeria och antar att jag ska kunna köpa en "Capri" med Svamp och skinka (plus ost och allt fjant) men märker det inte har en sådan pizza. Utan bara med svamp och massa annat jag eventuellt inte tycker om.

Om man inte gillar mekaniken så kan man alltid STÄNGA AV DEN I OPTIONS.

Hur blir det om det är en integrerad mekanik som används i spelet? Lite svårt att "stänga av det i options"...

Det stod så i IGNs preview av det.

Io har jag alltid upplevt som slarviga. De gör fantastiska mellansekvenser, sedan väl inne i spelen möts man av taskiga texturer, lätta spelgenomgångar och korkade buggar (det finns nog inga smarta buggar förresten). Jag hoppas inte de har lagt allt krut på grafiken och spelet blir en variant av Splinter Cell: Conviction.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Jag undrar hur folk tänker när de klagar på något de inte ens behöver använda?

Det är ju precis som att jag skulle klaga på att Lamborghini släpper en ny bil och jag utbrister i panik att
"VAFAN SLÄPPER DOM EN NY BIL FÖR, DEN HAR JU INTE JAG RÅD MED! FAIL! FAIL! FAIL!"

Ptja det här var nog fan den dummaste liknelsen jag läst hittills i år.
Det finns fler bilföretag som gör sportbilar, eller hur? Men finns det fler företag som gör lönnmördarspel i Hitmans tappning? Nej. Därför är fansen rädda att deras favoritserie just nu håller på att förstöras när de märker att spelet har annan röstskådespelare för 47, annan kompositör och man som spelare har superhjältekrafter som röntgensyn bland annat.
Du lär knappast kunna ta åt dig av det jag skrev men jag hoppas någon annan gör det.

Medlem
Skrivet av Panimala:
Skrivet av Kimpur:

Jag undrar hur folk tänker när de klagar på något de inte ens behöver använda?

Det är ju precis som att jag skulle klaga på att Lamborghini släpper en ny bil och jag utbrister i panik att
"VAFAN SLÄPPER DOM EN NY BIL FÖR, DEN HAR JU INTE JAG RÅD MED! FAIL! FAIL! FAIL!"

Ptja det här var nog fan den dummaste liknelsen jag läst hittills i år.
Det finns fler bilföretag som gör sportbilar, eller hur? Men finns det fler företag som gör lönnmördarspel i Hitmans tappning? Nej. Därför är fansen rädda att deras favoritserie just nu håller på att förstöras när de märker att spelet har annan röstskådespelare för 47, annan kompositör och man som spelare har superhjältekrafter som röntgensyn bland annat.
Du lär knappast kunna ta åt dig av det jag skrev men jag hoppas någon annan gör det.

Skrivet av Juel91:

Jag har hört att man kan stänga av instinkt. Citat från IGNs senaste preview av det "I know for many hardcore, long-time Hitman players out there that Instinct seems like it's making Absolution too easy. Well, if you really feel that way you can always turn it off in the options. If that's not enough, you can play on what's currently called Purist mode. Here the entire user interface goes out the window, along with any other assists, in what Io hopes will satiate the sadists in the audience."

så det är ingenting som blir förstört med "instinct"

Sen kanske liknelsen inte var speciellt bra, men jag menade på att man kan VÄLJA om köpa bilen eller inte. Skrev en bättre jämförelse senare med val av svårighetsgrad.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

FM-guru
F.d. Sisyr

Helt övertygad om succé, men avundsjuk på skeptikerna - de kommer bli så mycket mer positivt överraskade.

Medlem

Längtar något jävla galet mycket!!

Medlem

Ingen Bateson eller Kyd suger ta mej fan hårt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Får väl bli try before you buy på detta lir men mina förhoppningar är fortfarande höga. Dom måste ju förändra något och man kan ju hoppas att det går att stänga av i options, som i Deus Ex HR.

Medlem

De lär ju ha förstört denna serie precis som Splinter Cell förstördes. "We're trying to appeal to a wider audience" är typ det värsta ett spelföretag kan säga om ens favoritspel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Helt övertygad om succé, men avundsjuk på skeptikerna - de kommer bli så mycket mer positivt överraskade.

+1


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Aresz:

Får väl bli try before you buy på detta lir men mina förhoppningar är fortfarande höga. Dom måste ju förändra något och man kan ju hoppas att det går att stänga av i options, som i Deus Ex HR.

IGN Preview säger att det går att stänga av instinct. + att det finns ett helt eget spelläge för HC-fansen, som tar bort hela UI:t


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Inaktiv
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Aresz:

Får väl bli try before you buy på detta lir men mina förhoppningar är fortfarande höga. Dom måste ju förändra något och man kan ju hoppas att det går att stänga av i options, som i Deus Ex HR.

IGN Preview säger att det går att stänga av instinct. + att det finns ett helt eget spelläge för HC-fansen, som tar bort hela UI:t

Det hade jag ingen aning om, då ska det mycket till för att dom ska sabba spelet.
Men man kan ju inte säg att det har fungerat perfekt tidigare hursomhelst, även om man har haft sjukt roligt

Knappast oväntat att ett spel som kräver fokus & finess måste anpassas rejält för att fungera på dagens konsoler & dess spelare. Så länge vi fans av den klassiska DIY spelstilen kan stänga av den personliga assistenten & köra utan stödhjul & frigolithjälm (lära oss spelet för att lyckas) så är det väl bara tack & lov att möjligheten finns. Sedan om spelet håller sig till det klassiska konceptet är en annan femma, så det inte blir ett nytt Ghost Recon fall för hela serien...

Medlem

ett hardcore mode skulle väl funnits med för dom som vill ha det svårt, dö en gång och det är bara börja om från allra första början.

Medlem
Skrivet av Grön:

Knappast oväntat att ett spel som kräver fokus & finess måste anpassas rejält för att fungera på dagens konsoler & dess spelare. Så länge vi fans av den klassiska DIY spelstilen kan stänga av den personliga assistenten & köra utan stödhjul & frigolithjälm (lära oss spelet för att lyckas) så är det väl bara tack & lov att möjligheten finns. Sedan om spelet håller sig till det klassiska konceptet är en annan femma, så det inte blir ett nytt Ghost Recon fall för hela serien...

Korrektamundo mister.
DA2, DE2, ME2 är klockrena exempel på större lätttillgänlighet och mer actionbetonad upplevelse, ser inget tendens att det ska ändra på sig heller.


signatur

Retro.

Medlem

Tror jag kommer gilla detta hur som helst. Sålänge stämningen och storyn ger den thrill den ska så kan man nog se över mindre smickrande detaljer. Kanske inte blir day-1 köp beroende på recensioner och omdömen men kommer definitivt vilja köra detta. Kan man läsa tilll sig att det levererar day-1 så kanske man köper det innan prissänkning t o m.

Medlem

Fan jag längtar efter detta!

Medlem

IGN nämner att större banor med sandbox som föregående spel hade inte kommer finnas i en stor skala i detta spelet. Nu, om det är något som är oroväckande så är det just det citatet. Instinct är ändå samma metod som minimapen, och på det så kallade Purist mode är Instinct nerskalat på, du kan inte se fiende genom väggar eller se deras väg dom kommer gå.

Skrivet av nils45:

IGN nämner att större banor med sandbox som föregående spel hade inte kommer finnas i en stor skala i detta spelet. Nu, om det är något som är oroväckande så är det just det citatet. Instinct är ändå samma metod som minimapen, och på det så kallade Purist mode är Instinct nerskalat på, du kan inte se fiende genom väggar eller se deras väg dom kommer gå.

Tjahapp då fick man det bekräftat. Det blir för det mesta en interaktiv cutscene på räls utan omspelningsvärde med andra ord, precis som alla andra spel...

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av nils45:

IGN nämner att större banor med sandbox som föregående spel hade inte kommer finnas i en stor skala i detta spelet. Nu, om det är något som är oroväckande så är det just det citatet. Instinct är ändå samma metod som minimapen, och på det så kallade Purist mode är Instinct nerskalat på, du kan inte se fiende genom väggar eller se deras väg dom kommer gå.

Tjahapp då fick man det bekräftat. Det blir för det mesta en interaktiv cutscene på räls utan omspelningsvärde med andra ord, precis som alla andra spel...

Jup, det ser så ut. Det finns en risk att de tycker friheten och valmöjligheterna under denna enformiga väg är tillräckligt för att räknas som sandbox.
http://www.youtube.com/watch?v=qJEmd0ZjP-o
http://www.youtube.com/watch?v=LKjyS6USeiw&feature=player_emb...

123
Skriv svar