Spel leder till behagligare drömmar

Robot
Spel leder till behagligare drömmar

Spela mer och dröm mindre otäcka drömmar. Den slutsatsen dras av en studie gjord på amerikanska och kanadensiska militärer.

#battlefield-3


Medlem
Spel leder till behagligare drömmar

Men sen tillkommer ju aspekten med adrenalinet som flödar under den där BF3 matchen. Jag känner själv att jag inte kan spela något multiplayerspel innan jag går och lägger mig då jag är uppe i varv och får svårt att somna.

Men Jesus hur många spelrelaterade undersökningar kan vi klara av under en enda vecka!? Först var spel livsfarligt och skapade massmördare, sen gjorde det inte det, och sen var spel positivt för hjärnan och nu leder spel till behagligare drömmar. What's next?

Skrivet av Sebastian Lind:

Men Jesus hur många spelrelaterade undersökningar kan vi klara av under en enda vecka!? Först var spel livsfarligt och skapade massmördare, sen gjorde det inte det, och sen var spel positivt för hjärnan och nu leder spel till behagligare drömmar. What's next?

Haha! Precis!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Men Jesus hur många spelrelaterade undersökningar kan vi klara av under en enda vecka!? Först var spel livsfarligt och skapade massmördare, sen gjorde det inte det, och sen var spel positivt för hjärnan och nu leder spel till behagligare drömmar. What's next?

Det är populärt att forska om spel nu.

Medlem

Vem är det igentligen som betalar alla dessa undersökningar? Nu menar jag inte speciellt just denna - men man hör hela tiden om de mest meningslösa undersökningarna...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

I second that

Medlem

För mig så är det tvärtom. Om jag spelar en Left4Dead en massa en kväll, och har en Left4Dead-inspirerad dröm så är det inte direkt något trevligt.

Medlem

3 forskare från Karolinska Institutet fördömer rapporten om att man får trevliga drömmar om datorspel.


signatur

Burn in the light.

Skrivet av redruM:

3 forskare från Karolinska Institutet fördömer rapporten om att man får trevliga drömmar om datorspel.

:up::up::up::up::up::up::up:

Medlem

Man får tydligen bättre sexliv genom att spela också, enligt en undersökning gjord i Österrike..

Ska rota fram länken..

Medlem

Det har faktiskt hänt att jag har drömt om spel relaterade saker.

En gång drömde jag att jag spelade Mass Effect. Men sen vaknade jag, och började spela Mass Effect lol

Skrivet av Manley:

Man får tydligen bättre sexliv genom att spela också, enligt en undersökning gjord i Österrike..

Ska rota fram länken..

VA!? Sjuka jävla meningslösa undersökningar!

Medlem

Känner igen detta som fan! Drömmer alltid att jag dödar zombier eller är en space marine! I'm the nightmare!

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

För mig så är det tvärtom. Om jag spelar en Left4Dead en massa en kväll, och har en Left4Dead-inspirerad dröm så är det inte direkt något trevligt.

Vadå? Mardrömar är kick ass!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det är väl relativt. Om du är soldat i Afghanistan och sedan spelar Zelda jämfört med att sitta på jobbet och skriva någon rapport och spela Battlefield, det är ju lite olika förutsättningar?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Manley:

Man får tydligen bättre sexliv genom att spela också, enligt en undersökning gjord i Österrike..

Ska rota fram länken..

Skulle vilja veta hur dem tagit reda på det!

Medlem

Själv har jag alltid drömt aktivt som fan o har nästan alltid kunna styra mina drömmar! O de gjorde jag innan jag började att spela spel.
Men nu när jag spelar som jag gör så brukar de leda till att jag drömmer om spelet jag spelar. Så nu senaste tiden har jag drömt ganska mycket om battlefield 3


signatur
Medlem

Jaha, så när man spelat ut alla FEAR-spel precis innan man går och lägger sig, får man bättre drömmar då?

Medlem
Skrivet av KatOne:

Känner igen detta som fan! Drömmer alltid att jag dödar zombier eller är en space marine! I'm the nightmare!

TV serier måste också fungera så här En natt drömde jag något wave slaktar/Star Trek liknande^^ På den tiden spelade jag mycket skjuta horder av fiender spel och kollade mycket på Enterprise xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Kanske har med att göra att hardcore gamers surfar på det "goda" om nätterna?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

även om man har spelat skit många skräckspel så har jag nog aldrig drömt en mardröm om just det

Medlem

Då har de nog inte provat att råspela ett och samma spel 18 timmar om dagen i typ 3+ dagar i sträck.
Jag kan få helt störda nätter med totalt osammanhängande, hemska drömmar som gör att man vaknar stup i kvarten.

ZF
Medlem
Skrivet av Sephinator:
Skrivet av Manley:

Man får tydligen bättre sexliv genom att spela också, enligt en undersökning gjord i Österrike..

Ska rota fram länken..

Skulle vilja veta hur dem tagit reda på det!

Förmodligen genom att stoppa upp en rumblekontroll nånstans och mätt pulsen med en Wii fitnessmätare..

Det jag vill veta om undersökningen är med andra ord om det mer exakt är sexliv eller samliv i kombination som förbättras. Ett negativt resultat på det tror jag nog är det enda som har minsta chans att påverka spelandet negativt, vilket verkar vara de flesta av dessa "forskares" mål med alla dessa studier.

Inaktiv

Jag är säkert ute o cyklar men har för mig att "gamers" drömmer mindre mardrömmar.

Kanske för de är vana att ta "saken i egna händer".

Medlem

Jag har lust att säga "f**k that!" Jag lirar väldigt mycket League of Legends. Jag drömde att jag var i spelet och mötte en Karthus med Grim Reaper skin-et.. Det jobbiga var även att allting var "verkligt" (bortsett från att jag just var i spelet) och allting såg ut som det gör i vaket tillstånd. Ja, med andra ord. Ni som spelar LoL kan ju förstå att drömmen inte direkt är trevlig...

ZF
Medlem
Skrivet av Kharif:

Jag är säkert ute o cyklar men har för mig att "gamers" drömmer mindre mardrömmar.

Kanske för de är vana att ta "saken i egna händer".

För tydlighet, det var det jag menade påverkade "sexlivet" också.

Medlem

Kom ihåg när jag var liten, hade en jävla massa mardrömmar, nu har jag massa trevliga drömmar bara, har inte haft en mardröm på kanske 3-4 år. Detta kanske stämmer.

Medlem

Bullshit
Har inte haft drömmar(som jag kommit ihåg) på kanske 3...4 år nu...

123
Skriv svar