Ruskigt konstig framelag

Medlem
Ruskigt konstig framelag

Jag har ett jättekonstigt problem... jag kör Win7 x64, som sig bör, inga konstigheter. i7 2600, 16 gig RAM, Radeon 5870.
I min mening ska burken klara dra L4D2 utan problem. Och det stämmer om man kollar hur den presterar också rent FPS-mässigt... den trycker väl dryga 300 FPS i window mode. Problemet är dock att den värvar mellan att KÄNNAS som 10 FPS och 300 FPS. Mätaren ligger stadigt på 300 hela tiden.

I fullscreen känns det inte av alls. Detsamma gäller BF3. Alla som har spelat spel baserade på Source-motorn vet dock att det tar drygt fem år att tabba in / ut om man kör fullscreen, det är inte samma grej på BF3 direkt.

Detta har börjat hända relativt nyligen... och jag vet inte vad det beror på. Task manager visar inget konstigt, så jag vet inte var jag ska börja felsöka. Samma sak efter färsk reboot kan tilläggas.

Är det någon som har koll på vad problemet kan vara?

tl;dr i7 2600 / 5870 / 16 gig får sjuuuukt konstig frame-lag mellan varven i window mode på BF3 / L4D2 som jag känner till, men inga probs i fullscreen. Hjälp?

Medlem

hur är temperaturerna?

Ladda hem speedfan och kolla


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Har redan MSI Afterburner, så jag har koll på det.

Men för att svara så... inget konstigt där alls. Typ 50-70 grader normalt, och problemen är samma oavsett var på skalan tempen ligger. Och som sagt, inget problem i fullscreen heller, vilket är enormt konstigt.

Medlem

hmm, ja du, kan nog inte hjälpa dig mer :S


signatur

Snusar till varje pris!

Har samma problem fast i BF3. Fast jag har allra lägsta upplösning och grafik så hackar. FPS'en är stadig men gubben hackar? Går fram och tillbaka på några ms. Det jag gjorde när jag ej hitta nån lösning var att avinstallera skiten direkt.

EDIT: Jag körde i fullscreen, men i windowed mode vette fan för jag testa aldrig.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Har samma problem fast i BF3. Fast jag har allra lägsta upplösning och grafik så hackar. FPS'en är stadig men gubben hackar? Går fram och tillbaka på några ms. Det jag gjorde när jag ej hitta nån lösning var att avinstallera skiten direkt.

EDIT: Jag körde i fullscreen, men i windowed mode vette fan för jag testa aldrig.

Låter som rubber banding, och det har med anslutningen mellan dig och servern att göra. Om du fortfarande är sugen så kan du ju prova köra på webhallens servers. De befinner sig troligtvis i Stockholm (en Stockholmare jag kör med har underbar ping mot dom) så ping mot dom är överlag jättebra.

Men med det sagt så har jag kört på en tysk server också som hade likvärding ping och rubber-bandade galet mycket.

1
Skriv svar