Problem med USB minne och PS3!

Medlem
Problem med USB minne och PS3!

Min PS3a kan inte hitta mitt USB-minne och jag vet inte varför - det har fungerat perfekt tidigare. Detta är vad jag har gjort och vet:

- Formaterad i FAT32.
- Uppdaterat PS3, version 4.00.
- Stängt och satt igång "Media Servers" tjänsten.
- PS3ans USB portar funkar, så inget fel där.

Minnet är: Kingston DataTraveler 101 16GB Gen 2


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

låter skumt. man borde ju få upp enheten under film eller dylikt. Du kanske borde testa att hålla inne reset så den piper ett par ggr som man gör för reseta grafiken?


signatur
Medlem
Skrivet av pierreB:

låter skumt. man borde ju få upp enheten under film eller dylikt. Du kanske borde testa att hålla inne reset så den piper ett par ggr som man gör för reseta grafiken?

Har gjort det X antal ggr tidigare och det har då inte heller funkat, jag har haft problemet ganska länge. Jag skulle tro att jag fick problemet först vid 3.70 men har inte haft behov av att göra backup på saves förrän nu.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

är det just det minnet eller har du testat med något annat tex hårddisk?


signatur
Medlem

"PS3 detects only the files in the folders named PHOTO,VIDEO,MUSIC,PS3"

hitta jag när jag googla, kan det va nått ?

Medlem

gör en katalog på stickan då, /PS3/SAVEDATA/ kanske hjälper om du ska göra backup

Dock kan jag bara lägga en film på usbstick och sen välja den under video och välja att visa alla filer så hittar jag den.


signatur
Medlem
Skrivet av tuckdragon:

"PS3 detects only the files in the folders named PHOTO,VIDEO,MUSIC,PS3"

hitta jag när jag googla, kan det va nått ?

Det förutsätter att PS3an ska hitta minnet också, vilket den inte gör - den listas inte i XMB alls. Det gjorde den däremot vid 3.70 perioden av PS3 firmware.

Skrivet av pierreB:

gör en katalog på stickan då, /PS3/SAVEDATA/ kanske hjälper om du ska göra backup

Dock kan jag bara lägga en film på usbstick och sen välja den under video och välja att visa alla filer så hittar jag den.

Se ovan.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Märkligt, jag har använt en hel hög med olika USB-minnen (olika märken) och inte haft problem med det. Om du hittar lösningen får du gärna posta det här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har du provat att göra en hårdvaru omstart av din PS3 och låtit usb minnet sitta kvar i PS3an. Det är det enda jag kan komma på,, annars hade jag sparat det jag ska spara och kört en fabriks inställning

Minnet fungerar i andra enheter än din PS3?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Har du provat att göra en hårdvaru omstart av din PS3 och låtit usb minnet sitta kvar i PS3an. Det är det enda jag kan komma på,, annars hade jag sparat det jag ska spara och kört en fabriks inställning

Minnet fungerar i andra enheter än din PS3?

Med omstart, menar du då en total reset/återställning?

Det är jag tyvärr inte villig att göra då jag förlorar ALLT som är lagrat på hårddisken, och där har jag 131GB ledigt av 500GB som är installerat med spel, patchar, DLC etc etc.

Men ja minnet funkar finfint i min, Macen jag lånar och förädrarnas dator.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

stoppa in usb minnet, sedan ska man väl kunna hålla inne powerknappen tills den piper


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Är det bara Mac minnet fungerar på eller fungerar det även på PC?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

finns ju bara ett sätt kvar nästan, köp ett nytt usbstick för en 40lapp eller nått och funkar inte den så skiter du it


signatur
Medlem

Har köpt en billig mediaspelare på teknikmagasinet för att kunna glo på film på en tv. Mediaspelaren matas med usb minnen , sd kort eller en usb hårddisk. Köpte ett 4 Gb usb minne på TM av märket zap som de säljer. Men icke det fungerade inte med mediaspelaren. Formaterade minnet i alla möjliga format men det hjälpte inte. Bytte in minnet på TM till ett på 8 Gb istället, dock samma märke "zap". Men inte fan fungerade det heller. Hmmm tänkte jag,, knallade iväg till Netto och köpte ett billigt 4Gb Maxell minne,,, döm om min förvåning när inte det heller fungerade.
Siba var min räddning för där säljer de iallafall minnen som jag vet fungerar. köpte ett 8Gb sandisc minne "cruiser" och voila allt fungerade som det ska.

Min slutsats är att usb minnen är som natt och dag. Hädanefter köper jag sandisc minnen som jag vet fungerar överallt.


signatur

Wasted.White.Boys

1
Skriv svar