Minecraft har 20 miljoner användare

Robot
Minecraft har 20 miljoner användare

Igår nådde den svenskutvecklade framgångssagan 20 miljoner registrerade användare.

#minecraft, #mojang-specifications


Medlem
Minecraft har 20 miljoner användare

WOW killer?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

undrar hur många aktiva användare dom har per dag då ?

Medlem

Så lite? Trodde det skulle vara betydligt fler..!

Har spelat Minecraft sen Alphan, fortfarande riktigt riktigt roligt


signatur

Wai

Medlem

Ingen "WOW killer" eftersom wow har ca 10miljoner _aktiva_ spelare atm och minecraft har 20miljoner registrerade användare, men jag måste hålla med om att det är imponerande

Medlem

Det behövs ingen "WOW killer", WOW fixar det själv.

Medlem
Skrivet av warh0g:

WOW killer?

Wow killer? Nu är det ju överhuvudtaget inte samma sorts spel eller äns utmanar det spelet på någon nivå...men om man tvungen ska kalla något wowkiller som inte är ett mmorpg då, så är det Farmville...eller Zynga överhuvudtaget


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gratulerar!

Skrivet av warh0g:

WOW killer?

Nej.

Medlem
Medlem

Känsligt ämne det här hehe, spelar varken Minecraft elle WOW. Tänkte bara skämta lite ( ) är en hint


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Ta siffran lite med en nypa salt. På Minecraft.net står det att det bara är "4,658,875 people bought the game" för tillfället. Så, 20 milj enbart registrerade användare säger inte direkt mycket då.

Medlem

Minecraft är sjukt kul! Synd att man inte har någon att spela med >: Svin svårt att hitta bra servrar!

Medlem
Skrivet av warh0g:

WOW killer?

It's already dying

Medlem

TexN

"It's already dying :D"

Svar: nej

Medlem

Undrar hur detta är möjligt, Spelade DOOM för ett antal år sedan, det såg ut som detta spel... men nu , idag ?
hur är det möjligt ? (jo, Doom hade förvisso "monster" och man sköt på saker... så lite skillnad är det, men... att det intresserar pojkar och flickor av idag, känns för mig främmande))

Medlem

Tänk om dom skulle göra ett RIKTIGT mmorpg i Minecraft style. Man kan hacka i alla berg överallt. bygga gångar och ha sig överallt. samt att det ska finnas PVE och PvP Precis som vanligt.. Sen måste man skaffa stockar eller något och hålla upp alla gruvor. Skulle kunna vara att bara guilds kan bygga stora gruvor sen finns det olika territorys man kan erövra som guild för att få vara där..
Mining ska inte vara det ända profession man har men det skulle vara riktigt roligt

Medlem
Skrivet av NsMs:

Ingen "WOW killer" eftersom wow har ca 10miljoner _aktiva_ spelare atm och minecraft har 20miljoner registrerade användare, men jag måste hålla med om att det är imponerande

räknas inte league of legends som en WoW killer??:P


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem

Jag är registrerad användare, jag har spelat spelet ungefär 2 timmar skulle jag tro.

PaZ
Medlem
Skrivet av Preath:

Ta siffran lite med en nypa salt. På Minecraft.net står det att det bara är "4,658,875 people bought the game" för tillfället. Så, 20 milj enbart registrerade användare säger inte direkt mycket då.

Det finns väl en gratisversion? Jag tycker inte att 4,65 miljoner är så lite heller. Det är det 14:e mest sålda PC-spelet någonsin enligt wikipedia..

Medlem
Skrivet av marway:

Minecraft är sjukt kul! Synd att man inte har någon att spela med >: Svin svårt att hitta bra servrar!

Min minecraft server tycker folk om i alla fall, den är hyffsat ny men ser redan awesome ut om du frågar mig! Inte så kaosig och weird som dom flesta man hittar när man googlar minecraftservers..
81.229.75.205

Medlem

Tycker artikeln är lite missledande. Visst har de 20 miljoner registrerade användare, men för att spela "fullversionen" måste man ha köpt spelet också. Som någon sa tidigare är detta endast 4,6 miljoner (som vilket i och för sig också är sjukt imponerande för ett sånt här spel).

Han skrev också i en tweet för ett tag sedan att att det var ungefär 1 miljon unika inloggningar per dag. Tycker även det är riktigt starkt! (Källa: https://twitter.com/#!/notch/status/155352813000597504)

Att 20 miljoner användare har registrerat sig på hemsidan är dock imponerande hur man än vrider och vänder på det. Jämför till exempel med Steam som har drygt 40 miljoner konton. Ett litet fjuttspel som Minecraft har alltså hälften så många användare som det gigantiska Steam.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av DonneR93:
Skrivet av marway:

Minecraft är sjukt kul! Synd att man inte har någon att spela med >: Svin svårt att hitta bra servrar!

Min minecraft server tycker folk om i alla fall, den är hyffsat ny men ser redan awesome ut om du frågar mig! Inte så kaosig och weird som dom flesta man hittar när man googlar minecraftservers..
81.229.75.205

Den funkar inte

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av DonneR93:
Skrivet av marway:

Minecraft är sjukt kul! Synd att man inte har någon att spela med >: Svin svårt att hitta bra servrar!

Min minecraft server tycker folk om i alla fall, den är hyffsat ny men ser redan awesome ut om du frågar mig! Inte så kaosig och weird som dom flesta man hittar när man googlar minecraftservers..
81.229.75.205

Den funkar inte

Den är bara offline

Medlem
Skrivet av marway:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av DonneR93:
Skrivet av marway:

Minecraft är sjukt kul! Synd att man inte har någon att spela med >: Svin svårt att hitta bra servrar!

Min minecraft server tycker folk om i alla fall, den är hyffsat ny men ser redan awesome ut om du frågar mig! Inte så kaosig och weird som dom flesta man hittar när man googlar minecraftservers..
81.229.75.205

Den funkar inte

Den är bara offline

inge whitelist eller så behövs va??:) jag tror jag hoppar in på denna servern lite grann, om det inte är ngt problem ;D


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem
Skrivet av TurbinKorven:
Skrivet av marway:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av DonneR93:
Skrivet av marway:

Minecraft är sjukt kul! Synd att man inte har någon att spela med >: Svin svårt att hitta bra servrar!

Min minecraft server tycker folk om i alla fall, den är hyffsat ny men ser redan awesome ut om du frågar mig! Inte så kaosig och weird som dom flesta man hittar när man googlar minecraftservers..
81.229.75.205

Den funkar inte

Den är bara offline

inge whitelist eller så behövs va??:) jag tror jag hoppar in på denna servern lite grann, om det inte är ngt problem ;D

Tror inte det, det är en creative server så! Jag vet inte så mycket om servern än så. Har bara kört några få minuter på den

1
Skriv svar