Statsministern kommenterar videovåldsdebatten

Medlem

Det var ett evigt tjat kring det här ämnet. Är iaf glad att Reinfeldt inte ska bannlysa våldspel.

Inaktiv

vilket parti vill ge 30.000 i månaden till alla snygga tjejer som väljer att bli gothbrudar?

Medlem

Kommentarerna här gör ju en mörkrädd!
Reinfeldt gör ett passivt utlåtande om att spelansvaret inte behöver tas ifrån föräldrarna (SOM DET ÄR IDAG VILL JAG PÅMINNA) och så sätter kidsen igång med hatandet i kommentarerna. De hittar krut till diskussion där det inte finns någon, speciellt inte här.

Så snälla, gå och hata och kör era hitlerfasoner någon annanstans på ett mera passande forum. Moderatorer? var snälla och städa upp/lås kommentarerna.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Cedliq:

Skitkul att läsa kommentarerna
En högt uppsatt person ställer sig på oss gamers sida i den fåniga debatten och alla smutskastar honom för att han är moderat
Så jäkla fånigt så man blir mörkrädd.
Lägger man sin politiska läggning åt sidan och ser lite objektivt och förnuftigt på det hela är moderaterna ett bra mycket mer kompetent parti att sitta i regeringen än Socialdemokraterna m.fl.
Visst, de gör långt ifrån alla rätt, de gör en hel del fel till och med, men de är ändå överlägsna de röda.
Tråkigt att se att så många här på fz är så insnöade i sina politiska åsikter att ni inte ens tycker att de är bra när personer med tyngre titlar än alla låtsasforskare där ute stödjer vår sida i debatten om våldsspel.

*suck* Även fast du säger att det är objektivt så är det faktiskt din subjektiva synpunkt.

Nu missuppfattade du mig. Jag sa att om man ser objektivt så är moderaterna just nu mer kompetenta, jag tycker att det är ganska objektivt. Hade jag sagt att moderaterna tycker rätt och står för rätt saker hade jag varit subjektiv. Det är skillnad.

Medlem
Skrivet av Cedliq:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Cedliq:

Skitkul att läsa kommentarerna
En högt uppsatt person ställer sig på oss gamers sida i den fåniga debatten och alla smutskastar honom för att han är moderat
Så jäkla fånigt så man blir mörkrädd.
Lägger man sin politiska läggning åt sidan och ser lite objektivt och förnuftigt på det hela är moderaterna ett bra mycket mer kompetent parti att sitta i regeringen än Socialdemokraterna m.fl.
Visst, de gör långt ifrån alla rätt, de gör en hel del fel till och med, men de är ändå överlägsna de röda.
Tråkigt att se att så många här på fz är så insnöade i sina politiska åsikter att ni inte ens tycker att de är bra när personer med tyngre titlar än alla låtsasforskare där ute stödjer vår sida i debatten om våldsspel.

*suck* Även fast du säger att det är objektivt så är det faktiskt din subjektiva synpunkt.

Nu missuppfattade du mig. Jag sa att om man ser objektivt så är moderaterna just nu mer kompetenta, jag tycker att det är ganska objektivt. Hade jag sagt att moderaterna tycker rätt och står för rätt saker hade jag varit subjektiv. Det är skillnad.

Vad som är kompetent och inte kompetent beror helt på dina värderingar. Det är subjektivt rakt av. Att en majoritet skulle hålla med dig just nu är en annan sak.

Medlem
Skrivet av delli:

Mycke hat mot Fredde, Ipred är en EU-stiftad lag så ja vi har Ipred i Sverige men folk hade åkt dit ändå. Många här levde väl inte när VHS fanns och de piratkopierades filmer. FRA handlar om rikets säkerhet då mycket information går via nätet.
Jäkla larv i de här forumet nu, folk klagar på att FZ blir mer som Aftonbladet....kanske men kommentarorna e fan lika illa som dom på Aftonbladet också.

75% av dom som skrivit här har säkert inte ens röstat eller får inte rösta för den delen heller.

Ni som vill ha lite mer kommunism kan ju flytta till Nordkorea och leva ett fint liv där.

Mycket hat mot Reinfeldt, ja. Så blir det väl när man är en bidragande faktor till att privatisera vården och skolan, segregera invandrare, vägra bygga hyresrätter och drar en "1984" på det svenska samhället.
Ipred är ett påfund från de stora film, spel och musikbolagen, som endast vill ha sin profit, vilket är förståeligt. Men att låta det gå ut över någon slumpmässig femtonåring, som tvingas betala löjligt stora skadestånd för att han laddade ner ett par filmer, känns mindre okej. Alla har trots allt inte råd med ett par filmer i månaden och när det finns ett sådant lätttillgängligt sätt att fixa detta, så är det väl inte så konstigt?
FRA handlar inte om "rikets säkerhet", ser du några terrorhot mot Sverige? Det gör inte jag i alla fall. Han som sprängde sig själv i Stockholm under julhandeln för ett år sedan var väl något av ett undantag och om Sverige bara skulle ta och dra sig ur Afghanistan skulle vi inte ha några problem, från utlandet i alla fall. FRA handlar bara om att åsiktsregistrering och att ha kontroll över politiska element som anses vara "opålitliga".

Nordkorea säger du? Ett land där alla har jobb, rätt till gratis utbildning och sjukvård, ett land som inte säljer ut sig själv till imperialismen och kapitalismen, låter bra.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av delli:

Mycke hat mot Fredde, Ipred är en EU-stiftad lag så ja vi har Ipred i Sverige men folk hade åkt dit ändå. Många här levde väl inte när VHS fanns och de piratkopierades filmer. FRA handlar om rikets säkerhet då mycket information går via nätet.
Jäkla larv i de här forumet nu, folk klagar på att FZ blir mer som Aftonbladet....kanske men kommentarorna e fan lika illa som dom på Aftonbladet också.

75% av dom som skrivit här har säkert inte ens röstat eller får inte rösta för den delen heller.

Ni som vill ha lite mer kommunism kan ju flytta till Nordkorea och leva ett fint liv där.

Med övervakningar så närmar vi faktiskt NK, det är förbluffande att så många liberaler har så lite problem med att övervakningssamhället byggs upp
.
FRA f.ö. är ett beställningsjobb från USA:
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/526557-fra-bestallningsjo...
Vi vet att det redan har läckt från FRA:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8249863.ab
Och vi vet också genom wikileaks att våra politiker är mycket samarbetsvilliga med USA. Vilkas intressen går först.
http://www.sweclockers.com/forum/91-akademiska-amnen-arbetsli...

Övervakningen kommer högerifrån, inte från vänster sida.

Förlåt men dina källor är Rick Falkvinge och Aftonbladet. Jag skulle aldrig lyssna på dem utan riktig fakta bakom att ta del av. Ge mig in förstahanskälla att kolla på så kanske jag kan läsa det på riktigt!

Och att påstå att den kommer högerifrån är ju fel. Du tror inte att dem rödgröna skulle infört liknande saker om dem haft press på sig att göra det av andra?

Dessutom är det bara dumt att prata om partierna i Sverige eftersom att alla riksdagspartier, utom SD, ligger sjukt centralt. Om du jämför med andra länder ska du se att våra partier bara har små skillnader från varandra. Det dem gör är att dem fokuserar olika mycket på olika frågor!

Medlem

För den som behöver översättning;

Vad Reinfeldt säger är när han delar med sig av en personlig historia (vilket han ju hade kunnat skita i om han inte ville få fram en poäng) "men det ledde i vart fall i mitt fall inte i någon annan riktning än att jag gav mig in i politiken (och - utan att behöva säga det - med viss framgång), är "Jag tror inte ett skit på att videofilmer ledde till något allvarligt generellt och jag tror inte heller att datorspel gör det". Sen måste väl alla förstå att han inte kan uttala sig på det viset direkt.

Medlem
Skrivet av Izig:

Vad som är kompetent och inte kompetent beror helt på dina värderingar. Det är subjektivt rakt av. Att en majoritet skulle hålla med dig just nu är en annan sak.

Mjo, du har nog rätt, och jag hade fel. Fast resten håller jag fast vid: Att det Reinfeldt sa nu angående den här debatten var bra för oss spelare om man lägger sin politiska åsikt åt sidan.

Medlem
Skrivet av Fritjof92:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av delli:

Mycke hat mot Fredde, Ipred är en EU-stiftad lag så ja vi har Ipred i Sverige men folk hade åkt dit ändå. Många här levde väl inte när VHS fanns och de piratkopierades filmer. FRA handlar om rikets säkerhet då mycket information går via nätet.
Jäkla larv i de här forumet nu, folk klagar på att FZ blir mer som Aftonbladet....kanske men kommentarorna e fan lika illa som dom på Aftonbladet också.

75% av dom som skrivit här har säkert inte ens röstat eller får inte rösta för den delen heller.

Ni som vill ha lite mer kommunism kan ju flytta till Nordkorea och leva ett fint liv där.

Med övervakningar så närmar vi faktiskt NK, det är förbluffande att så många liberaler har så lite problem med att övervakningssamhället byggs upp
.
FRA f.ö. är ett beställningsjobb från USA:
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/526557-fra-bestallningsjo...
Vi vet att det redan har läckt från FRA:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8249863.ab
Och vi vet också genom wikileaks att våra politiker är mycket samarbetsvilliga med USA. Vilkas intressen går först.
http://www.sweclockers.com/forum/91-akademiska-amnen-arbetsli...

Övervakningen kommer högerifrån, inte från vänster sida.

Förlåt men dina källor är Rick Falkvinge och Aftonbladet. Jag skulle aldrig lyssna på dem utan riktig fakta bakom att ta del av. Ge mig in förstahanskälla att kolla på så kanske jag kan läsa det på riktigt!

Och att påstå att den kommer högerifrån är ju fel. Du tror inte att dem rödgröna skulle infört liknande saker om dem haft press på sig att göra det av andra?

Dessutom är det bara dumt att prata om partierna i Sverige eftersom att alla riksdagspartier, utom SD, ligger sjukt centralt. Om du jämför med andra länder ska du se att våra partier bara har små skillnader från varandra. Det dem gör är att dem fokuserar olika mycket på olika frågor!

Originalkällan är faktiskt diplomatiska cables från USA, man kan läsa läckorna själv om man vill. Men tycker bl.a. om att vår försvarsminister älskar USA och Carl Bildt gör sig större än han är.
Det är rena beställningsjobb från USA. Vi vet också att USA springer äranden för Visa/Mastercard i t.ex. Ryssland. Vad gör företagen i retur? Jo, man stoppar betalningar till wikileaks. Man kan fortfande skänka pengar till KKK och andra extrema rörelser men wikileaks, nepp, det går inte.
Det är just nu högern som mest trycker på övervakningar, i Sverige så är det V, MP och PP som trycker mest emot utvecklingen. S är rätt likt högern med framför allt Bodström, men han är inte partiledare. Reinfeildt sa ju att det är bäst om debatten med FRA tystas ner.

FRA läckorna kan också enkelt hitta andra källor till.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/misstankt-fra-lacka-polisan...

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Führer Reinfeldt gör en aldrig besviken.

Reinfeldt är då verkligen ingen äkta Führer och han är helt värdelös och gör mig besviken väldigt ofta.

Skriv svar